Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

-DIA-
Berichten: 32821
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door -DIA- »

newton schreef: 16 dec 2023, 12:45
-DIA- schreef:
newton schreef: 16 dec 2023, 11:03
-DIA- schreef:Een mooi pakket van de kerk.
Veel zoete lekkere dingen
(geloof niet dat men rekening houdt met diabetes..., maar het gaat toch om het gebaar, en dat is goed)
Dan nog, zoals elk jaar een boek.
Deze keer "In eeuwigheid Dezelfde", 52 meditaties door ds. J.J. van Eckeveld
De zoetigheden vallen hier wel in de smaak bij de jeugdige ontvanger. Het boek is ook op maat, een nieuw dagboekje van M. Quist: het geheim van de tabernakel

Tegelijk ook een waardevol pastoraal bezoekje van de bezorger.
Dus ik begrijp dat er verschillende boekjes worden gegeven? West, zuid en noord apart? Dan klop het logootje met de drie torens voorin de boekjes niet meer. Misschien eenmalig zo? En een pastoraal bezoek had hier niet gekund, het was een jonge vrouw met kinderen, en zo'n vrouw heeft genoeg aan haar kleine kinderen. Trouwen, wel mooi als zulke enthousiaste kinderen zien. Die vrolijken je op, en dat vind ik ook wel een beetje 'pastoraal'. :)
De boeken zijn over alle gemeentes wel gelijk, maar er wordt rekening gehouden met de leeftijd van de ontvanger. Op de basisschool leeftijd is een dagboekje van Quist nuttiger dan een boek met meditaties van van Eckeveld.
Kijk, dat wist ik dus niet. Mensen moeten maar leren tot ze grijs en oud zijn. Ik heb ook wel eens van die eenvoudige dagboekjes van Rie Quist gelezen. Dat was een serie van verschillende dagboekjes, voor elke leeftijd eentje, beginnende bij de allerkleinsten tot en met een boekje voor jongvolwassenen. De boekjes heb ik niet meer, het was, ik denk, in de jaren 90 dat ik ze gelezen heb.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1563
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bourdon16 »

Partijtje lego uit de jaren 1975/1985.
Voor de kinderen uiteraard maar stiekem vind ik het vooral zelf leuk..
merel
Berichten: 10010
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Kerstpakket; de vreugde van het open maken heb ik gehad. De inhoud staat vaak te verstoffen in de kast. Dit jaar zag ik een oproep om de inhoud te doneren aan de plaatselijke voedselbank en dat leek mij een goed idee.
Bertiel
Berichten: 4693
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

tijdbetrokken vreemdelingschap - verzamelde werken van ds G Boer
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
aggieoudje
Berichten: 906
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door aggieoudje »

Een nieuwe elektrische fiets uitgezocht vanochtend. Kost een aardige duit maar was wel echt nodig. Mijn oude fiets kocht ik bijna 7 jaar geleden tweedehands en nu was hij op. Onderdelen die kapot waren die niet meer leverbaar zijn omdat hij gewoon te oud is.
Ach mijn vandaag gekregen eindejaarsuitkering gelijk weer uitgeven+ spaargeld, blij dat ik het gelukkig mag hebben.
Heb geen auto/rijbewijs dus fiets is mijn enige vervoermiddel dus moet het ook gewoon een goede zijn.
Moet nog even geduld hebben want het model wat ik wilde word in mijn framemaat niet meer gemaakt in de fabriek en hun hadden hem ook niet staan, dus hij ging andere winkels afbellen die hem nog wel hadden staan.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
DDD
Berichten: 28951
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Veel plezier ermee!
newton
Berichten: 696
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door newton »

Maak ons Uw beeld gelijk - ds. J. Lohuis
HannekeL
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door HannekeL »

Nieuwe hardloopschoenen.

Na een loop pauze van bijna 10 maanden ben ik er vorige week weer "ingevlogen". Was positief verbaasd over mezelf: haalde met gemak de 6 km. Doel is om terug de 12 km te kunnen lopen.
merel
Berichten: 10010
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

HannekeL schreef: 22 dec 2023, 15:47 Nieuwe hardloopschoenen.

Na een loop pauze van bijna 10 maanden ben ik er vorige week weer "ingevlogen". Was positief verbaasd over mezelf: haalde met gemak de 6 km. Doel is om terug de 12 km te kunnen lopen.
Wow, hoe doe je dat? Ik ben bijna 4 jaar geleden gestopt en liep daarvoor 2x in de week 10 km. Eigenlijk zou ik het weer op.moeten pakken. Alleen zal ik dan weer bij 0 moeten beginnen.
HannekeL
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door HannekeL »

merel schreef: 22 dec 2023, 16:27
HannekeL schreef: 22 dec 2023, 15:47 Nieuwe hardloopschoenen.

Na een loop pauze van bijna 10 maanden ben ik er vorige week weer "ingevlogen". Was positief verbaasd over mezelf: haalde met gemak de 6 km. Doel is om terug de 12 km te kunnen lopen.
Wow, hoe doe je dat? Ik ben bijna 4 jaar geleden gestopt en liep daarvoor 2x in de week 10 km. Eigenlijk zou ik het weer op.moeten pakken. Alleen zal ik dan weer bij 0 moeten beginnen.
In 2021 ben ik begonnen via de app Start to run van Evy Gruyaert. Kost maar 9,99 euro voor 1 jaar. Werkt erg goed, omdat het langzaam wordt opgebouwd. Moet zeggen dat ik van 2021 tot nu 36 kg ben afgevallen, wat zorgt dat het hardlopen veel vlotter gaat :)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6547
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Posthoorn »

Een boekenbon van de kerkenraad, omdat ik kerkbodes rondbreng. :)
Ik bewaar 'm denk ik maar voor als het boek van mijn zus uitkomt komend voorjaar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door helma »

Jetlag. Een luxeprobleem, ik weet het.
Maar wel lastig als je toch al een slaapprobleem hebt...
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16767
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Hendrikus »

Posthoorn schreef: 22 dec 2023, 21:27 Een boekenbon van de kerkenraad, omdat ik kerkbodes rondbreng. :)
Ik bewaar 'm denk ik maar voor als het boek van mijn zus uitkomt komend voorjaar.
Die krijg je toch zeker wel van je zus? Ze krijgt vast en zeker wel een aantal presentexemplaren om rond te delen.
~~Soli Deo Gloria~~
Inwoner
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Inwoner »

Hendrikus schreef: 23 dec 2023, 11:58
Posthoorn schreef: 22 dec 2023, 21:27 Een boekenbon van de kerkenraad, omdat ik kerkbodes rondbreng. :)
Ik bewaar 'm denk ik maar voor als het boek van mijn zus uitkomt komend voorjaar.
Die krijg je toch zeker wel van je zus? Ze krijgt vast en zeker wel een aantal presentexemplaren om rond te delen.
Vroeger kwam dat wel voor, ja...
newton
Berichten: 696
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door newton »

Een bedankje van de kerkenraad in de vorm van een boek. Het geloof van de christen - G.W.S. Mulder
Plaats reactie