Wat doen we vandaag?

Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Job »

Zeeuw schreef: 12 dec 2023, 11:51
Bertiel schreef: 12 dec 2023, 11:47 precies, dat hoop ik te voorkomen
zo is er ook een hele generatie die amper schaatsen kan
Gevaarlijk man dat schaatsen..
Inderdaad, allemaal een helm op!
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
merel
Berichten: 10002
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Job schreef: 12 dec 2023, 14:00
Zeeuw schreef: 12 dec 2023, 11:51
Bertiel schreef: 12 dec 2023, 11:47 precies, dat hoop ik te voorkomen
zo is er ook een hele generatie die amper schaatsen kan
Gevaarlijk man dat schaatsen..
Inderdaad, allemaal een helm op!
Twee van onze kinderen hebben schaatsles, maar mogen de schaatsbaan niet op zonder helm.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9295
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door parsifal »

merel schreef: 12 dec 2023, 14:13
Job schreef: 12 dec 2023, 14:00
Zeeuw schreef: 12 dec 2023, 11:51
Bertiel schreef: 12 dec 2023, 11:47 precies, dat hoop ik te voorkomen
zo is er ook een hele generatie die amper schaatsen kan
Gevaarlijk man dat schaatsen..
Inderdaad, allemaal een helm op!
Twee van onze kinderen hebben schaatsles, maar mogen de schaatsbaan niet op zonder helm.
Verplichten voor kinderen is niet gek (net als bij fietsen trouwens). In Zweden heeft een fietshelm me wel een keer behoorlijk wat schade bespaard: andere fietser had me voorrang moeten geven toen ik net een heuvel af kwam zetten (en waarschijnlijk wel rond de 40 reed). In Nederland draag ik nog steeds een helm op de fiets, omdat ik het niet echt aan mezelf kan verantwoorden dat ik een vrij uitgesproken mening heb over vaccins tegen kinderziektes, maar weet dat de gevaren van consequent fietsen zonder helm waarschijnlijk groter zijn dan niet-gevaccineerd door het leven gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 10002
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

parsifal schreef: 12 dec 2023, 14:20
merel schreef: 12 dec 2023, 14:13
Job schreef: 12 dec 2023, 14:00
Zeeuw schreef: 12 dec 2023, 11:51 Gevaarlijk man dat schaatsen..
Inderdaad, allemaal een helm op!
Twee van onze kinderen hebben schaatsles, maar mogen de schaatsbaan niet op zonder helm.
Verplichten voor kinderen is niet gek (net als bij fietsen trouwens). In Zweden heeft een fietshelm me wel een keer behoorlijk wat schade bespaard: andere fietser had me voorrang moeten geven toen ik net een heuvel af kwam zetten (en waarschijnlijk wel rond de 40 reed). In Nederland draag ik nog steeds een helm op de fiets, omdat ik het niet echt aan mezelf kan verantwoorden dat ik een vrij uitgesproken mening heb over vaccins tegen kinderziektes, maar weet dat de gevaren van consequent fietsen zonder helm waarschijnlijk groter zijn dan niet-gevaccineerd door het leven gaan.
Ik hoop nog steeds dat helm gebruik op de fiets verplicht gaat worden.
DDD
Berichten: 28924
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Waarom vind je dat de overheid dat moet regelen? Je kunt er toch zelf één opzetten?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9295
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door parsifal »

DDD schreef: 12 dec 2023, 18:09 Waarom vind je dat de overheid dat moet regelen? Je kunt er toch zelf één opzetten?
Ben ik het wel mee eens, al is het voor kinderen een ander verhaal.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 10002
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

DDD schreef: 12 dec 2023, 18:09 Waarom vind je dat de overheid dat moet regelen? Je kunt er toch zelf één opzetten?
Zonder overheid kan ik het mijn kinderen niet ( meer) verplichten ;)
DDD
Berichten: 28924
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Dat is inderdaad waar. Dat is wel een punt van aandacht.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Edelweiss »

Bertiel schreef: 12 dec 2023, 07:04 Zou het zo leuk vinden voor de kleine als er een dik pak sneeuw komt
Ik wou dat ik het op kon sturen! Nou ja, dat kan theoretisch ook, maar hoe het aankomt is een tweede natuurlijk.
merel schreef: 12 dec 2023, 14:24 Ik hoop nog steeds dat helm gebruik op de fiets verplicht gaat worden.
Ik vind het grappig om te merken hoe mijn perspectief hierop veranderd is. Ik vond een fietshelmplicht eerder eigenlijk een beetje betutteling.
Sinds ik in Zwitserland woon, vind ik een fietshelm echter heel normaal. Werkelijk iedereen draagt er hier één en ikzelf ga de deur ook echt niet uit zonder. Nu weet ik wel dat zowel het landschap als de infrastructuur ietsje anders zijn dan in Nederland, maar waar je ook bent, je kunt heel naar terecht komen. Toen ik eerder dit jaar in Nederland was, schrok ik van die grote kuddes fietsers (het is bizar hoe snel je dat ontwend bent) die van stoplicht naar stoplicht zwermen, langs elkaar scheren en stoepranden vermijden en dat allemaal zonder helm. Levensgevaarlijk vond ik! - tot ik bedacht dat ik dat eerder zelf ook deed en dat heel normaal vond.
Het is wellicht een beetje de cultuur.
merel
Berichten: 10002
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Klopt, daarom ben ik eigenlijk blij dat onze kinderen in Rotterdam fietsen, omdat daar veel fietspaden zijn en zij niet tussen auto's door gaan. De eerste fietsjaren hadden zij ook een helm op, totdat de oudste in groep 6/7 werd uitgelachen om zijn helm en sindsdien geen helm meer op wilde. Vervolgens begon de discussie ook met de rest.
aggieoudje
Berichten: 905
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door aggieoudje »

Prachtig kerstconcert in de Grote Kerk in Dordrecht vanavond. Met koren van Peter Wildeman, Ria vd Noort en een mannenkoor uit de Alblasserwaard. Ook genoten van het pianospel van Joost van Belzen, het orgelspel van Jan Rozendaal en nog andere muzikanten. Enige smetje was dat soliste Tunira Sturm ziek was, ik hoor haar zo ontzettend graag zingen!
We hebben genoten, maar bbbrrr wat was het er koud!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Geytenbeekje
Berichten: 8313
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Geytenbeekje »

aggieoudje schreef: 14 dec 2023, 22:48 Prachtig kerstconcert in de Grote Kerk in Dordrecht vanavond. Met koren van Peter Wildeman, Ria vd Noort en een mannenkoor uit de Alblasserwaard. Ook genoten van het pianospel van Joost van Belzen, het orgelspel van Jan Rozendaal en nog andere muzikanten. Enige smetje was dat soliste Tunira Sturm ziek was, ik hoor haar zo ontzettend graag zingen!
We hebben genoten, maar bbbrrr wat was het er koud!
Is ie ook online?
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Cornelia83 »

Cornelia83 schreef: 06 dec 2023, 21:41
Cornelia83 schreef: 04 nov 2023, 23:23
Cornelia83 schreef: 25 okt 2023, 17:48 Straks naar de stemmingsvergadering voor de 11 vacatures die per jan. '24 zullen ontstaan in de kerkenraad.
7 van de 11 gekozen broeders hebben hun verkiezing aangenomen.
Dus nog 4 vacatures staan open, dus binnenkort zullen we weer een nieuwe stemmingsvergadering hebben.
Vanavond weer stemmingsvergadering gehad. Bidden voor de gekozen broeders en hun beslissing afwachten.
Alle 4 gekozen broeders hebben bedankt. Dus binnenkort zullen we weer een stemmingsvergadering hebben. Bidden dat ook deze 4 resterende vacatures snel vervuld zullen worden.
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »


Cornelia83 schreef:
Alle 4 gekozen broeders hebben bedankt. Dus binnenkort zullen we weer een stemmingsvergadering hebben. Bidden dat ook deze 4 resterende vacatures snel vervuld zullen worden.
Poeh, dat is best heftig telkens die stemmingsvergadering én die bedanken.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Na 2 heerlijke weken met mijn zus vanavond weer naar huis!

Hopelijk valt de storm morgenochtend mee in Nederland.
Plaats reactie