MGG schreef: ↑16 dec 2023, 00:34
Job schreef: ↑16 dec 2023, 00:25
DDD schreef: ↑16 dec 2023, 00:12
MGG schreef: ↑15 dec 2023, 23:46
Bron/bewijs?
Vind je het zelf ook niet raar om steeds te vragen naar de bekende weg? Sommige dingen zijn zo overduidelijk waar, dat het echt een beetje vreemd is om om bewijs te vragen. Een groot deel van de ambtsdragers leest toch zelf ook uit de HSV. En heus niet alleen in gematigde gemeenten. Dat is ook in middengemeenten. In rechtse gemeenten vermoedelijk ook, maar daar heb ik niet zo'n zicht op.
Het spreekt dan toch vanzelf dat ze weinig op hebben met de opstelling van de GBS.
Ik weet niet hoor, maar ik zie dit in mijn omgeving helemaal niet terug. Ik omring me zeker niet alleen met rechtse lieden. Jouw waarneming zal waar zijn; de mijne is dat in mijn omgeving echter ook. Dus om een bron en bewijs vragen, is, hoewel die beide hoogstwaarschijnlijk niet te geven zijn, niet zo gek. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Het bewijs is er waarschijnlijk niet. Gezien DDD zijn werk bevreemd het mij dat uitgerekend hij vaak beweringen niet bewijst. Ik verwacht een voorzichtige bewoording en niet meningen of ervaringen die als 'feit/waarheid' geplaatst worden.
Afgezien van mijn persoonlijke wetenschap heb ik geen bewijs. Maar sommige dingen zijn zo overduidelijk, dat het me verbaast dat er mensen zijn die dat niet herkennen, ook al is er geen wetenschappelijk onderzoek naar.
Maar goed, als er meer mensen zijn die dat niet herkennen, dan zal het net zoiets zijn als de mobiele telefoon op zondag.