Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

PVV
21
50%
VVD
13
31%
GL-PvdA
4
10%
NSC
1
2%
Een andere partij
0
Geen stemmen
Weet ik niet
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

merel
Berichten: 10012
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

Mee eens hoor. Ik ben niet verbijsterd over de uitslag. Deze zat er al tijden aan te komen. Ik denk dat links progressief Nederland weinig feeling heeft met andersdenkenden. Zij hebben iig niet door dat deze er zijn.
KDD
Berichten: 1554
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door KDD »

anders denkende zijn voor hun 'a basket of deplorables'
Laatst gewijzigd door KDD op 23 nov 2023, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
MGG
Berichten: 3669
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

Amstelodamense schreef: 23 nov 2023, 14:20
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:34
Profesto schreef: 23 nov 2023, 08:33 Om nog even verder te gaan over waarom het erg is dat de PVV heeft gewonnen:
Dit artikel gaat over de banden tussen de PVV en de Russen

Straks zitten er ook nog een stel landverraders aan het stuur in ons land.
Je kunt altijd emigreren.
Sorry hoor, dat vind ik wel een heel goedkope opmerking. Je maakt je zorgen en de reactie is: je kunt altijd nog emigreren?

Profesto, ik ben het hartgrondig met jou eens. Ik ben onthutst dat dit is gebeurd. Daarbij vind ik het bijzonder opvallend dat blijkbaar zoveel refo's soort van blij zijn met deze uitslag. Een zwarte dag voor Nederland....

Gelukkig regeert onze Heere in de Hemel, Hij geeft een toekomst vol van hoop. Dat is een ander soort hoop dan de "hoop" van Geert Wilders.
Had jij liever gehad dat GL/PvdA de winnaar was?
Een zwarte dag, omdat de democratie zijn werk gedaan heeft?
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 350
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Edelweiss »

merel schreef: 23 nov 2023, 14:14 Mijn collega's zeiden bij binnenkomst 'welkom in de nieuwe en vreselijke wereld' :haha . Een aantal hebben gehuild bij de uitslag.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje snowflake-gedrag. Het zijn democratische verkiezingen, en hoewel Wliders mijn keuze ook niet zou zijn, wees blij dat je in vrede en vrijheid je stem uit mocht brengen.

Ik begreep dat verschillende bedrijven bijeenkomsten organiseren waar mensen bij elkaar kunnen komen om elkaar te steunen. Het Nederlandse onderzoeksinstituut waar ik mee samenwerk, doet dit ook. Een aantal van die collega's willen naar Amsterdam vanavond om deel te nemen aan de demonstratie tegen de verkiezingsuitslag. Dat vind ik dan weer bijzonder. Er wordt nu net gedaan alsof moslims per volgende week collectief gedeporteerd worden. Ironisch genoeg zijn de islamitische collega's aldaar juist blij met Wilders. Die zijn de radicale geloofsbroeders en het draagvlak dat zij hebben, meer dan zat. Een van hen is een Iraanse vrouw, die het onverteerbaar vindt dat haar vrouwelijke familieleden in Iran durven op te staan tegen het regime, terwijl progressieve Nederlandse vrouwen tegen haarzelf in Nederland roepen dat een hoofddoek een keuze is en dat ze het niet begrijpt.
Groepen zijn niet vast te pinnen.
ZWP
Berichten: 1687
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door ZWP »

MGG schreef: 23 nov 2023, 14:44 Had jij liever gehad dat GL/PvdA de winnaar was?
Een zwarte dag, omdat de democratie zijn werk gedaan heeft?
Dat vind ik te kort door de bocht. Heeft de democratie dan ook zijn werk gedaan als een on- of anti-democratische partij via verkiezingen aan de macht komt? Een partij die niet zoveel met democratie, grondrechten en scheiding der machten heeft?
MGG
Berichten: 3669
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 23 nov 2023, 15:15
MGG schreef: 23 nov 2023, 14:44 Had jij liever gehad dat GL/PvdA de winnaar was?
Een zwarte dag, omdat de democratie zijn werk gedaan heeft?
Dat vind ik te kort door de bocht. Heeft de democratie dan ook zijn werk gedaan als een on- of anti-democratische partij via verkiezingen aan de macht komt? Een partij die niet zoveel met democratie, grondrechten en scheiding der machten heeft?
Je slaat mijn eerste vraag over.
Bij vrije verkiezingen kan het zo zijn dat de bevolking voor een partij kiest die door een deel van de bevolking als on- of anti- democratisch wordt beschouwd.
Het kan zelfs zo zijn dat een bevolking democratisch besluit om de democratie af te schaffen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12181
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Herman »

ZWP schreef: 23 nov 2023, 15:15 Dat vind ik te kort door de bocht. Heeft de democratie dan ook zijn werk gedaan als een on- of anti-democratische partij via verkiezingen aan de macht komt? Een partij die niet zoveel met democratie, grondrechten en scheiding der machten heeft?
Ja, natuurlijk. En de partij blijft ook binnen het bestel functioneren. Dat weet Wilders en daar heeft hij in zijn overwinningsspeech ook terdege rekening mee gehouden. Hij heeft gewonnen, maar heeft slechts 37/150e deel van de kamer. Daar kan je geen grondwetswijzigingen mee afdwingen en dat zal ook niet gebeuren. Dat zou anders kunnen zijn in een twee partijenstelsel waar de winnaar alles wint en je makkelijker de grondwet kan wijzigen.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Thea »

Wat heb je liever: dat de islam een klap krijgt of het christendom? Doe mij dan maar de eerste. Die enge elitaire linkse ideologische agenda, daar kreeg ik het benauwd van. Ben dankbaar voor het rechtse geluid.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 11:50
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 11:11
Profesto schreef: 23 nov 2023, 11:04 Overigens vraag ik me af of de punten 'neutrale leraar' en 'geen indoctrinatie op scholen' zich niet keihard tegen het bijzonder onderwijs gaan keren.
De linkse partijen waren al jaren bezig zich keihard tegen dat onderwijs te keren, dus een versnelling daarin zal niet plaatsvinden.
Links heeft helemaal niet geregeerd de afgelopen 6 jaar.. :bobo
Dat heb ik ook helemaal niet gezegd.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Amstelodamense schreef: 23 nov 2023, 14:20
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:34
Profesto schreef: 23 nov 2023, 08:33 Om nog even verder te gaan over waarom het erg is dat de PVV heeft gewonnen:
Dit artikel gaat over de banden tussen de PVV en de Russen

Straks zitten er ook nog een stel landverraders aan het stuur in ons land.
Je kunt altijd emigreren.
Sorry hoor, dat vind ik wel een heel goedkope opmerking. Je maakt je zorgen en de reactie is: je kunt altijd nog emigreren?

Profesto, ik ben het hartgrondig met jou eens. Ik ben onthutst dat dit is gebeurd. Daarbij vind ik het bijzonder opvallend dat blijkbaar zoveel refo's soort van blij zijn met deze uitslag. Een zwarte dag voor Nederland....

Gelukkig regeert onze Heere in de Hemel, Hij geeft een toekomst vol van hoop. Dat is een ander soort hoop dan de "hoop" van Geert Wilders.
Je reageert heel selectief. Iemand maakt democratisch gekozen volksvertegenwoordigers uit voor landverraders. Je laatste zinnen maken de rest van je post niet ineens goed.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Edelweiss schreef: 23 nov 2023, 11:53
Profesto schreef: 23 nov 2023, 11:00 Ik begrijp de verbazing hier over de geschokte reacties van links niet zo.
Jullie zouden toch ook geschokt en verdrietig zijn als de partijen die diametraal tegenover je eigen normen, waarden en opvattingen staan de verkiezingen winnen? Bijvoorbeeld D66?
Het gaat mij niet zozeer om het verdriet, maar over de verbazing over de uitslag. Hoe kan men dit niet aan hebben zien komen?
Het feit dat D66 één dag van te voren op de grootste kranten de tekst 'De slimste stem tegen Wilders' liet afdrukken is op zijn minst een opmerkelijke strategie te noemen, bijvoorbeeld.
Dat was zo een trieste afgang. Van een partij die zich zo akelig moreel superieur opstelt, veelal vooral richting christenen.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Het masker gaat af: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2590023 ... st-wilders
Wat zijn we toch democratisch he. Behalve als het ons niet uitkomt.
Het was mooi geweest als ze op 8 oktober massaal de straat op waren gegaan.
Hoopvol
Berichten: 1319
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Hoopvol »

Thea schreef: 23 nov 2023, 17:07 Wat heb je liever: dat de islam een klap krijgt of het christendom? Doe mij dan maar de eerste. Die enge elitaire linkse ideologische agenda, daar kreeg ik het benauwd van. Ben dankbaar voor het rechtse geluid.
Het valt mij op dat heel wat christenen denken dat de Islam een onschuldige ideologie is. Maar dat is niet, het zijn mensen die een afgod dienen. En die afgod is er op gericht is om alles wat geen moslim is weg te vagen.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Psalm »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 11:00 Ik begrijp de verbazing hier over de geschokte reacties van links niet zo.
Jullie zouden toch ook geschokt en verdrietig zijn als de partijen die diametraal tegenover je eigen normen, waarden en opvattingen staan de verkiezingen winnen? Bijvoorbeeld D66?.
Dat komt omdat links altijd de moral high ground claimt. Ze kijken altijd met een groot dedain op rechtse stemmers neer. Die zijn volgens links niet tolerant. Ze proclameren tolerantie, maar beoefenen deze in de dadelijkheid niet. Kijk maar naar de moord op Pim Fortuyn, de beveiliging die nodig is voor Wilders en de aanvallen op Baudet.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Psalm »

Vandaag hoorde ik op Radio 1 ook alleen maar links geneuzel en slachtofferrollen. Ik hoop dat PVV ook in staat is de NPO volledig op te doeken.
Laatst gewijzigd door Psalm op 23 nov 2023, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie