Psalm schreef: ↑20 nov 2023, 21:43Het nut is dat ik mensen waarschuw voor de kleine lettertjes. Ik wil niet dat mensen onterecht in het donker komen en hun zicht op Jezus Christus verliezen. Het zou zomaar kunnen dat er beginnelingen in de genade zijn, die alles nog niet helder kunnen plaaten, hierdoor in verwarring raken. Deze mensen wil ik graag waarschuwen want dit gun ik hen niet.
Ik heb al enkele keren preken van deze predikant besproken. Destijds heb ik de preken volledig beluisterd en mijn mening ook op het forum geuit. Het valt me dan op dat er dan, door de aanhangers van deze predikant, nauwelijks inhoudelijk gereageerd wordt. Dus blijkbaar is het normaal op dit forum om op hoofdlijnen commentaar te geven. Dit doe ik nu dus ook. Het heeft geen zin om met iemand in discussie te gaan die afhaakt als het echt inhoudelijk wordt.Maanenschijn schreef: ↑20 nov 2023, 21:08 Het zou je sieren om dan in het desbetreffende topic een samenvatting te geven van de preek, de punten te noteren die je aanspreken en aan te geven wat jij ziet als kleine lettertjes. Dan kan er een inhoudelijk gesprek plaatsvinden.
Ik denk dat mijn bovenstaande reactie aantoont dat dit geen boosaardige manier van trollen is. Het is een oprechte waarschuwing voor het behoud van mensen en het behoud van Gods Koninkrijk.Maanenschijn schreef: ↑20 nov 2023, 21:08Zoals je de opmerking nu maakt lijkt het meer op een boosaardige manier van trollen.
Ik zit in het donker door jouw woorden.