Psalm schreef: ↑14 nov 2023, 21:51
DDD schreef: ↑14 nov 2023, 21:47
Ik ken wel mensen die niets met de HSV te doen willen hebben. Maar ik ken geen verstandige mensen die niets met de HSV te doen willen hebben. En ik ben mij er van bewust dat de vraag wie verstandig is, mede beïnvloed kan worden door persoonlijke voorkeuren.
Gisteren beweerde je nog dat je zulke mensen nooit tegenkwam en heel graag een gesprek met hen aan wil gaan.
DDD schreef: ↑13 nov 2023, 22:37
Ik ben echt vrij goed bekend in christelijk Nederland. Ik kom zulke mensen nooit tegen. Ik ben benieuwd, maar ik zie niet in waarom mijn inschatting niet goed zou zijn.
Je haalt mijn woorden wel een beetje uit zijn verband hoor. Ik had het in ieder geval in tweede instantie over mensen die op classisvergaderingen besluiten dat er protest moet worden aangetekend tegen het gebruik van de HSV.
Overigens kom ik ook 'gewone' tegenstanders van de HSV niet vaak tegen, maar sommigen zeg ik wel bijna alle zondagen gedag.
Ik doe een poging om zo goed mogelijk te formuleren:
Ik zou dus graag een tegenstander van de HSV spreken die ook over een goed verstand beschikt en bij voorkeur in een classis van de Gereformeerde Gemeenten besluiten neemt.