Job schreef: ↑11 nov 2023, 23:08Toch hè. Even eerlijk.Evangelist schreef: ↑11 nov 2023, 22:40Wat mooi om te lezen dat deze CGK-emeritus daar voor mag gaan. Zo zou kleine oecumene vormgegeven moeten worden: door elkaars kansels open te stellen, en daarna door te spreken over de prediking.
En misschien zou de classis Utrecht zich van de beste kant kunnen laten zien, en hiertegen geen kleinkerkelijke ophef over maken.
1) Een kerkverband neemt een standpunt in.
2) Een gemeente legt dat klaarblijkelijk naast zich neer.
3) De classis moet maar niet kleinkerkelijk zijn.
Ik voel veel compassie met het eenzame Carterton. Gun ze van harte alles. Ben zelf niet tegen kanselruil. Maar de inhoud doet niet terzake, even het principe centraal nu.
Het vaak maar weer selectief kijken naar het instituut GG (dat geen andere keuze heeft dan te re-ageren in dit soort kwesties), daar word ik wel moe van. Zul je straks zien, als er inderdaad een negatieve reactie komt, dat de classis de zwarte piet krijgt. Da's toch wel weer de wereld op z'n kop
Ik begrijp jou reactie ook wel weer inderdaad.
Het is theoretisch hetzelfde als dat CGK gemeenten tegen een GS besluit in toch vrouwen bevestigen in het ambt.
Alleen keuren we dat af en voor het voorgaan van deze predikant hebben we wel begrip.
In principe gaat het beiden tegen GS besluiten in