Gereformeerde Gemeenten

Zeeuw

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 10 nov 2023, 14:12 Je bereidt je thuis toch voor op de kerkdienst?
Ja, en?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Zeeuw schreef: 10 nov 2023, 14:27
Mannetje schreef: 10 nov 2023, 14:12 Je bereidt je thuis toch voor op de kerkdienst?
Ja, en?
Je vroeg toch een argument. Dit heb ik daarvoor weleens gehoord.
- Niet meer zo actief -
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 10 nov 2023, 14:29
Zeeuw schreef: 10 nov 2023, 14:27
Ja, en?
Je vroeg toch een argument. Dit heb ik daarvoor weleens gehoord.
Ah. Ok, en als je je dan op zaterdagavond voorbereidt dan hou je het hoedje op zeg maar? Ach, als men het een goed argument voor zichzelf vindt, dan is dat uiteraard geen enkel probleem.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Hoe mooi is dat!
- Niet meer zo actief -
Job

Bericht door Job »

Dhr. John Mastenbroek overleden. Is dat onverwacht? https://www.rd.nl/artikel/1041421
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Wat boeit dat nou of het onverwacht is of niet :oO
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Inwoner

Bericht door Inwoner »

HersteldHervormd schreef: 11 nov 2023, 15:38 Wat boeit dat nou of het onverwacht is of niet :oO
Inderdaad niets. Het is opnieuw een roepstem voor ons allen. De heer Mastenbroek was overigens al geruime tijd ziek.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Waarom is dit precies een roepstem voor ons allen en wat bedoel je daar precies mee?
Fides Quaerens Intellectum
KB_

Bericht door KB_ »

Ik las dat ds G Procee binnenkort voorgaat in de GG van Carterton. Prachtig overigens en een erg getrouw prediker. Hopelijk komt er geen gedoe over op de classis in Nederland.
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Overzee is het leven anders.
HHR

Bericht door HHR »

KB_ schreef: 11 nov 2023, 21:05 Ik las dat ds G Procee binnenkort voorgaat in de GG van Carterton. Prachtig overigens en een erg getrouw prediker. Hopelijk komt er geen gedoe over op de classis in Nederland.
Interessant.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

KB_ schreef: 11 nov 2023, 21:05 Ik las dat ds G R Procee binnenkort voorgaat in de GG van Carterton. Prachtig overigens en een erg getrouw prediker. Hopelijk komt er geen gedoe over op de classis in Nederland.
Wat mooi om te lezen dat deze CGK-emeritus daar voor mag gaan. Zo zou kleine oecumene vormgegeven moeten worden: door elkaars kansels open te stellen, en daarna door te spreken over de prediking.
En misschien zou de classis Utrecht zich van de beste kant kunnen laten zien, en hiertegen geen kleinkerkelijke ophef over maken.
Hartelijke groet,
Evangelist
Job

Bericht door Job »

Evangelist schreef: 11 nov 2023, 22:40
KB_ schreef: 11 nov 2023, 21:05 Ik las dat ds G R Procee binnenkort voorgaat in de GG van Carterton. Prachtig overigens en een erg getrouw prediker. Hopelijk komt er geen gedoe over op de classis in Nederland.
Wat mooi om te lezen dat deze CGK-emeritus daar voor mag gaan. Zo zou kleine oecumene vormgegeven moeten worden: door elkaars kansels open te stellen, en daarna door te spreken over de prediking.
En misschien zou de classis Utrecht zich van de beste kant kunnen laten zien, en hiertegen geen kleinkerkelijke ophef over maken.
Toch hè. Even eerlijk.
1) Een kerkverband neemt een standpunt in.
2) Een gemeente legt dat klaarblijkelijk naast zich neer.
3) De classis moet maar niet kleinkerkelijk zijn.

Ik voel veel compassie met het eenzame Carterton. Gun ze van harte alles. Ben zelf niet tegen kanselruil. Maar de inhoud doet niet terzake, even het principe centraal nu.

Het vaak maar weer selectief kijken naar het instituut GG (dat geen andere keuze heeft dan te re-ageren in dit soort kwesties), daar word ik wel moe van. Zul je straks zien, als er inderdaad een negatieve reactie komt, dat de classis de zwarte piet krijgt. Da's toch wel weer de wereld op z'n kop
Laatst gewijzigd door Job op 11 nov 2023, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Job

Bericht door Job »

HersteldHervormd schreef: 11 nov 2023, 15:38 Wat boeit dat nou of het onverwacht is of niet :oO
Soms wel. Soms kun je om persoonliike reden erg schrikken van zo'n bericht en je afvragen of je iets gemist hebt.
Plaats reactie