Kleine ergernissen

Terri

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Terri »

Wim Anker schreef: 02 nov 2023, 18:15
Terri schreef: 02 nov 2023, 13:38
Wim Anker schreef: 02 nov 2023, 12:35
DDD schreef: 01 nov 2023, 23:57

Dat is daar een duidelijk voorbeeld van, want in zijn algemeenheid is liegen onjuist.

Maar goed, op welk punt heeft de ChristenUnie Gods gebod overtreden? Voordat er een onmogelijk geheel aan misverstanden ten grondslag ligt aan het gesprek?
Nonou..... De vroedvrouwen kregen opdracbt tot doden van pasgeboren babies. In de cultuur van die tijd moesten ze "aborteren" zeg maar. Dat deden ze niet en toen de Farao vroeg waarom niet logen zij daarom.
Dat nu opvoeren als dat abortus volgens de Schrift is toegestaan om "iets" te voorkomen is nogal een dubieuze redenatie. :quoi

En het gaat erover dat de christenuni niet meer expliciet voor een verbod voor abortus pleit.
Volgens mij is er e.e.a. verdraaid/verkeerd begrepen?
Dat denk ik niet? Wat zou verkeerd begrepen zijn? Lees even terug. Een verbod op abortus is, om pragmatische redenen, geen uitgangspunt volgens de CU en @Geitenbeek is het daarmee eens.

(De suggestieve opmerking "verdraaid" is overigens een misselijke opmerking!)
Dat spijt me, was zo niet bedoeld.
Enfin, blijkbaar snap ik dit gesprek dan ook niet. :)
Wie er op wie en wat reageert.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Een kleine ergernis: de doppen die aan de pakken vast blijven zitten. Heel handig voor kleine kinderen, de dop hangt half voor de opening, er wordt iets te hard geschonken, het dopje wordt gevuld. Als je dan het pak weer rechtop zet, leeg je tegelijkertijd de dop. De inhoud van de dop vind zijn weg over de tafel.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

+1:((
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Hoopvol schreef: 09 nov 2023, 09:24 Een kleine ergernis: de doppen die aan de pakken vast blijven zitten. Heel handig voor kleine kinderen, de dop hangt half voor de opening, er wordt iets te hard geschonken, het dopje wordt gevuld. Als je dan het pak weer rechtop zet, leeg je tegelijkertijd de dop. De inhoud van de dop vind zijn weg over de tafel.
Daar irriteer ik me inderdaad ook aan. Sinds een paar maanden geleden heeft de melkpakkenfabrikant dit blijkbaar aangepast. Of het is een produktiefout.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Je ergert je eraan... ;)
refo

Bericht door refo »

Hoopvol schreef: 09 nov 2023, 09:24 Een kleine ergernis: de doppen die aan de pakken vast blijven zitten. Heel handig voor kleine kinderen, de dop hangt half voor de opening, er wordt iets te hard geschonken, het dopje wordt gevuld. Als je dan het pak weer rechtop zet, leeg je tegelijkertijd de dop. De inhoud van de dop vind zijn weg over de tafel.
Dat moet sinds juli.
Draai de dop open. Draai naar achter. Schenken maar.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

De snoozeknop op mijn telefoon die vele malen groter en centraler staat dan de ‘alarm uit’ knop.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

goedemorgen!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

refo schreef: 09 nov 2023, 09:53
Dat moet sinds juli.
Draai de dop open. Gebruik bruut geweld. Sloop de dop eraf. Schenken maar. En draai de dop er weer op.
Want vastdraaien is ook een stuk ingewikkelder geworden.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 09 nov 2023, 12:03goedemorgen!
Haha, nee, ik ben geen snoozer.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Zita schreef:
refo schreef: 09 nov 2023, 09:53
Dat moet sinds juli.
Draai de dop open. Gebruik bruut geweld. Sloop de dop eraf. Schenken maar. En draai de dop er weer op.
Want vastdraaien is ook een stuk ingewikkelder geworden.
Je kan hem vastdrukken
merel

Bericht door merel »

De overmatige regen begint toch ook wel een kleine ergernis te worden.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

merel schreef: 10 nov 2023, 19:25 De overmatige regen begint toch ook wel een kleine ergernis te worden.
Waarom ergert je dat?
- Niet meer zo actief -
merel

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 10 nov 2023, 20:52
merel schreef: 10 nov 2023, 19:25 De overmatige regen begint toch ook wel een kleine ergernis te worden.
Waarom ergert je dat?
De tuin is een grote modderpoel waar we tot aan onze enkels in wegzakken en ik krijg meerdere keren per dag op de fiets een bak regen over mij heen. Nu schijnen wij ook wel in de regio te wonen waar iig afgelopen maand veruit de meeste regen is gevallen.
DDD

Bericht door DDD »

Ja. Ik heb het idee dat ik dit nadeel nog een groter nadeel van de klimaatverandering vind dan de hogere zomerse temperaturen. Er werd vijf jaar geleden al gezegd dat we als ik oud was alleen nog maar herfst zouden hebben in de winter. Toen dacht ik vooral aan een bui en harde wind. Maar dit weer is toch wel echt zonder meer naar.

Ik heb mijn overwegingen om de auto weg te doen onmiddellijk in de ijskast gezet.
Plaats reactie