Engelse Bijbel Commentaren.

Plaats reactie
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Engelse Bijbel Commentaren.

Bericht door mayflower »

Heeft iemand misschien de volgende Bijbel
commentaren te koop:

- John Lightfoot: A Commentary on the New Testament from the Talmud and Hebraica, 4 delen.
- John Gill: Exposition of the Bible, 6 of 9 delen
- Matthew Poole: Commentary on the Holy Bible, 3 delen.

Of nog anderen titels?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Engelse Bijbel Commentaren.

Bericht door J.C. Philpot »

Dat klinkt weer aardig protestants. Ben je je weer in het protestantisme aan het verdiepen?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Re: Engelse Bijbel Commentaren.

Bericht door mayflower »

:haha Nee, maar een Bijbel commentaar kan altijd een hulp zijn, m.n. bepaalde exegese van deze schrijvers die zeer waardevol kunnen zijn (1 Tessalonicenzen 5:21).
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Engelse Bijbel Commentaren.

Bericht door J.C. Philpot »

mayflower schreef: 06 nov 2023, 18:07 :haha Nee, maar een Bijbel commentaar kan altijd een hulp zijn, m.n. bepaalde exegese van deze schrijvers die zeer waardevol kunnen zijn (1 Tessalonicenzen 5:21).
Zeker, bijbelcommentaren zijn erg waardevol om te lezen.

Ik kan je niet helpen aan de door jou genoemde titels. Hopelijk lukt het je om ze te pakken te krijgen.

Ik herinner me nog steeds het interview met jou uit een Reformatorisch blad van lange tijd geleden. Ik wens je Gods onmisbare zegen toe bij het lezen van de bijbel en goede commentaren!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie