Wat doen we vandaag?

Tiberius
Administrator

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef: 28 okt 2023, 22:21
Tiberius schreef: 28 okt 2023, 22:17
Piet Puk schreef: 28 okt 2023, 21:26 De klok een uur terugzetten
Kan je beter morgen doen. ;)
Is geen werk voor op de zondag, toch?
Fysiek niet nee, maar logisch wel.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

KDD schreef:Bijkomen van een intense week. Veel dingen moeten verwerken in mijn persoonlijke leven. Een rouwdienst gevolgd van een oom die vorige week overleden is was er een van. Ik betreurde mijn afstand van Nederland wel maar ben blij dat ik het online kon volgen. Wij zijn niet gewend om het kist voor de preekstoel te hebben in een rouwdienst. Het heeft toch wel wat: je bent daar gedoopt, belijdenis gedaan, getrouwd, en je wordt ook daar neergezet als je overleden ben.
Sterkte. Inderdaad is dat een indrukwekkend gegeven van het staan van de kist voor de preekstoel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Sterkte KDD. Het is fijn dat je zo'n afscheidsbijeenkomst op afstand kunt meebeleven.

Ik zal de mannenzang eens naluisteren. Het gaat wel voorlopig wel erg traag allemaal, zelfs na een uitdrukkelijke oproep. Dat ligt misschien aan de heel lage toonzetting.
Psalm

Bericht door Psalm »

J.C. Philpot schreef: 28 okt 2023, 08:42 Het lollige gedrag van de dirigent vond ik soms storend. Ik hou best van een grapje, maar de inhoud van de psalmen en meditatieve teksten lenen zich niet om tussendoor constant lollig te zijn. Maar verder was het een mooie avond, en mooi om een keer mee te maken.
Ja, een keer is leuk. Maar constant lollig doen vind ik ook storend. Het is wel een serieuze aangelegenheid. Samen Psalmen zingen tot Gods eer.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Vanmorgen krijgen we als gemeente weer ‘zangles’ hebben we in 2013 en 2018 ook gehad maar door de groei van de gemeente en corona is het weer weggezakt. Aandacht wordt gegeven om tegelijk met het orgel in te zetten en goed in cadans te blijven zingen.
DDD

Bericht door DDD »

Wel een goed initiatief, vind ik. Maar sommige mensen vinden het ook een onderdeel van de folklore om achter het orgel aan te zingen. Bij psalmzangavonden gebeurt dat geregeld ook, zelfs als er een dirigent is. Ik vind het geen gehoor, maar dat is sowieso niet voor iedereen een criterium.

Ik ga vanavond met een vriend naar een kleine dorpskerk aan de andere kant van het Groene Hart. Dat doen we al een aantal jaren sinds een dagje weg er voor hem vanwege omstandigheden niet meer in zit. En vanmiddag naar de eigen gemeente. Ik verheug me erop en op de ontmoeting er omheen. Ik vind het mooi om de protestantse feest- en gedenkdagen veel aandacht te geven.
DDD

Bericht door DDD »

Psalm schreef: 28 okt 2023, 23:51
J.C. Philpot schreef: 28 okt 2023, 08:42 Het lollige gedrag van de dirigent vond ik soms storend. Ik hou best van een grapje, maar de inhoud van de psalmen en meditatieve teksten lenen zich niet om tussendoor constant lollig te zijn. Maar verder was het een mooie avond, en mooi om een keer mee te maken.
Ja, een keer is leuk. Maar constant lollig doen vind ik ook storend. Het is wel een serieuze aangelegenheid. Samen Psalmen zingen tot Gods eer.
Ik heb het grotendeels gezien. Mij is niets opgevallen. Dus het is nogal persoonlijk.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Nee klopt, er zullen altijd mensen zijn die zich er niks van aantrekken maar soms zakt het na verloop van tijd ongemerkt weg. Dus vind in het goed dat weer gebeurd, ik stoorde me al een tijdje aan het zingen dus ben blij met deze actie.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Vandaag is het Dankdag

Voor degenen die deze ochtend geen dienst hebben kan hier meegeluisterd worden met Dankdagmorgendienst in de Noorderkerk te Rijssen

Let wel, er kan alleen live meegeluisterd worden, de preek wordt niet opgeslagen:
http://meeluisteren.gergemrijssen.nl:8000/noord
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

FlyingEagle schreef: 01 nov 2023, 08:26 Vanmorgen krijgen we als gemeente weer ‘zangles’ hebben we in 2013 en 2018 ook gehad maar door de groei van de gemeente en corona is het weer weggezakt. Aandacht wordt gegeven om tegelijk met het orgel in te zetten en goed in cadans te blijven zingen.
Bijzonder, ik hoor vaker dat de gemeentezang dankzij corona juist is verbeterd. In coronatijd werd in veel kerken gewerkt met een zanggroepje, dat wél gelijk met het orgel inzette en in cadans zong. Zo kwamen gemeenteleden erachter dat dat eigenlijk heel natuurlijk is, en namen ze die meer actieve zanghouding over.
~~Soli Deo Gloria~~
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 01 nov 2023, 08:30 Wel een goed initiatief, vind ik. Maar sommige mensen vinden het ook een onderdeel van de folklore om achter het orgel aan te zingen. Bij psalmzangavonden gebeurt dat geregeld ook, zelfs als er een dirigent is. Ik vind het geen gehoor, maar dat is sowieso niet voor iedereen een criterium.

Ik ga vanavond met een vriend naar een kleine dorpskerk aan de andere kant van het Groene Hart. Dat doen we al een aantal jaren sinds een dagje weg er voor hem vanwege omstandigheden niet meer in zit. En vanmiddag naar de eigen gemeente. Ik verheug me erop en op de ontmoeting er omheen. Ik vind het mooi om de protestantse feest- en gedenkdagen veel aandacht te geven.
Fijn dat jij het als positief ervaart. Ik heb juist weinig met deze gedenkdagen. Mijn werk gaat gewoon door, andere afspraken ook, kinderen hebben les en morgen zelfs nog toetsen. Ik vind juist weinig rust om daadwerkelijk over de dankdag na te denken.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Je kunt natuurlijk ook vrij nemen, vrij vragen voor de kinderen en andere afspraken afzeggen, zoals sportverenigingen.
Je kunt ook eigen keuzes maken, in plaats van jezelf slachtoffer van de maatschappij te voelen.
- Niet meer zo actief -
merel

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 01 nov 2023, 13:40 Je kunt natuurlijk ook vrij nemen, vrij vragen voor de kinderen en andere afspraken afzeggen, zoals sportverenigingen.
Je kunt ook eigen keuzes maken, in plaats van jezelf slachtoffer van de maatschappij te voelen.
Ik voel mij geen slachtoffer van de maatschappij. Dat maak jij ervan. Ik gaf alleen aan dat door de dagelijkse dingen de tijd ontbreekt om erbij stil te staan.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

merel schreef: 01 nov 2023, 13:45
Mannetje schreef: 01 nov 2023, 13:40 Je kunt natuurlijk ook vrij nemen, vrij vragen voor de kinderen en andere afspraken afzeggen, zoals sportverenigingen.
Ik voel mij geen slachtoffer van de maatschappij. Dat maak jij ervan. Ik gaf alleen aan dat door de dagelijkse dingen de tijd ontbreekt om erbij stil te staan.
Tegenwoordig... ja echt hoor, kijk maar om je heen, en neem waar, lijkt nergens meer tijd voor. Zelfs voor het allernoodzakelijkste niet. Alles moet snel, vlug, efficiënt, en moet zo weinig mogelijk (inspanning) kosten...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mannetje

Bericht door Mannetje »

merel schreef: 01 nov 2023, 13:45
Dat is een keuze, geen gegeven. Je kunt je agenda namelijk ook schoonvegen voor deze dag.
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie