Kleine ergernissen

refo

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door refo »

Zita schreef: 26 okt 2023, 18:00 De ergernis van vandaag is dat iemand een plastic zak vol afval in mijn groencontainer heeft gegooid. Wie mag er dus weer eens op haar kop in die smerige groencontainer tussen schimmelende bananenschillen, eierschalen en meer van dat ongerief gaan om restafval van een afvaltoerist eruit te vissen? Precies. Ik. Bah.
Een containerslot erop. Kan dan rechtop niet meer open, maar ondersteboven valt hij wel open.
refo

Bericht door refo »

refo schreef: 26 okt 2023, 22:59
Zita schreef: 26 okt 2023, 18:00 De ergernis van vandaag is dat iemand een plastic zak vol afval in mijn groencontainer heeft gegooid. Wie mag er dus weer eens op haar kop in die smerige groencontainer tussen schimmelende bananenschillen, eierschalen en meer van dat ongerief gaan om restafval van een afvaltoerist eruit te vissen? Precies. Ik. Bah.
Een containerslot erop. Kan dan rechtop niet meer open, maar ondersteboven valt hij wel open.
Het heet zwaartekracht-slot.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dank voor de tip! Ik ga even nadenken welke ergernis groter is: zo nu en dan een zwerfzak in mijn groene container of altijd een sleutel mee moeten nemen als ik iets in die container wil mikken.

Ik erger me nu alvast vooruit: morgen halloweenfeest in de straat. Tweede helft van de middag en 's avonds komen kinderen aanbellen, je laten schrikken met een grafsteen, skelet of iets dergelijks en willen dan snoep. :bobo Wat een intens triest en smakeloos feest is het.
DDD

Bericht door DDD »

Ik denk niet dat de ouders het op prijs stellen als je dan over dood en eeuwigheid begint. Maar aan de andere kant is een skelet wel een logische aanleiding om te vragen hoe ze denken over leven na de dood.

Bij mij bellen ze niet aan.
merel

Bericht door merel »

Een aantal jaren geleden belden ze een keer aan met Halloween. Ik had geen flauw idee wat ik moest doen. Een moeder zei een beetje geërgerd ' het is toch Halloween '. Ik antwoordde ' o,ik dacht hervormingsdag'. Volgens mij had ze geen flauw idee waar ik het over had.
Psalm

Bericht door Psalm »

Zita schreef: 28 okt 2023, 00:01 Ik erger me nu alvast vooruit: morgen halloweenfeest in de straat. Tweede helft van de middag en 's avonds komen kinderen aanbellen, je laten schrikken met een grafsteen, skelet of iets dergelijks en willen dan snoep. :bobo Wat een intens triest en smakeloos feest is het.
Lijkt me inderdaad vrij storend als het zo prominent aamwezig is. Misschien kun je de deur gewoon niet open doen en een kaartje ophangen: "Halloween niet gewenst".

Of je opent de deur en neemt nu de gelegenheid om te beginnen over de eeuwige ondergang als ze geen christen worden. Dan laat je ze schrikken en je kunt er ook mee wegkomen omdat het Halloween is.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Psalm schreef: 28 okt 2023, 10:23
Zita schreef: 28 okt 2023, 00:01 Ik erger me nu alvast vooruit: morgen halloweenfeest in de straat. Tweede helft van de middag en 's avonds komen kinderen aanbellen, je laten schrikken met een grafsteen, skelet of iets dergelijks en willen dan snoep. :bobo Wat een intens triest en smakeloos feest is het.
Lijkt me inderdaad vrij storend als het zo prominent aamwezig is. Misschien kun je de deur gewoon niet open doen en een kaartje ophangen: "Halloween niet gewenst".

Of je opent de deur en neemt nu de gelegenheid om te beginnen over de eeuwige ondergang als ze geen christen worden. Dan laat je ze schrikken en je kunt er ook mee wegkomen omdat het Halloween is.
Om dat laatste zo plompverloren te zeggen lijkt me ook niet de bedoeling.
DDD

Bericht door DDD »

Nee, maar je kunt natuurlijk wel vragen hoe ze denken over leven na de dood. Daar kan toch niemand op tegen zijn als je met een skelet rondloopt.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

De kinderen binnenlaten en samen dit filmpje kijken: https://youtu.be/nMdiheqfSek?feature=shared
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Zita schreef: 28 okt 2023, 00:01 Dank voor de tip! Ik ga even nadenken welke ergernis groter is: zo nu en dan een zwerfzak in mijn groene container of altijd een sleutel mee moeten nemen als ik iets in die container wil mikken.

Ik erger me nu alvast vooruit: morgen halloweenfeest in de straat. Tweede helft van de middag en 's avonds komen kinderen aanbellen, je laten schrikken met een grafsteen, skelet of iets dergelijks en willen dan snoep. :bobo Wat een intens triest en smakeloos feest is het.
Je kan natuurlijk je bel uitzetten, de stekker van de beltrafo of de batterijen er uit halen.
refo

Bericht door refo »

Ad Anker schreef: 28 okt 2023, 11:11 De kinderen binnenlaten en samen dit filmpje kijken: https://youtu.be/nMdiheqfSek?feature=shared
Kinderen binnen laten komen, is niet zo'n goed idee. "Ga nooit bij mensen naar binnen".
Geytenbeekje

refo schreef: 28 okt 2023, 11:46
Ad Anker schreef: 28 okt 2023, 11:11 De kinderen binnenlaten en samen dit filmpje kijken: https://youtu.be/nMdiheqfSek?feature=shared
Kinderen binnen laten komen, is niet zo'n goed idee. "Ga nooit bij mensen naar binnen".
Dan zeg je dat ze een snoepje krijgen als ze eerst dat filmpje hebben gezien.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Geytenbeekje schreef: 28 okt 2023, 11:53
refo schreef: 28 okt 2023, 11:46
Dan zeg je dat ze een snoepje krijgen als ze eerst dat filmpje hebben gezien.
Dat klinkt echt als de stereotype kinderlokker :modo
Psalm

Bericht door Psalm »

Geytenbeekje schreef: 28 okt 2023, 11:53 Dan zeg je dat ze een snoepje krijgen als ze eerst dat filmpje hebben gezien.
Haha, dan zou ik helemaal niet naar binnen gaan als kind. Het is ook gewoon omkoping om ze met een snoepje naar binnen te lokken en dat filmpje te laten zien. Je kunt ze beter gewoon zelf de waarheid zeggen. Ik snap ook niet waarom je niet plompverloren mag waarschuwen. Waarom moeten christenen altijd alles heel omfloerst zeggen en waarom mag je voor wereldse zaken wel gewoon duidelijk waarschuwen? We moeten niet te politiek correct worden.
Geytenbeekje

Psalm schreef: 28 okt 2023, 12:32
Geytenbeekje schreef: 28 okt 2023, 11:53 Dan zeg je dat ze een snoepje krijgen als ze eerst dat filmpje hebben gezien.
Haha, dan zou ik helemaal niet naar binnen gaan als kind. Het is ook gewoon omkoping om ze met een snoepje naar binnen te lokken en dat filmpje te laten zien. Je kunt ze beter gewoon zelf de waarheid zeggen. Ik snap ook niet waarom je niet plompverloren mag waarschuwen. Waarom moeten christenen altijd alles heel omfloerst zeggen en waarom mag je voor wereldse zaken wel gewoon duidelijk waarschuwen? We moeten niet te politiek correct worden.
Omdat dat niet helpend is. Het werkt vaak averechts.
Plaats reactie