Kleine ergernissen

Herman
Moderator

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef: 25 okt 2023, 18:17
Herman schreef: 25 okt 2023, 18:14 Zit je in een links-progressieve werkbubbel? Ik zie ze niet, eigenlijk. Maar mijn vrouw wel. Om het even wat voor links thema het is.
Dat zal dan misschien inderdaad wel zo zijn. Ik zal eens grote opruiming houden in mijn connecties op basis van politieke voorkeur :OO3
Het lezen van reacties onder een bericht van Bert-Jan Ruissen is daarentegen zeer hartslag verhogend.
Henk J

Bericht door Henk J »

Ergerde me hier ook wel enigszins aan, waarom zou je dat zo op Twitter zetten en welke boodschap wil je hier mee vertellen? Was de eigen auto niet goed genoeg? Lijkt wel een makelaarsteam zo.
https://twitter.com/SGPnieuws/status/17 ... 2889720051
Job

Bericht door Job »

Henk J schreef: 26 okt 2023, 11:27 Ergerde me hier ook wel enigszins aan, waarom zou je dat zo op Twitter zetten en welke boodschap wil je hier mee vertellen? Was de eigen auto niet goed genoeg? Lijkt wel een makelaarsteam zo.
Wordt al jaren zo gedaan voor zover ik weet. Leuke publiciteit voor Broekhuis en comfort voor de kilometervreters.

Wel stoor ik me wat aan de liefde voor zulke bolides binnen de gezindte. En dat is geen zuurheid omdat ik ze niet kan betalen.
DDD

Bericht door DDD »

Zijn het elektrische auto's?
Psalm

Bericht door Psalm »

De vraag is natuurlijk of de lijsttrekkers zelf rijden of dat zij gechauffeurd worden. In het laatste geval kan ik mij voorstellen dat het wel prettig is om een ruime auto te hebben zodat je gemakkelijk je werk kunt doen onderweg. Optimale productiviteit.

De auto's zijn groot, maar het kan natuurlijk veel gekker.
Henk J

Bericht door Henk J »

DDD schreef: 26 okt 2023, 12:28 Zijn het elektrische auto's?
Hybrides, dikke 300 pk benzine motor en dan nog een 80 pk elektro zodat je een 20 kilometer elektrisch kunt rijden.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Job schreef: 26 okt 2023, 12:25
Henk J schreef: 26 okt 2023, 11:27 Ergerde me hier ook wel enigszins aan, waarom zou je dat zo op Twitter zetten en welke boodschap wil je hier mee vertellen? Was de eigen auto niet goed genoeg? Lijkt wel een makelaarsteam zo.
Wordt al jaren zo gedaan voor zover ik weet. Leuke publiciteit voor Broekhuis en comfort voor de kilometervreters.

Wel stoor ik me wat aan de liefde voor zulke bolides binnen de gezindte. En dat is geen zuurheid omdat ik ze niet kan betalen.
De partij van ds. Kersten: van eenvoud naar iets minder eenvoud. Mee in de vaart der volkeren :OO3
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Job schreef:

Hoho, 't zijn Volvo's hè, dat is gewoon degelijkheid. Geen bolides.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De ergernis van vandaag is dat iemand een plastic zak vol afval in mijn groencontainer heeft gegooid. Wie mag er dus weer eens op haar kop in die smerige groencontainer tussen schimmelende bananenschillen, eierschalen en meer van dat ongerief gaan om restafval van een afvaltoerist eruit te vissen? Precies. Ik. Bah.
DDD

Bericht door DDD »

Kan er niet een boa komen om uit te zoeken van wie dat afval is?

Dan verandert een ergernis alsnog in een genoegen.
Psalm

Bericht door Psalm »

Zita schreef: 26 okt 2023, 18:00 De ergernis van vandaag is dat iemand een plastic zak vol afval in mijn groencontainer heeft gegooid. Wie mag er dus weer eens op haar kop in die smerige groencontainer tussen schimmelende bananenschillen, eierschalen en meer van dat ongerief gaan om restafval van een afvaltoerist eruit te vissen? Precies. Ik. Bah.
Dit klinkt best humoristisch :)

Soort Donald Duck gehalte zegmaar.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

DDD schreef: 26 okt 2023, 18:04 Kan er niet een boa komen om uit te zoeken van wie dat afval is?

Ik voel mij een beetje sneu als ik de gemeente ga bellen over een zak afval in mijn container. Ik mag hopen dat ze zich daar bezighouden met balangrijker zaken... En ik vermoed dat ze gaan zeggen: 'U hebt toch een achtertuin? Zet die container in uw achtertuin, dan hebt u nergens last van.' Klopt, maar dan is afval erin gooien ook voor mij lastiger, en moet ik 's ochtends vroeg met die container achter mij aan door de tuinen van diverse buren om dat ding aan de straat te zetten...
Henk J

Bericht door Henk J »

Maanenschijn schreef: 26 okt 2023, 17:13 Hoho, 't zijn Volvo's hè, dat is gewoon degelijkheid. Geen bolides.
Wat is dan een bolide in jouw opinie? Dit zijn de duurste Volvo's die je kunt krijgen zo ongeveer. Overigens valt het met dat degelijke imago van Volvo ook wel wat mee tegenwoordig. Die ouwe V70's waren degelijk.
Job

Bericht door Job »

Hmz :fi , het woord "bolide" is door mij geopperd. Nu zegt Google dat met bolides vooral snelle racewagens worden bedoeld. Dat bedoel ik niet direct. Laat ik dan zeggen: ik houd niet van sleeën van auto's, pronkjuwelen, luxe rijdende paleizen. Al zeg ik er direct bij dat een ouwe Opel voor iemand ook een pronkjuweel kan zijn. Waakt maar en let dat gij uw hart er niet op zet.
merel

Bericht door merel »

Zita schreef: 26 okt 2023, 18:36
DDD schreef: 26 okt 2023, 18:04 Kan er niet een boa komen om uit te zoeken van wie dat afval is?

Ik voel mij een beetje sneu als ik de gemeente ga bellen over een zak afval in mijn container. Ik mag hopen dat ze zich daar bezighouden met balangrijker zaken... En ik vermoed dat ze gaan zeggen: 'U hebt toch een achtertuin? Zet die container in uw achtertuin, dan hebt u nergens last van.' Klopt, maar dan is afval erin gooien ook voor mij lastiger, en moet ik 's ochtends vroeg met die container achter mij aan door de tuinen van diverse buren om dat ding aan de straat te zetten...
Herkenbaar; wij wonen tegenover een school en hebben dit ook elke keer als de kliko geleegd is.
Plaats reactie