Ik denk dat de linkerflank in de GG niet direct een probleem heeft met een fusie als de onderlinge ruimte maar hetzelfde blijft als dat die nu is.
Kerkelijke eenheid / Kanselruil
-
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
- Maanenschijn
Welk Bijbels oogpunt?Piet Puk schreef:Die ruimte kan GGiN vanuit Bijbels oogpunt niet geven, dus ben je klaar met de organisatorische kerkelijke eenheid
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Volgens mij zijn GG en GGiN hier al jarenlang over in gesprek. En dat zal niet zo zijn dat ze zeggen: jullie leren dit en daarom gaan we niet samen. Dat zal ongetwijfeld Bijbels onderbouwd worden.Maanenschijn schreef: ↑04 okt 2023, 10:51Welk Bijbels oogpunt?Piet Puk schreef:Die ruimte kan GGiN vanuit Bijbels oogpunt niet geven, dus ben je klaar met de organisatorische kerkelijke eenheid
Zie boekje Wet & Evangelie.Piet Puk schreef: ↑04 okt 2023, 11:04Volgens mij zijn GG en GGiN hier al jarenlang over in gesprek. En dat zal niet zo zijn dat ze zeggen: jullie leren dit en daarom gaan we niet samen. Dat zal ongetwijfeld Bijbels onderbouwd worden.Maanenschijn schreef: ↑04 okt 2023, 10:51Welk Bijbels oogpunt?Piet Puk schreef:Die ruimte kan GGiN vanuit Bijbels oogpunt niet geven, dus ben je klaar met de organisatorische kerkelijke eenheid
Wat zou God ervan vinden? Misschien is dat een interessante vraag. Ik weet het antwoord wel als ik mijn Bijbel lees. Overigens geldt dat niet alleen voor deze kerken maar net zo goed voor alle andere kerken die op hetzelfde fundament willen staan: Jezus Christus en dien gekruisigd.
-
Het verschil in inzicht los je niet op door dingen samen te voegen, ook een herverkaveling lijkt me geen goed idee omdat je dan nog meer kampvorming en scheuring krijgt dan het nu al is.
https://www.nd.nl/geloof/geloof/1194494 ... hoogleraar
Hierbij nog de link naar de onderbouwing. Ik begrijp het wel. Maar ik zou toch liever zien dat de CGK zijn pleidooi zou opvolgen.
Hierbij nog de link naar de onderbouwing. Ik begrijp het wel. Maar ik zou toch liever zien dat de CGK zijn pleidooi zou opvolgen.
Context..?

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Fijn dat deze broeder de kans krijgt om op zondag voor te gaan in een 'gewone' kerkdienst, naast zijn voorgaan op de evangelisatieposten. Hopelijk zal dit vanuit de GG ook mogelijk worden.
https://www.kerktijden.nl/voorganger/165/j-krijgsman
- J.C. Philpot
Ik ga er vanuit dat men in Katwijk hierin niet volgens de kerorde handelt.Soms schreef: ↑14 okt 2023, 11:22 Fijn dat deze broeder de kans krijgt om op zondag voor te gaan in een 'gewone' kerkdienst, naast zijn voorgaan op de evangelisatieposten. Hopelijk zal dit vanuit de GG ook mogelijk worden.
Maar ze zijn daar wel vaker flexibel mee omgegaan in de HHG Katwijk-Benjamin. Jaren geleden in het begin van de gemeente (als enige confessionele HHG) zijn daar zelfs evangelische mannen (als ik me goed herinner B. Dorenbos of T. Stortenbeker) voorgegaan. De laatste jaren kwam dat niet meer voor.
Verder staat dat los van de waardering en het respect dat ik voor dhr. Krijgsman als persoon heb, en voor het werk dat hij gedaan heeft. Ik heb destijds het interview met hem in het RD met waardering gelezen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
- Verbannen
De vraag is wat men hier in de GG van vindt. Tegenwoordig kerkt hij in Benthuizen. Ik weet niet wat de kerkenraad daar hierin voor standpunt heeft.J.C. Philpot schreef: ↑14 okt 2023, 12:04Ik ga er vanuit dat men in Katwijk hierin niet volgens de kerorde handelt.Soms schreef: ↑14 okt 2023, 11:22 Fijn dat deze broeder de kans krijgt om op zondag voor te gaan in een 'gewone' kerkdienst, naast zijn voorgaan op de evangelisatieposten. Hopelijk zal dit vanuit de GG ook mogelijk worden.
Maar ze zijn daar wel vaker flexibel mee omgegaan in de HHG Katwijk-Benjamin. Jaren geleden in het begin van de gemeente (als enige confessionele HHG) zijn daar zelfs evangelische mannen (als ik me goed herinner B. Dorenbos of T. Stortenbeker) voorgegaan. De laatste jaren kwam dat niet meer voor.
Verder staat dat los van de waardering en het respect dat ik voor dhr. Krijgsman als persoon heb, en voor het werk dat hij gedaan heeft. Ik heb destijds het interview met hem in het RD met waardering gelezen.
- J.C. Philpot
Ze zullen daar vast "iets van vinden" binnen de G.G.. Er wordt immers redelijk snel ergens iets van gevonden.GerefGemeente-lid schreef: ↑14 okt 2023, 12:39De vraag is wat men hier in de GG van vindt. Tegenwoordig kerkt hij in Benthuizen. Ik weet niet wat de kerkenraad daar hierin voor standpunt heeft.
Maar daar zal het normaliter dan ook bij blijven, lijkt mij.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield