Hendrikus schreef: ↑09 okt 2023, 12:07
Inwoner schreef: ↑09 okt 2023, 09:24
Toch is het de vraag of die opmerking van DIA nu zo 'dwaas' was. Een opmerking is sowieso nooit dwaas als je je medemens een beetje serieus neemt, maar dat terzijde.
De achterliggende vraag zou wel eens kunnen zijn, of 'Weerklank' nou bijgedragen heeft aan 'opdat zij allen één zijn" of juist niet..
Natuurlijk was die opmerking dwaas, of bedoeld als een slecht grapje. Ik zal 'm nog even naar voren halen:
-DIA- schreef: ↑06 okt 2023, 23:44
Maar... ja, het is nogal moeilijk niet-ritmisch te zingen, tenminste als ik zo vrij mag zijn dat op te merken? Misschien gaat het beter met de tam-tam?
Het is zoiets als de GGiN'er die me ooit vertelde dat ze daar in de kerk met Kerst wel het Ere zij God zongen, maar dan niet-ritmisch. Onzin natuurlijk, je kunt het Ere zij God niet niet-ritmisch zingen, en kinderliederen van Hanna Lam en Wim ter Burg ook niet.
En als DIA een achterliggende vraag zou hebben gehad, had hij die gewoon kunnen stellen, in plaats van een mislukt cryptogram te plaatsen. Ik vermoed echter dat DIA nog nooit een Weerklank in handen heeft gehad, dus dan zou die vraag ook niet erg relevant zijn. En tot slot: je hoeft DIA ook geen achterliggende vragen in de mond te leggen: hij kan zelf z'n vragen wel formuleren.
Bijzondere reactie.
Je haalt het voorbeeld aan van een (willekeurige) GGiN'er die vertelde dat ze het "Ere zij God" niet-ritmisch zongen. Eerlijk gezegd denk ik dat hij/zij daar wel gelijk in heeft gehad, er vanuit gaande dat dit een gemeente is die jij zo welwillend aanduidt als waar ze 'drie tellen te laat inzetten'.
Daarnaast stelt DIA nu juist, als ik hem goed begrijp, dat het moeilijk is om bepaalde liederen 'niet-ritmisch' te zingen. Hij geeft die willekeurige GGiN'er dus juist géén gelijk, hij bedoelt het tegenovergestelde.
Tenslotte leg ik DIA niets in de mond. Ik stel slechts een achterliggende vraag. Het bijzondere is wel dat die vraag tot op heden nog open ligt.
Overigens ben ik er van overtuigd dat DIA prima z'n vragen kan formuleren. Dat is het punt ook niet. Ik probeer te verifiëren waar zo'n (niet dwaze) opmerking van DIA vandaan komt, wat daarvan de achterliggende gedachte zou kunnen zijn.
Maar misschien zit ik mis?