Ik doelde ook niet op jouw bijdrages. Toen ik op het forumoverzicht de topictitel las, vermoedde ik direct dat het binnen een aantal posts over Izebel zou gaan. En waarachtig, mijn vermoeden was juist.
POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?
Re: POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?
Als je nou in je gewone doen ook waarachtig bent, dan is zo'n term meteen overbodig.
En ik kon het niet laten, om 'knipoog 2.0' te starten. Maareh.... verbaast me dat er zo weinig vrouwen op het forum zijn of al dan niet stemmenTiberius schreef: ↑26 sep 2023, 11:15Die poll op het forum van mij was er één met een knipoog. Mijn overige berichten zijn geen clichés.
Het is ook een verkeerde poll: in sommige kringen stemmen vrouwen niet; zeker niet degenen die geen make-up gebruiken.
De poll, Ann; niet de discussie. 

Verbazende uitslag.
Ik ken er in mijn omgeving heel weinig die echt nooit iets gebruiken.
Al is het maar een beetje rouge.
Andersom heb ik me eerlijk gezegd altijd verbaasd over het vele make-up gebruik, ik heb echt nog nooit make-up gebruikt.HHR schreef:Verbazende uitslag.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
- Verbannen
Je bent niet de enige. Ik ook niet. En ondanks dat durf ik te beweren dat ik er verzorgd uitzie.Orchidee schreef:Andersom heb ik me eerlijk gezegd altijd verbaasd over het vele make-up gebruik, ik heb echt nog nooit make-up gebruikt.HHR schreef:Verbazende uitslag.
Waarom?
-
- Verbannen
Zie Romeinen 12: 2.
Waarom vind je make-up specifiek wereldgelijkvormig, en het rijden in auto's, het gebruikmaken van de boekdrukkunst, het eten van macaroni (en andere zaken die de wereld ook doet) niet?
Je doelt op deze tekst "En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; ..." (Romeinen 12:2). Ik ben van mening dat matig make-up gebruik niet valt onder het gelijkvormig worden met de wereld. Ik zou wel van gelijkvormigheid spreken als er overmatig make-up wordt gebruikt en dat dit gepaard gaat met nog wat andere zaken. Dus het totale plaatje is hierbij belangrijk.
Wat je wel per definitie kunt stellen is dat er sprake is van wereld gelijkvormigheid als tweede gedeelte van de tekst bij iemand ontbreekt: "maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij." Als dit ontbreekt, dan is er per definitie sprake van wereldgelijkvormigheid. Hier moet de focus op mijn inziens liggen.
Wat je wel per definitie kunt stellen is dat er sprake is van wereld gelijkvormigheid als tweede gedeelte van de tekst bij iemand ontbreekt: "maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij." Als dit ontbreekt, dan is er per definitie sprake van wereldgelijkvormigheid. Hier moet de focus op mijn inziens liggen.
Definieer make-up