Wat doen we vandaag?
- Maanenschijn
Re: Wat doen we vandaag?
De doop van onze kleinzoon.
Want God gedenkt altijd genadig
Aan Zijn verbond, 't welk blijft gestadig,
En aan dat woord, dat Hij heeft klaar
Toegezeid, en wil 't houden waar
In 't duizendste geslacht dat leeft,
Zo Hij Abraham beloofd heeft.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Was het een fijne dienst? Een doopdienst op een dinsdag heb ik trouwens nog niet eerder meegemaakt/van gehoord.Maanenschijn schreef: ↑19 sep 2023, 21:28 De doop van onze kleinzoon.
Vanmorgen met mijn oudste naar de sportschool geweest. Nu nog even een paar uur aan het werk.
OGGiN Geldermalsen? Ook gezien de berijming van Datheen?merel schreef: ↑20 sep 2023, 11:35Was het een fijne dienst? Een doopdienst op een dinsdag heb ik trouwens nog niet eerder meegemaakt/van gehoord.Maanenschijn schreef: ↑19 sep 2023, 21:28 De doop van onze kleinzoon.
- Maanenschijn
Klopt inderdaad.Job schreef:OGGiN Geldermalsen? Ook gezien de berijming van Datheen?merel schreef: ↑20 sep 2023, 11:35Was het een fijne dienst? Een doopdienst op een dinsdag heb ik trouwens nog niet eerder meegemaakt/van gehoord.Maanenschijn schreef: ↑19 sep 2023, 21:28 De doop van onze kleinzoon.
- Maanenschijn
Deze kerk heeft op zondag zelden een predikant, vandaar de dienst op dinsdag.merel schreef:
Was het een fijne dienst? Een doopdienst op een dinsdag heb ik trouwens nog niet eerder meegemaakt/van gehoord.
..
Of het een fijne dienst was, ben ik nog niet zo over uit. Wel is het vreugdevol en ter verwondering om te zien dat van geslacht op geslacht de Heere God zich wil verbinden aan mensen door middel van het verbond.
Dat begrijp ik. Ik lees nu dat de dienst in de OGGIN plaatsvond. Dat is inderdaad anders dan jij en ik helemaal gewend zijn. Behoudender dan midden CGK en gereformeerde bond heb ik nooit gekerkt.Maanenschijn schreef: ↑20 sep 2023, 14:20Deze kerk heeft op zondag zelden een predikant, vandaar de dienst op dinsdag.merel schreef:
Was het een fijne dienst? Een doopdienst op een dinsdag heb ik trouwens nog niet eerder meegemaakt/van gehoord.
..
Of het een fijne dienst was, ben ik nog niet zo over uit. Wel is het vreugdevol en ter verwondering om te zien dat van geslacht op geslacht de Heere God zich wil verbinden aan mensen door middel van het verbond.
Mag ik dan vragen wat je gedachten zijn met betrekking tot deze preek? Ik ben benieuwd hoe je hier als buitenstaander (van deze kerk/dit kerkverband) over denkt.Maanenschijn schreef: ↑20 sep 2023, 14:20Deze kerk heeft op zondag zelden een predikant, vandaar de dienst op dinsdag.merel schreef:
..
- Maanenschijn
Wat doen we vandaag?
Als eerste wil ik graag opmerken dat ik geen negatieve gedachten heb. De preek was vooral wat zakelijk en weinig persoonlijk. Het was wat meer beschouwend, exegetisch niet heel diepgaand, maar dat is me op zich niet vreemd.annce schreef:
Mag ik dan vragen wat je gedachten zijn met betrekking tot deze preek? Ik ben benieuwd hoe je hier als buitenstaander (van deze kerk/dit kerkverband) over denkt.
Als tweede: voor de regelmatige kerkganger zal de orde van dienst gewoon zijn, als je anders gewend bent kan dat anders over komen. Zo komen en gaan de doopouders niet met predikant en kerkenraad mee naar de consistorie en heeft de preek verder weinig verband met het sacrament van doop. Ook dat doet onpersoonlijk aan.
Nogmaals: ik wil er geen negatieve connotatie aan geven (ik heb al een beetje spijt van mijn eerlijke antwoord op de vraag van Merel omdat het snel negatief uitgelegd kan worden). Ik heb wat gemengde gevoelens, die zorgen dat ik niet zo makkelijk een duiding aan de dienst kan geven.
En, ik sta niet zo heel ver buiten dit kerkverband hoor, dat valt wel mee.
Over het algemeen ben jij behoorlijk genuanceerd over dit onderwerp. Dus niemand ' verdenkt' jou van een negatieve insteek. 

Rondje gefietst.
In Limburg.
In Limburg.
- Maanenschijn
Nu uitgeteld, letterlijk en figuurlijk?Herman schreef:Rondje gefietst.
In Limburg.
-
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Maanenschijn
Vandaag staat in het teken van voorbereiding op een twee weekse reis naar Georgie en Armenië. Voor een bezoek aan een aantal kerken aldaar, met daarbij een lading Bijbels, kinderbijbels, dagboeken en andere boeken in de plaatselijke talen.
Twee landen in- of aan de rand van de brandhaard. Wat is het dan nodig om kracht van het zaligmakende geloof in Jezus Christus te kennen. Ik hoop en bid voor een voorspoedige reis en zegen op de ontmoetingen en de meegebrachte boeken.
Twee landen in- of aan de rand van de brandhaard. Wat is het dan nodig om kracht van het zaligmakende geloof in Jezus Christus te kennen. Ik hoop en bid voor een voorspoedige reis en zegen op de ontmoetingen en de meegebrachte boeken.