Als je vanavond in de buurt van Goes bent, komt gerust eens naar de Bijbelkring

Als je vanavond in de buurt van Goes bent, komt gerust eens naar de Bijbelkring
Inderdaad. Men 'duwt' je dan in een richting waarin je alles 'moet' geloven en Jezus 'moet' aannemen en dan is alles pais en vree.
Tja, als de Bijbel zegt, 'geloof' dan wordt je in een richting geduwd waarin je alles 'moet' geloven en Jezus 'moet' aannemen. Dat je dat bevel willens en wetens wil omzeilen met allerlei excuses verandert daar niets aan.GerefGemeente-lid schreef: ↑07 sep 2023, 21:50Inderdaad. Men 'duwt' je dan in een richting waarin je alles 'moet' geloven en Jezus 'moet' aannemen en dan is alles pais en vree.
Maar als je begint over het eisende recht Gods en dat je jezelf nergens kunt bijrekenen en overal buitenstaat, kijkt men je vreemd aan.
Wat mij betreft geen probleem hoor :-).
wat ik er mee zeggen wil, tuurlijk zal je in uiterst intieme kring ook de moeilijke kanten van het geloof bespreken kunnen.Ik heb ook m'n duistere momenten (Godverlatenheid, zondigheid, etc.) maar daar weet de Heere van.
Voor de buitenwereld zal ik enkel goed praten van de Heere
Waar ik op doelde zijn mensen die altijd alleen maar over de verlossing en de dankbaarheid spreken en waarbij het lijkt alsof men van ellende nog nooit gehoord heeft of niet wil horen. Dat zie je hier op het forum ook. En als je dan probeert door te vragen wordt dit als argument gegeven. Zondag 1 spreekt van drie zaken. Dus laten wij dat dan ook maar doen en nooit en te nimmer het stuk van de ellende overslaan. Want dat is een bedrieglijke weg voor de toehoorders.Bertiel schreef: ↑08 sep 2023, 09:10 wijlen ds Oosten die zei in een interview (in vrije bewoording weergegeven door schrijver dezes)wat ik er mee zeggen wil, tuurlijk zal je in uiterst intieme kring ook de moeilijke kanten van het geloof bespreken kunnen.Ik heb ook m'n duistere momenten (Godverlatenheid, zondigheid, etc.) maar daar weet de Heere van.
waar de schrijver van het artikel tegenaan loopt is dat als dit de boventoon gaat voeren naar de buitenwacht, of dat het bij algemene stellingen blijft, dat het geen nodigend karakter zal hebben om enkel in het duister en de onzekerheid te blijven hangen.
Zoals GG Lid doet b.v., dan stoot je af, ik zie dan meer heil hoe b.v. Dankers met z'n kleindochter omgaat:
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... c5e34a987f
Het kan niet anders dat mensen die over verlossing en dankbaarheid spreken ook weten van ellende. Waar moet men anders van verlost zijn of dankbaar?GerefGemeente-lid schreef:Waar ik op doelde zijn mensen die altijd alleen maar over de verlossing en de dankbaarheid spreken en waarbij het lijkt alsof men van ellende nog nooit gehoord heeft of niet wil horen. Dat zie je hier op het forum ook. En als je dan probeert door te vragen wordt dit als argument gegeven. Zondag 1 spreekt van drie zaken. Dus laten wij dat dan ook maar doen en nooit en te nimmer het stuk van de ellende overslaan. Want dat is een bedrieglijke weg voor de toehoorders.Bertiel schreef: ↑08 sep 2023, 09:10 wijlen ds Oosten die zei in een interview (in vrije bewoording weergegeven door schrijver dezes)wat ik er mee zeggen wil, tuurlijk zal je in uiterst intieme kring ook de moeilijke kanten van het geloof bespreken kunnen.Ik heb ook m'n duistere momenten (Godverlatenheid, zondigheid, etc.) maar daar weet de Heere van.
waar de schrijver van het artikel tegenaan loopt is dat als dit de boventoon gaat voeren naar de buitenwacht, of dat het bij algemene stellingen blijft, dat het geen nodigend karakter zal hebben om enkel in het duister en de onzekerheid te blijven hangen.
Zoals GG Lid doet b.v., dan stoot je af, ik zie dan meer heil hoe b.v. Dankers met z'n kleindochter omgaat:
in de prediking of in het getuige zijn richting de wereld / jeugd?GerefGemeente-lid schreef: ↑08 sep 2023, 09:15Waar ik op doelde zijn mensen die altijd alleen maar over de verlossing en de dankbaarheid spreken en waarbij het lijkt alsof men van ellende nog nooit gehoord heeft of niet wil horen. Dat zie je hier op het forum ook. En als je dan probeert door te vragen wordt dit als argument gegeven. Zondag 1 spreekt van drie zaken. Dus laten wij dat dan ook maar doen en nooit en te nimmer het stuk van de ellende overslaan. Want dat is een bedrieglijke weg voor de toehoorders.Bertiel schreef: ↑08 sep 2023, 09:10 wijlen ds Oosten die zei in een interview (in vrije bewoording weergegeven door schrijver dezes)wat ik er mee zeggen wil, tuurlijk zal je in uiterst intieme kring ook de moeilijke kanten van het geloof bespreken kunnen.Ik heb ook m'n duistere momenten (Godverlatenheid, zondigheid, etc.) maar daar weet de Heere van.