Afscheid en intrede [2]

rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door rian »

-DIA- schreef: 05 jul 2023, 23:16
-DIA- schreef: 05 jul 2023, 18:57 Voor degenen die willen meeluisteren met de intrededienst van ds. A.T. Huijser in Rijssen-Noord
kan dat via onderstaande link:
http://meeluisteren.gergemrijssen.nl:8000/noord
Heeft iemand meegeluisterd?
Ja ik heb beide diensten meegeluisterd.
Vooral de intrededienst vond ik een ontroerende dienst.
Veel zegen en een goede tijd gewenst met je nieuwe herder en leraar @DIA!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

rian schreef: 06 jul 2023, 10:29
-DIA- schreef: 05 jul 2023, 23:16
-DIA- schreef: 05 jul 2023, 18:57 Voor degenen die willen meeluisteren met de intrededienst van ds. A.T. Huijser in Rijssen-Noord
kan dat via onderstaande link:
http://meeluisteren.gergemrijssen.nl:8000/noord
Heeft iemand meegeluisterd?
Ja ik heb beide diensten meegeluisterd.
Vooral de intrededienst vond ik een ontroerende dienst.
Veel zegen en een goede tijd gewenst met je nieuwe herder en leraar @DIA!
Dank u. Ja, dat van de intrededienst, dat vond ik ook.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Valcke »

GGG038 schreef: 23 jun 2023, 11:28Illegale verbreiding?
Volgens mij zijn nagenoeg alle preken die op dit (en andere YouTube kanalen met preken staan) afkomstig van websites waar (...) deze preken niet achter een zogenaamd slotje staan. Deze preken zijn openbaar toegankelijk en te beluisteren.
Dit maakt de plaatsing op YouTube niet minder illegaal. Alleen de rechthebbenden gaan erover hoe de informatie verspreid wordt. Of informatie openbaar toegankelijk was, doet daarvoor niet terzake (vergelijk openbare nieuwsberichten, openbare Bijbel websites, enz.: de openbaarheid heft het auteursrecht niet op).

Met YouTube-kanalen kan bovendien geld verdiend worden (en wordt per definitie geld verdiend via advertenties).
Dat maakt het illegaal plaatsen van audio/video (in dit geval preken) op YouTube door niet-rechthebbenden al helemaal verwerpelijk.
claus
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door claus »

Van de drie kandidaten bij de Ger. Gemeenten, die allen geslaagd zijn voor hun classikaal examen, n kand. A.E. Brijder wordt D.V. te Meliskerke bevestigd door ds. G. Clements op woensdag 6 september 2023; kand. J.J. Hoogerbrug wordt D.V. op 20 september bevestigd door dr. J.M.D. de Heer en ten slotte kand. J.M. Evers wordt D.V. 27 september bevestigd door ds. B. Labee.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door helma »

DV 9 september intrede en bevestiging ds CP de Boer in Renswoude.
Locatie: Ger Gem Scherpenzeel
GerefGemeente-lid
Berichten: 6805
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Morgen vindt de bevestiging en intrede van kand. A.E. Brijder in de Gereformeerde Gemeente van Meliskerke plaats. De bevestigingsdienst wordt geleid door ds. G. Clements uit Gouda en begint om 14.30 uur. De intrededienst begint om 19.00 uur. Beide diensten zijn live te volgen via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... e/calendar
Hier zijn ook de liturgieën te vinden van de diensten.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Job »

GerefGemeente-lid schreef: 05 sep 2023, 22:22 Morgen vindt de bevestiging en intrede van kand. A.E. Brijder in de Gereformeerde Gemeente van Meliskerke plaats. De bevestigingsdienst wordt geleid door ds. G. Clements uit Gouda en begint om 14.30 uur. De intrededienst begint om 19.00 uur. Beide diensten zijn live te volgen via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... e/calendar
Hier zijn ook de liturgieën te vinden van de diensten.
Nog (meer) mensen meegeluisterd? Ik had vanavond de mogelijkheid.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
GerefGemeente-lid
Berichten: 6805
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Job schreef: 06 sep 2023, 21:57
GerefGemeente-lid schreef: 05 sep 2023, 22:22 Morgen vindt de bevestiging en intrede van kand. A.E. Brijder in de Gereformeerde Gemeente van Meliskerke plaats. De bevestigingsdienst wordt geleid door ds. G. Clements uit Gouda en begint om 14.30 uur. De intrededienst begint om 19.00 uur. Beide diensten zijn live te volgen via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... e/calendar
Hier zijn ook de liturgieën te vinden van de diensten.
Nog (meer) mensen meegeluisterd? Ik had vanavond de mogelijkheid.
Zeker.

Een goede dienst.
(En een inhoudsvol gedicht.)
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Job »

GerefGemeente-lid schreef: 06 sep 2023, 22:06
Job schreef: 06 sep 2023, 21:57
GerefGemeente-lid schreef: 05 sep 2023, 22:22 Morgen vindt de bevestiging en intrede van kand. A.E. Brijder in de Gereformeerde Gemeente van Meliskerke plaats. De bevestigingsdienst wordt geleid door ds. G. Clements uit Gouda en begint om 14.30 uur. De intrededienst begint om 19.00 uur. Beide diensten zijn live te volgen via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... e/calendar
Hier zijn ook de liturgieën te vinden van de diensten.
Nog (meer) mensen meegeluisterd? Ik had vanavond de mogelijkheid.
Zeker.

Een goede dienst.
(En een inhoudsvol gedicht.)
Nou...! Talent hoor. En een nieuwe curator in functie, het kon niet op ;-)
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MePaul »

-DIA- schreef: 06 jul 2023, 10:09
Mannetje schreef: 06 jul 2023, 10:05 Sommige mensen maken van hun liefde voor ontdekkende preken stiekem soms een grondje voor de eeuwigheid. Zij horen tenminste nog graag de oude waarheid.
Anderen worden beschuldigd van ongelovigheid en lijdelijkheid, enz. Vooral mensen die het zo makkelijk schijnen te kunnen pakken, zo mij dat toeschijnt. Kan ook niet helpen dat me dat opvalt. Degenen die van lijdelijkheid of ongeloof beschuldigen zijn vaak de mensen met het grootste geloof... tenminste, zo lijkt soms wel.
Ik schrik van deze uitspraak "die het zo makkelijk schijnen te kunnen pakken". Als we geloven dat de Heilige Geest het geloof werkt dan weten we toch dat de Heilige Geest op 100% zekerheid aanstuurt. God doet geen half werk en als we in Hem gaan geloven dan kan het niet anders dan dat er zekerheid ontstaat en dat we gaan getuigen van de hoop die in ons is. God is almachtig en zou het niet zo zijn als Hij in ons zondige bestaan werkt dat we dat dan zeker gaan weten en ook gaan uitdragen? Op aarde mogen we al zeker weten dat we door genade kinderen van God zijn geworden door de werking van de Heilige Geest. Dat onderscheidt het christendom van de islam waar altijd onzekerheid blijft. Het is zeer egoïstisch en onBijbels om altijd te blijven twijfelen aan je geloof, want dan gaat het alleen maar om je eigen geloof. Als je gelooft wordt je geroepen aan de de tafel des Heeren (doe dat tot Mijn gedachtenis) en om verantwoording af te leggen van de hoop die in je is en het Evangelie blijmoedig uit te dragen (Gaat dan henen, onderwijst al de volken en wat verder volgt en en wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt).
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

MePaul schreef: 07 sep 2023, 08:52
-DIA- schreef: 06 jul 2023, 10:09
Mannetje schreef: 06 jul 2023, 10:05 Sommige mensen maken van hun liefde voor ontdekkende preken stiekem soms een grondje voor de eeuwigheid. Zij horen tenminste nog graag de oude waarheid.
Anderen worden beschuldigd van ongelovigheid en lijdelijkheid, enz. Vooral mensen die het zo makkelijk schijnen te kunnen pakken, zo mij dat toeschijnt. Kan ook niet helpen dat me dat opvalt. Degenen die van lijdelijkheid of ongeloof beschuldigen zijn vaak de mensen met het grootste geloof... tenminste, zo lijkt soms wel.
Ik schrik van deze uitspraak "die het zo makkelijk schijnen te kunnen pakken". Als we geloven dat de Heilige Geest het geloof werkt dan weten we toch dat de Heilige Geest op 100% zekerheid aanstuurt. God doet geen half werk en als we in Hem gaan geloven dan kan het niet anders dan dat er zekerheid ontstaat en dat we gaan getuigen van de hoop die in ons is. God is almachtig en zou het niet zo zijn als Hij in ons zondige bestaan werkt dat we dat dan zeker gaan weten en ook gaan uitdragen? Op aarde mogen we al zeker weten dat we door genade kinderen van God zijn geworden door de werking van de Heilige Geest. Dat onderscheidt het christendom van de islam waar altijd onzekerheid blijft. Het is zeer egoïstisch en onBijbels om altijd te blijven twijfelen aan je geloof, want dan gaat het alleen maar om je eigen geloof. Als je gelooft wordt je geroepen aan de de tafel des Heeren (doe dat tot Mijn gedachtenis) en om verantwoording af te leggen van de hoop die in je is en het Evangelie blijmoedig uit te dragen (Gaat dan henen, onderwijst al de volken en wat verder volgt en en wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt).
Ik kan op bovenstaande niet nader ingaan. Maar ik dacht dat een ieder geacht wordt de leer te kennen die onder ander in de (O)GG(iN) en daarbuiten in de NHK en de CGK, wordt of werd geleerd, die ook overeenkomt met onze oudvaders, puriteinen en piëtisten. Ik meen dat ik het lang genoeg heb volgehouden deze oude leer te verdedigen tegen allerlei dwalingen. Uit de reactie lijkt dat dit onbekend is. Omdat het mijn 15-jarige ervaring is op dit forum lijkt het me nu nutteloos om nog verder te strijden. Ik roep hierbij degenen, die het nog wel weten, tot getuige dat deze leer de leer is die onder ons reformatorisch erfdeel gekend en toegestemd is. Nu dit blijkbaar niet meer kan, dat lijkt me te begrijpen, moest ik besluiten niet meer te posten. Het werd me te zwaar. Laat dit dan hierbij bekend zijn. Ik roep dan de belijders van de oude reformatorische leer op of ze iets in het door mij aangehaalde zien wat strijdt met deze leer.

Een hartelijke groet,
Uw moegestreden oud-medeforummer


Afgelopen woensdag ging onze predikant voor in de plaatselijke OGGiN.
Voor hen die deze waarheid nog kennen is er veel onderwijs in deze preek
Overigens ook voor hen die het niet meer kennen.
https://kerkdienstgemist.nl/stations/26 ... 1990002672
© -DIA- 18-05-2024: 32800
wilhelmus
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door wilhelmus »

Aanstaande zondag 10 september neemt Ds. W.G. Hulsman afscheid van Genemuiden, Ds. Piksen van Heteren en Ds. K. Hak van Lienden
wilhelmus
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door wilhelmus »

Aanstaande zondag 10 september doet ds. Minderhout intrede in Middelharnis
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10668
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

wilhelmus schreef: 07 sep 2023, 20:11 Aanstaande zondag 10 september doet ds. Minderhout intrede in Middelharnis
Doe maar ds. Vastenhoud.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door helma »

Zaterdag bevestiging en intrede Ds CP den Boer CGK Renswoude

9 september om 10:00
9 september om 14:00

Locatie: Sionkerk Scherpenzeel


Plaats reactie