DDD schreef: ↑23 aug 2023, 22:21
Profesto schreef: ↑23 aug 2023, 22:15
Ok, ik merk dat ik echt moeite moet doen om te begrijpen dat Ongehoord vergeleken wordt met bijvoorbeeld Zembla of Arjen Lubach.
Ik vind dat namelijk helemaal niet hetzelfde.
Ik vind Arjen Lubach bijvoorbeeld vaak humoristisch, soms hard, en soms inderdaad rancuneus. Hij neemt echter net zo makkelijk iemand ter linkerzijde van het politieke spectrum op de hak als anderen.
Dat kun je van ongehoord niet zeggen. Daar wordt uitzending na uitzending gevuld met leugens, anti-overheidssentiment, haat jegens minderheidsgroepen etcetera.
Ik vind dat echt van een andere orde en ik begrijp niet hoe je daarin iets positiefs kunt ontdekken.
Wie vergelijkt dat dan op deze punten? Dat was het punt van discussie toch niet? Het ging erom dat ook linkse media soms meer feitenvrij zijn dan wenselijk zou zijn.
De vergelijking begon toen Henk J zei: dat geldt ook bij andere media.
Ik begin dus helemaal niet met vergelijken, ik kan me dat zelfs moeilijk voorstellen omdat de vergelijking scheef gaat.
En ik vertrouw er vooralsnog op dat Tom als presentator zijn uitzendingen niet vult met leugens en haat. Het is niet dat dat in het beleid van ON hoort, ofzo. En hij zal dat als christen ook niet willen. Ik hoop dat hij ook vrienden heeft met meer levenservaring die wijze adviezen kunnen geven. Maar in zijn algemeenheid vind ik dat hij vaak een constructieve bijlage aan de samenleving geeft.
Hij zal wellicht soms wel rare standpunten innemen, naar mijn idee dan. Maar goed, dat is niet verboden. Het is goed voor de emancipatie van rechtse mensen dat zij een vertolking hebben in de reguliere media. Uiteindelijk leidt dat vaker tot integratie dan tot desintegratie, is mijn overtuiging. Net als bij reformatorische en islamitische scholen.
De wens is denk ik de vader van de gedachte. Ik vind de meningen van Tom helemaal niet zo onschuldig en m.i. getuigt deze stap van verder afglijden in een verkeerde richting, de richting van nepnieuws, leugens en regelrechte aanvallen op minderheden.