Kleine vreugden

Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine vreugden

Bericht door Job »

MGG schreef: 08 jul 2023, 01:01
Job schreef: 08 jul 2023, 00:52
MGG schreef: 08 jul 2023, 00:27
Job schreef: 08 jul 2023, 00:15

Exact. Verkiezingstijd-standpunten. Daar koop je precies niets voor. De VVD heeft met consequent een minister op migratie/asiel al DERTIEN jaar de kans gehad om iets aan het vraagstuk te doen hè? Volledig verzuimd. En dan nu een crisis in scène zetten om eigen politiek gewin. Het is wat.
Eens, maar beter nu dit dan helemaal niks. Ik hoop dat Nederland hetzelfde stemt als bij de eerste kamerverkiezingen. Hopelijk komt er einde een kabinet dat massa immigratie tegengaat. Bijvoorbeeld JA21, CDA, VVD en BBB natuurlijk het liefst met SGP erbij. In de eerste kamer geen meerderheid, maar dat komt wel goed. Het zou mooi zijn als Omtzigt met eventuele verkiezingen meedoet.
Maar in welk opzicht is de demissionair-MP dan wat gestegen in je waardering? Partijbelang in heftige tijden op opportune wijze laten prevaleren boven landsbelang, ik kan er met m'n hoed niet bij.
Een strenger migratiebeleid is in mijn ogen het landsbelang. Daarbij ligt dit in lijn met wat Rutte rond verkiezingen steeds zegt. Eindelijk komt hij zijn woord na. Overigens had de CU ook kunnen toegeven.
Hij komt zijn woord niet na, want DOET in de praktijk niets. De maatregel die hij noemde als breekpunt is een wassen neus, dat is overal in de media te lezen. Iets dat niets gaat oplossen. Wat het proces alleen maar enorm gaat vertragen. En hij weet het, hij wist het dat de CU hier niet in mee zou gaan. Stuitende praat-politiek.

Praatjes vullen geen gaatjes, we hebben er niets aan als hij alleen dingen zegt. Zijn woord nakomen, dat doet hij pas als hij het omzet in daden. Dat is dertien jaar al niet gebeurd. En dit, wat je hier zag gebeuren, is ook geen daad om de boel uit het slop te trekken. Integendeel.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Kleine vreugden

Bericht door Framboos »

Job schreef: 08 jul 2023, 00:19
Ad Anker schreef: 07 jul 2023, 22:59
Job schreef: 07 jul 2023, 21:24
MGG schreef: 07 jul 2023, 20:14 Val van het kabinet. Rutte stijgt weer wat in mijn waardering.
Dit kun je toch niet menen? Het was weer een erg vervelend politiek spelletje van meneer Rutte, alleen maar gericht op effectbejag. En niet op effect voor het volk, welteverstaan.
Rutte is een prima premier die voor het land zorgt. Hij heeft geen extra eis op tafel gelegd, wat links natuurlijk heel graag wil laten geloven. Maar goed, daar zullen de flanken het mee oneens zijn. Ik moet wel grinniken om Klaver die roept dat links zich gaat verenigen en een vuist gaat maken bij de verkiezingen. Ach toch...
Ik bewonder het dat je zo achter MP Rutte blijft staan. Maar ik heb er ook mededogen mee. ZIE je zijn spelletjes dan echt niet?
@job: niet klakkeloos de linkse media en BBB napraten, dat is evengoed politiek gekleurd..
Je presenteert het hier alsof Rutte persoonlijk verantwoordelijk is voor de crises die hij het hoofd moest bieden en alsof hij dat zelf allemaal had kunnen oplossen, alsof er geen wetgeving en geen EU bestaat, en hij niet hoefde samenwerken met partijen die behoorlijk anders denken dan hij.
Laatst gewijzigd door Framboos op 08 jul 2023, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9372
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

De echtgenote is weer een jaar ouder geworden.
Chrisje72
Berichten: 1498
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kleine vreugden

Bericht door Chrisje72 »

Gefeliciteerd
Ambtenaar
Berichten: 9372
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Chrisje72 schreef: 08 jul 2023, 07:44 Gefeliciteerd
Dank.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine vreugden

Bericht door Job »

Framboos schreef: 08 jul 2023, 07:40
Job schreef: 08 jul 2023, 00:19
Ad Anker schreef: 07 jul 2023, 22:59
Job schreef: 07 jul 2023, 21:24

Dit kun je toch niet menen? Het was weer een erg vervelend politiek spelletje van meneer Rutte, alleen maar gericht op effectbejag. En niet op effect voor het volk, welteverstaan.
Rutte is een prima premier die voor het land zorgt. Hij heeft geen extra eis op tafel gelegd, wat links natuurlijk heel graag wil laten geloven. Maar goed, daar zullen de flanken het mee oneens zijn. Ik moet wel grinniken om Klaver die roept dat links zich gaat verenigen en een vuist gaat maken bij de verkiezingen. Ach toch...
Ik bewonder het dat je zo achter MP Rutte blijft staan. Maar ik heb er ook mededogen mee. ZIE je zijn spelletjes dan echt niet?
@job: niet klakkeloos de linkse media en BBB napraten, dat is evengoed politiek gekleurd..
Je presenteert het hier alsof Rutte persoonlijk verantwoordelijk is voor de crises die hij het hoofd moest bieden en alsof hij dat zelf allemaal had kunnen oplossen, alsof er geen wetgeving en geen EU bestaat, en hij niet hoefde samenwerken met partijen die behoorlijk anders denken dan hij.
Nee, van die feiten ben ik prima op de hoogte. Ik ben me er van bewust dat het een zeer zware job is. Met enorme uitdagingen en hoofdpijndossiers.

Maar het gaat me hier nu puur om de wijze van politiek bedrijven. De zgn. Rutte-doctrine. De oude bestuurscultuur. Termen die niet door mij geintroduceerd zijn. Elders hier werd Rutte een "slim politicus" genoemd. Dat is hij onbetwist.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1600
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bourdon16 »

Ambtenaar schreef: 08 jul 2023, 07:41 De echtgenote is weer een jaar ouder geworden.
Gefeliciteerd!
Bertiel
Berichten: 4745
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

Dat mag toch wel onder grote vreugden?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar
Berichten: 9372
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef: 08 jul 2023, 10:31 Dat mag toch wel onder grote vreugden?
Zou ook mogen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ad Anker »

Ik sta voor 6 weken vakantie. Hoe heerlijk. Ja, Bertiel, dat mag ook onder grote vreugden! Staan jullie gesteld in Frankrijk?
DDD
Berichten: 29049
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Van harte gefeliciteerd!
Bertiel
Berichten: 4745
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

Bijna compleet Nu siësta
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 29049
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/artikel/1030106-kluss ... oude-kapel

Volgens mij ben ik daar 20 jaar geleden naar de kerk geweest. Mooi bericht hoor.
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door rian »

DDD schreef: 05 aug 2023, 10:44 https://www.rd.nl/artikel/1030106-kluss ... oude-kapel

Volgens mij ben ik daar 20 jaar geleden naar de kerk geweest. Mooi bericht hoor.
Ja, een mooi artikel!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
merel
Berichten: 10086
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

De een-na-laatste week van de vakantie. Het aftellen is begonnen. Ik ben altijd zo blij als de zomervakantie weer voorbij is. Dan kan iedereen weer in het ritme komen en bijtijds naar bed.
Plaats reactie