Wist je dat....................?

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Miscanthus schreef:
Lassie schreef:
Miscanthus schreef:
Lassie schreef:.....ik binnenkort huiszoeking krijg?
Kijk maar uit, met je schone aanzien.... :o
deze tekst hangt in de gang. 8)
Zelf daar opgehangen of van je schoonouders gekregen? :mrgreen:
Die moeten nog geboren worden hahahahha
Lassie

Bericht door Lassie »

tukkertje schreef:
Miscanthus schreef:
Lassie schreef:
Miscanthus schreef: Kijk maar uit, met je schone aanzien.... :o
deze tekst hangt in de gang. 8)
Zelf daar opgehangen of van je schoonouders gekregen? :mrgreen:
Die moeten nog geboren worden hahahahha
in welke tijd leef jij? :mrgreen:
Lassie

Bericht door Lassie »

...ik waarschijnlijk aan het eind van de week een begravenis heb?
...ik erg verdrietig ben omdat mijn geliefde buurman is overleden en op nog een jonge leeftijd.
Unionist

Bericht door Unionist »

Hummel schreef:Wist je dat je, als je een poster niet kent, vrijwel altijd aanneemt dat hij/zij een man is?? (Tenzij de naam anders doet vermoeden...)

Hoe zou dat komen? Is de emancipatie van de vrouw toch niet ver genoeg doorgevoerd?
Toch dacht ik eerst dat Love een vrouw was, terwijl hij echt een jongetje is.

En ooit dacht ik dat Breekijzertje een vrouw was...

Dus...
Corydoras

Bericht door Corydoras »

... Amerikanen echt heel chauvinistisch zijn?
Overal kom je de Stars and Stripes tegen: op de bus, tram, metro, bruggen, in auditoria, collegezalen, op de kernfusiereactor die we bezocht hebben, enz.
Op auto's zie je stickers met: 'proud to be an American', 'God bless America', 'I love NY', enz.
Nu moet ik wel zeggen dat wij wel zo'n beetje het tegenovergestelde doen: we zijn er stiekem trots op dat we helemaal niet chauvinistisch zijn, stel je voor...
Overigens zie je ook auto's rijden met 'I hate Bush' erop. Ik heb eigenlijk geeneen Bush-fan gesproken (tja Billy, en in de academische wereld moeten ze echt helemaal niets van hem hebben). In de kerk heb ik het niet over politiek gehad, dus misschien dat ze er daar wel waren.
Stickers met 'support our troops' kom je op meer dan de helft van de auto's tegen. Maar dat zijn niet alleen voorstanders van de oorlog in Irak. Die jongens kunnen er tenslotte ook niets aan doen dat ze daarheen gestuurd zijn door Bush, zo werd ons haarfijn uitgelegd.

... ik het helemaal niet vreemd vind dat zoveel Amerikanen te dik zijn?
(bijna) Al het eten is erg zoet, vet en vooral veel. Het staat allemaal bol van de suiker of zoetstoffen en kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Het geldt als een aanbeveling als er ook wat natuurlijk kleur-/smaakstoffen inzitten. Het gewone brood is zelfs gezoet. Evenals boterhammenworst.
Op belegde broodjes zit zo'n 2 cm (!) vlees. Toetje na de lunch is natuurlijk een of meer (overigens heerlijke) chocolate cookie of brownie.
Bij de Mac hebben ze nog nooit gehoord van small en medium, alles begint bij large. Hetzelfde geldt voor de Starbucks, maar dat is dan wel weer te begrijpen. De koffie is er zo slap, dat je wel minimaal 2x zoveel nodig hebt om dezelfde hoeveelheid caffeine binnen te krijgen. Espresso komt wel ongeveer in de buurt van een Hollands bakkie.

... ze van elke bescheidenheid gespeend zijn?
Onze Hollandse nuchterheid kwam toch regelmatig in opstand tegen de welhaast eindeloze lofzangen op de eigen bedrijfsvoering of onderzoeksfacilititeiten en -kwaliteiten.

... en big spenders zijn?
We hebben een aantal keer een auto met draaiende motor zien staan, waarvan de bestuurder in geen velden of wegen te zien was. In de toiletpotten zit zo'n beetje 5x zoveel water als hier (boeiend detail :roll:) En natuurlijk hebben alle auto's 10x zoveel vermogen als ze ooit mogen gebruiken.

... ik hierboven wel ernstig aan het generaliseren ben? :oops:
Maar het was erg grappig om zo'n beetje alle vooroordelen bevestigd te zien.

... nummerplaten een motto hebben, elke staat één? Wat dacht je van die van New Hampshire: 'Live Free or Die' !?

... analfabeten een probleem hebben in het verkeer omdat er nauwelijks pictogrammen op verkeersborden staan?
Er staan halve zinnen op, zoals bijv. 'no turn on red' , 'lane ends', 'oneway' (die laatste heeft dan nog net wel ook een pijl). Rechts inhalen is toegestaan. Ook een leuke regel is dat je naar rechts door rood licht mag, behalve in een stad met meer dan een miljoen inwoners.

... het verschil tussen blank en zwart nog steeds erg groot is in Amerika?
Ik wist het op zich wel, maar als je het aan de lijve ervaart, is dat toch anders. Ons hostel in NYC lag in Harlem (weliswaar het randje), en dat was wel een ervaring. Zo werden we in de metro een keer 'begroet' met "you're in the getto of NY, you know...". Maar een andere keer werd er heel enthousiast gereageerd: "tourists in Harlem?! Welcome!" Als blanke val je erg op. Het verschil met het decadente leven een aantal straten verderop is dan wel schrijnend groot.
Er staan ook mensen te bedelen bij verkeerslichten, dat ben ik in NL nog nooit tegen gekomen.

... het indrukwekkend was om zelf bij Ground Zero te staan? Dan komt het allemaal heel dichtbij.

... het een maffe ervaring is om in een wereldstad te zijn, maar toch zo goed als niets mee te krijgen van het wereldnieuws?

... Amerikanen heel aardige mensen zijn? Mensen op straat en in de metro maken heel makkelijk een praatje.

... de herfstkleuren er veel 'brighter' zijn dan hier?

... dat in combinatie met het prachtige weer (zgn. Indian Summer) onderweg voor schitterende panorama's zorgde?

Zo een beetje tevreden, Pim? ;)
Afbeelding
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Fantastisch Corydoras! Leuk om te lezen en het moet een mooie ervaring geweest zijn.

Ik ga mijn volgende werkgever selecteren op de mogelijkheid ook eens naar New York te gaan. ;-)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

En Amerikanen zijn ultra-oncollegiaal....
Corydoras

Bericht door Corydoras »

refo schreef:En Amerikanen zijn ultra-oncollegiaal....
Ons werd verteld: "When you start working, social life ends."

(weliswaar door een Nederlandse Amerikaan, maar toch)
Afbeelding
Hummel

Bericht door Hummel »

Unionist schreef:
Hummel schreef:Wist je dat je, als je een poster niet kent, vrijwel altijd aanneemt dat hij/zij een man is?? (Tenzij de naam anders doet vermoeden...)

Hoe zou dat komen? Is de emancipatie van de vrouw toch niet ver genoeg doorgevoerd?
Toch dacht ik eerst dat Love een vrouw was, terwijl hij echt een jongetje is.

En ooit dacht ik dat Breekijzertje een vrouw was...

Dus...
Mja, ik kwam er achter dat je heel snel een conclusie trekt op grond van de nickname, terwijl de werkelijkheid anders kan zijn...
refo

Bericht door refo »

...dit mijn 3000e posting is.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

refo schreef:...dit mijn 3000e posting is.
Tijd voor een interview met foto.....
Lassie

Bericht door Lassie »

...ik maandag aan de Wortmanstraat ben geweest.
...daar ook iemand woont die hier ook komt. 8)
Bourdon

Bericht door Bourdon »

Lassie schreef:...ik maandag aan de Wortmanstraat ben geweest.
...daar ook iemand woont die hier ook komt. 8)
Je had best ff op nr 138 langs mogen komen :wink:
Bourdon

Bericht door Bourdon »

In de toiletpotten zit zo'n beetje 5x zoveel water als hier (boeiend detail )
Nog zo'n boeiend detail: Bij alle wc deuren zit een enorme kier, je kunt iedereen lekker bekijken en iedereen jou....zelfs in de meest luxe gebouwen waar de senaat ook naar het toilet gaat. Blij dat ik weer in nederland was :mrgreen:
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

ik na stage een vaste aanstelling krijg? :D :D :D :D
Gesloten