Da's maar goed ook Joep! Sinterklaas blijft namelijk altijd buitendaks! Voor het smerige werk heeft hij zijn knechten......... :mrgreen:joepie schreef:Maar we hebben onze kinderen nooit voorgelogen over een sinterklaas die door de schoorsteen, enz. enz.
Wie viert er het Sinterklaas feest ?
Re: geen
OHWWWWWWWWW! Vandaar dat die zo zwart zijnBreekijzertje schreef:Da's maar goed ook Joep! Sinterklaas blijft namelijk altijd buitendaks! Voor het smerige werk heeft hij zijn knechten......... :mrgreen:joepie schreef:Maar we hebben onze kinderen nooit voorgelogen over een sinterklaas die door de schoorsteen, enz. enz.

Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
.refo schreef:In mijn agenda staat bij 5 december: pakjesavond.
In mijn agenda staat bij 6 december: St. Nicolaas
Heb jij dat er zelf ingezet of stond dat er al in? Het is namelijk goed, al weet bijna niemand dat.
6 december is de dag van de Heilige Nicolaas. De avond ervoor is St. Nicolaasavond, net zoals kerstavond de avond vóór kerst is. En daarom heet oudjaarsavond in het Engels ook New Year's Eve en geen Old Year.
Cultuurhouding in de zin van (Bijbels gefundeerde) houding tov / visie op de cultuur (niet: houding vanuit een bepaalde cultuur).Marnix schreef:Oh, het is cultuurhouding.... eerder meende ik uit je reactie op te maken dat het geen sinterklaas vieren een duidelijke bijbelse lijn was.Marnix, wij raken het over deze zaken niet eens. Jouw cultuurhouding is de mijne niet.

goed idee!! hihi.Breekijzertje schreef:6 december huisbezoek? Kun je een stuk speculaas serveren of pepernoten....... :mrgreen:Lassie schreef:en in die van mij staat:refo schreef:In mijn agenda staat bij 5 december: pakjesavond.
5 december: Sinterklaas
6 december: Ouderlingen.
Dat staat voorgedrukt.Unionist schreef:.refo schreef:In mijn agenda staat bij 5 december: pakjesavond.
Heb jij dat er zelf ingezet of stond dat er al in? Het is namelijk goed, al weet bijna niemand dat.
6 december is de dag van de Heilige Nicolaas. De avond ervoor is St. Nicolaasavond, net zoals kerstavond de avond vóór kerst is. En daarom heet oudjaarsavond in het Engels ook New Year's Eve en geen Old Year.
Pakjesavond is bij ons 3 december. Om te voorkomen dat men denkt dat we de heilige Nicolaas vereren.
- Miscanthus
Tja, daar raken we dan inderdaad niet over uitgepraat. Voor mij is iig duidelijk dat die visie op cultuur niet bijbels hard te maken is...Corydoras schreef:Cultuurhouding in de zin van (Bijbels gefundeerde) houding tov / visie op de cultuur (niet: houding vanuit een bepaalde cultuur).Marnix schreef:Oh, het is cultuurhouding.... eerder meende ik uit je reactie op te maken dat het geen sinterklaas vieren een duidelijke bijbelse lijn was.Marnix, wij raken het over deze zaken niet eens. Jouw cultuurhouding is de mijne niet.