Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Mogen er nu ook geen leespreken meer van hem gelezen worden? is volgens mij wel de consequentie want dat mocht na scheuring ds Beeke ook niet en bij andere afzettingen ook niet. Lijkt me logisch maar de nrc heeft niet zoveel leespreken beschikbaar en een groot gedeelte is van voormalig dominee Vogelaar... Erg hoor
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Bij Beeke was er toch ook wel sprake van een leerverschil?KB_ schreef: ↑03 jul 2023, 15:08 Mogen er nu ook geen leespreken meer van hem gelezen worden? is volgens mij wel de consequentie want dat mocht na scheuring ds Beeke ook niet en bij andere afzettingen ook niet. Lijkt me logisch maar de nrc heeft niet zoveel leespreken beschikbaar en een groot gedeelte is van voormalig dominee Vogelaar... Erg hoor
Volgens mij mogen leespreken van afgezette predikanten niet meer gelezen worden, wat de reden van afzetting dan ook is.
Merkwaardig dat mijn bijdrage wordt weggeknipt. Dit suggereert dat ik de dominee in kwestie in een kwaad daglicht wilde stellen. Dit is absoluut niet het geval, ik heb alleen geageerd op een niet Bijbelse opmerking van één van de forumleden, die overigens niet wordt weggeknipt. Er wordt hier dus duidelijk met twee maten gemeten.
-
Ze zouden toch de leespreken van de GG/ oudvaders in het Engels kunnen vertalen?KB_ schreef: ↑03 jul 2023, 15:08 Mogen er nu ook geen leespreken meer van hem gelezen worden? is volgens mij wel de consequentie want dat mocht na scheuring ds Beeke ook niet en bij andere afzettingen ook niet. Lijkt me logisch maar de nrc heeft niet zoveel leespreken beschikbaar en een groot gedeelte is van voormalig dominee Vogelaar... Erg hoor
Ik denk dat ggin in Canada dat ook doet.
Volgens de kerkorde mag dat inderdaad niet. Hier moet naar gevraagd worden bij de visitatie.
citaat:
Houdt men zich aan het besluit van de generale synode geen preken te lezen van afgezette predikanten?
bron:
https://www.gergeminfo.nl/publicaties/s ... dia-viewer
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Het zou wel kunnen maar ik zou niet weten waarom je zoiets zou doen.Geytenbeekje schreef: ↑03 jul 2023, 15:52Ze zouden toch de leespreken van de GG/ oudvaders in het Engels kunnen vertalen?KB_ schreef: ↑03 jul 2023, 15:08 Mogen er nu ook geen leespreken meer van hem gelezen worden? is volgens mij wel de consequentie want dat mocht na scheuring ds Beeke ook niet en bij andere afzettingen ook niet. Lijkt me logisch maar de nrc heeft niet zoveel leespreken beschikbaar en een groot gedeelte is van voormalig dominee Vogelaar... Erg hoor
Als er maar een beperkt aantal preken in het Engels beschikbaar is, is na verloop van niet al te lange tijd elke preek gelezen. Ik weet niet precies hoeveel preken er zijn, maar als je bijv elk jaar dezelfde preken hoort lezen, kan ik me voorstellen dat er behoefte is aan vertaalde preken van Nederlandse predikanten.KDD schreef: ↑03 jul 2023, 16:16Het zou wel kunnen maar ik zou niet weten waarom je zoiets zou doen.Geytenbeekje schreef: ↑03 jul 2023, 15:52Ze zouden toch de leespreken van de GG/ oudvaders in het Engels kunnen vertalen?KB_ schreef: ↑03 jul 2023, 15:08 Mogen er nu ook geen leespreken meer van hem gelezen worden? is volgens mij wel de consequentie want dat mocht na scheuring ds Beeke ook niet en bij andere afzettingen ook niet. Lijkt me logisch maar de nrc heeft niet zoveel leespreken beschikbaar en een groot gedeelte is van voormalig dominee Vogelaar... Erg hoor
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Ik denk dat alles wat er hier over gezegd wordt 'dumpen' is. Niemand weet iets, dus ik vind het erg belastend om hier over door te spreken op een openbaar forum.
Als er toch in één taal veel (oud) goud beschikbaar is, is het wel in het Engels. Worden er overzee veel oudvaders gelezen?GG-er schreef: ↑03 jul 2023, 16:28Als er maar een beperkt aantal preken in het Engels beschikbaar is, is na verloop van niet al te lange tijd elke preek gelezen. Ik weet niet precies hoeveel preken er zijn, maar als je bijv elk jaar dezelfde preken hoort lezen, kan ik me voorstellen dat er behoefte is aan vertaalde preken van Nederlandse predikanten.KDD schreef: ↑03 jul 2023, 16:16Het zou wel kunnen maar ik zou niet weten waarom je zoiets zou doen.Geytenbeekje schreef: ↑03 jul 2023, 15:52Ze zouden toch de leespreken van de GG/ oudvaders in het Engels kunnen vertalen?KB_ schreef: ↑03 jul 2023, 15:08 Mogen er nu ook geen leespreken meer van hem gelezen worden? is volgens mij wel de consequentie want dat mocht na scheuring ds Beeke ook niet en bij andere afzettingen ook niet. Lijkt me logisch maar de nrc heeft niet zoveel leespreken beschikbaar en een groot gedeelte is van voormalig dominee Vogelaar... Erg hoor
De preken van de puriteinen zijn toch in het Engels?GG-er schreef: ↑03 jul 2023, 16:28Als er maar een beperkt aantal preken in het Engels beschikbaar is, is na verloop van niet al te lange tijd elke preek gelezen. Ik weet niet precies hoeveel preken er zijn, maar als je bijv elk jaar dezelfde preken hoort lezen, kan ik me voorstellen dat er behoefte is aan vertaalde preken van Nederlandse predikanten.KDD schreef: ↑03 jul 2023, 16:16Het zou wel kunnen maar ik zou niet weten waarom je zoiets zou doen.Geytenbeekje schreef: ↑03 jul 2023, 15:52Ze zouden toch de leespreken van de GG/ oudvaders in het Engels kunnen vertalen?KB_ schreef: ↑03 jul 2023, 15:08 Mogen er nu ook geen leespreken meer van hem gelezen worden? is volgens mij wel de consequentie want dat mocht na scheuring ds Beeke ook niet en bij andere afzettingen ook niet. Lijkt me logisch maar de nrc heeft niet zoveel leespreken beschikbaar en een groot gedeelte is van voormalig dominee Vogelaar... Erg hoor
Hopelijk wordt er zo nog verder geknipt, maar dit strookt niet met je eerder geplaatste opmerkingen.
Wel van harte eens met je oproep om niet inhoudelijk op de zaak in te gaan.
- Niet meer zo actief -
De beperktheid is wel overdreven. We hebben ongeveer 1000 preken die door de kerkverband uitgegeven is - veel van die vertaald uit nederlands. En preken van engelse oudvaders zijn er genoeg.GG-er schreef: ↑03 jul 2023, 16:28Als er maar een beperkt aantal preken in het Engels beschikbaar is, is na verloop van niet al te lange tijd elke preek gelezen. Ik weet niet precies hoeveel preken er zijn, maar als je bijv elk jaar dezelfde preken hoort lezen, kan ik me voorstellen dat er behoefte is aan vertaalde preken van Nederlandse predikanten.KDD schreef: ↑03 jul 2023, 16:16Het zou wel kunnen maar ik zou niet weten waarom je zoiets zou doen.Geytenbeekje schreef: ↑03 jul 2023, 15:52Ze zouden toch de leespreken van de GG/ oudvaders in het Engels kunnen vertalen?KB_ schreef: ↑03 jul 2023, 15:08 Mogen er nu ook geen leespreken meer van hem gelezen worden? is volgens mij wel de consequentie want dat mocht na scheuring ds Beeke ook niet en bij andere afzettingen ook niet. Lijkt me logisch maar de nrc heeft niet zoveel leespreken beschikbaar en een groot gedeelte is van voormalig dominee Vogelaar... Erg hoor