Maar in de kern is dat toch niet van een andere orde of heb ik dat mis?
Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik hanteer thuis een lijn dat de zoon als erfgenaam ook recht heeft op chips. Ik vind dat geen stelen. In de opvoeding gaat het dus dan vooral om het aanleren van matigheid en zelfbeheersing. Stelen vind ik dan echt een zware term bij het al te makkelijk in de koekjestrommel graaien.
Grappig. Ik wilde mij er niet mee bemoeien, omdat ik geen kinderen heb, maar ik zou ook denken dat het meer een kwestie van ordening en verantwoordelijkheidsverdeling in het gezin is dan van mijn en dijn.
Het hoofd-zijn van de vader staat niet gelijk aan absoluut eigenaarschap.
DDD schreef: ↑28 jun 2023, 10:27 Grappig. Ik wilde mij er niet mee bemoeien, omdat ik geen kinderen heb, maar ik zou ook denken dat het meer een kwestie van ordening en verantwoordelijkheidsverdeling in het gezin is dan van mijn en dijn.
Ik voelde mij dan ook meer leverancier dan eigenaar.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dienend leiderschap. 

In de loop der jaren leer je hier mensen toch beter kennen.
Misschien was ik wat fel/ scherp. Dat was niet mijn bedoeling. De achtergrond van deze reactie is dat ik in mijn werk en prive vaak zie dat veel gestrooid wordt met psychiatrische diagnoses. In klachten en gesprekken gaat het over narcistische mannen, depressieve vrouwen, PTSS, persoonlijkheids stoornis etc.Kleptomanie is ook een ernstig ziektebeeld en daar wil je zonder onderzoek een kind niet van betichten.
.Herman schreef: ↑28 jun 2023, 09:50Ja, maar ook geld, verjaardagscadeaus van een broertje of zusje en volgens mij is er ook wel eens een jas van school meegenomen. En dat konden we niet als een vergissing interpreteren.
Oei, daar zou ik van schrikken. Dit herken ik niet. Wel hebben onze oudste twee een keer als 3 en 4 jarige piraten- en prinsessen douchegel meegenomen van de Etos. Daar kwam ik thuis achter. Een reprimande gegeven en laten betalen. Een kind heeft de douchegel vol vreugde gebruikt en het andere geeft het weggegooid. Hij kon er niet meer van genieten.
Deze vind ik geniaal!huisman schreef: ↑28 jun 2023, 11:41DDD schreef: ↑28 jun 2023, 10:27 Grappig. Ik wilde mij er niet mee bemoeien, omdat ik geen kinderen heb, maar ik zou ook denken dat het meer een kwestie van ordening en verantwoordelijkheidsverdeling in het gezin is dan van mijn en dijn.
Ik voelde mij dan ook meer leverancier dan eigenaar.

Misschien een ideetje om de afgoden het huis uit te doen. Dat zijn die plaatjes tenslotte.
Dan zijn meerdere problemen opgelost.
Terechte opmerking. Alleen het speelt zich voornamelijk op school af.
Voor voetbalplaatjes kan je ook knikkers invullen hoor overigens.
Dat gaf dezelfde problemen.
Verdrietig nieuws van overzee. Ds Vogelaar per 30 juni afgezet als predikant.
Niet dat ik weet, stond in Clifton (USA).
Aangezien Bezorgd mijn bericht in een ander topic heeft geplaatst wat ik overigens jammer vind lijkt het me beter niet in 2 topics dit te bespreken.