Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
In 50 jaar worden 100.000 kinderen gedoopt. In die 50 jaar worden 500 volwassenen gedoopt.
Als in die periode 5 dss uit de tweede groep komen is dat opvallend veel.
Als in die periode 5 dss uit de tweede groep komen is dat opvallend veel.
-
Het gebeurt niet vaak als het over de GG gaat, maar deze keer deel ik DDD zijn punt. Het zal hopelijk niemand verbazen dat ik zijn conclusie absoluut niet deel!
Het aantal GG leden dat niet gelovig is opgegroeid is zo laag dat een of maximaal twee dominees genoeg zijn om DDD zijn punt te onderbouwen.
Om een betere vergelijking te maken kan beter naar het percentage van de avondmaalgangers gekeken worden. (Dit gesprek heeft in mijn ogen geen enkel nut, maar als iemand wil vergelijken dan is het belangrijk om de juiste factoren te wegen.)
Het aantal GG leden dat niet gelovig is opgegroeid is zo laag dat een of maximaal twee dominees genoeg zijn om DDD zijn punt te onderbouwen.
Om een betere vergelijking te maken kan beter naar het percentage van de avondmaalgangers gekeken worden. (Dit gesprek heeft in mijn ogen geen enkel nut, maar als iemand wil vergelijken dan is het belangrijk om de juiste factoren te wegen.)
Het valt mij wel op dat als iemand uit de wereld zijn bekering deelt, dit al heel snel geloofd wordt en dit diepe indruk maakt. Iemand die van jongs af aan de Heere vreest, maar geen spannend verhaal kan vertellen, wordt niet snel geloofd.
Misschien dat dit ook enigszins op gaat voor het curatorium.
Die eerste zin kan wel weg.MGG schreef: ↑01 jul 2023, 21:04 Het gebeurt niet vaak als het over de GG gaat, maar deze keer deel ik DDD zijn punt. Het zal hopelijk niemand verbazen dat ik zijn conclusie absoluut niet deel!
-
Behulpzaam dat je opmerkt dat iets kanrefo schreef: ↑01 jul 2023, 21:25Die eerste zin kan wel weg.MGG schreef: ↑01 jul 2023, 21:04 Het gebeurt niet vaak als het over de GG gaat, maar deze keer deel ik DDD zijn punt. Het zal hopelijk niemand verbazen dat ik zijn conclusie absoluut niet deel!

Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
ds. C. Vogelaar, op 81-jarige leeftijd? Als dat zo is zal hij toch zijn ziel behouden. We kenden zijn bevindelijke preken.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik weet helemaal niet was er loos is, maar ik schrik wel.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Is er ergens een nieuwsbericht over te vinden? Op gergeminfo kan ik nog niets vinden, net zo min als op de site van het rd.
Ik zoek absoluut geen details, maar ik ben vooral benieuwd naar wat er exact besloten is. Compleet afgezet als predikant? Of werd hij te oud en was dat in gedrag merkbaar?
Ik zoek absoluut geen details, maar ik ben vooral benieuwd naar wat er exact besloten is. Compleet afgezet als predikant? Of werd hij te oud en was dat in gedrag merkbaar?
- Niet meer zo actief -
Komende week komt er een stukje in de SB begreep ik.Mannetje schreef: ↑03 jul 2023, 08:24 Is er ergens een nieuwsbericht over te vinden? Op gergeminfo kan ik nog niets vinden, net zo min als op de site van het rd.
Al is de laatste zin van je post niet waar.
Dan heb ik nog even geduld.Bezorgd schreef: ↑03 jul 2023, 08:26Komende week komt er een stukje in de SB begreep ik.Mannetje schreef: ↑03 jul 2023, 08:24 Is er ergens een nieuwsbericht over te vinden? Op gergeminfo kan ik nog niets vinden, net zo min als op de site van het rd.
Al is de laatste zin van je post niet waar.
- Niet meer zo actief -
Dat is nooit een reden tot afzetting.Mannetje schreef: ↑03 jul 2023, 08:24 Is er ergens een nieuwsbericht over te vinden? Op gergeminfo kan ik nog niets vinden, net zo min als op de site van het rd.
En is ook duidelijk niet de reden in deze casus.Tiberius schreef: ↑03 jul 2023, 08:36Dat is nooit een reden tot afzetting.Mannetje schreef: ↑03 jul 2023, 08:24 Is er ergens een nieuwsbericht over te vinden? Op gergeminfo kan ik nog niets vinden, net zo min als op de site van het rd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.