GG Enter en HHK Rijssen ligt wellicht het meest dichtbij jou/jullie?
Kerken in Rijssen
Re: Kerken in Rijssen
Bedankt voor jullie bijdragen. Ik wacht nog op adviezen van onze bekende Rijssense RF’ers.
Wij gaan dan met enkele van onze kleinkinderen. Dit is tot nu toe ons plan (schiet er maar op
)
Morgendienst: GG Zuid. Ds. S.W. Janse. (Als wij in Zeeland waren kerkten wij regelmatig bij hem in ‘s Gravenpolder en dat beviel goed.)
Avonddienst: GG Noord. Ds A.T. Huijser.
De preektoon van de predikant uit GG West is voor een CGK’er wat lastig. Inhoudelijk ken ik deze predikant verder niet.
De suggestie om 5 keer naar de kerk te gaan nemen wij niet over net zoals de suggestie om iets geheel anders op te zoeken.
Wij gaan dan met enkele van onze kleinkinderen. Dit is tot nu toe ons plan (schiet er maar op

Morgendienst: GG Zuid. Ds. S.W. Janse. (Als wij in Zeeland waren kerkten wij regelmatig bij hem in ‘s Gravenpolder en dat beviel goed.)
De preektoon van de predikant uit GG West is voor een CGK’er wat lastig. Inhoudelijk ken ik deze predikant verder niet.
De suggestie om 5 keer naar de kerk te gaan nemen wij niet over net zoals de suggestie om iets geheel anders op te zoeken.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mozaik0548 is ook een optie. Om de week een dienst in een grote plaatselijke discotheek.Tiberius schreef:Waarom niet eens een keer iets gans anders? Is er geen Mozaiek-gemeente in Rijssen?
Welkom in Zuid. Kom op tijd als je met wat mee bent. Vooral ‘s morgens is het vaak erg vol. Als je graag bij elkaar wilt zitten zou ik zorgen dat je er om 9.10u wel bent.huisman schreef:Bedankt voor jullie bijdragen. Ik wacht nog op adviezen van onze bekende Rijssense RF’ers.
Wij gaan dan met enkele van onze kleinkinderen. Dit is tot nu toe ons plan (schiet er maar op)
Geen gedoe met lampjes die eerst uit moeten voor je mag gaan zitten als gast?newton schreef: ↑30 jun 2023, 16:47Welkom in Zuid. Kom op tijd als je met wat mee bent. Vooral ‘s morgens is het vaak erg vol. Als je graag bij elkaar wilt zitten zou ik zorgen dat je er om 9.10u wel bent.huisman schreef:Bedankt voor jullie bijdragen. Ik wacht nog op adviezen van onze bekende Rijssense RF’ers.
Wij gaan dan met enkele van onze kleinkinderen. Dit is tot nu toe ons plan (schiet er maar op)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zitplaatsen zijn vrij voor iedereen (zolang je maar niet op mijn plek gaat zitten
)

De getallen kun je op gergeminfo zien. Geen groei hier helaas. Maar met 2800 leden en een kleine 2000 zitplaatsen zouden ze er elke dienst ‘met de benen uit moeten hangen’
Ik zou dan denk ik nog wel naar OGG gaan. Die vrije gemeente, waar ds. Onderdelinden gediend heeft. Lijkt me een gemeente behorend bij een kerkdenominatie die handelt zoals ze naar Gods woord dienen te moeten handelen, zonder zich te moeten voegen naar regeltjes.
Haha, wat een opmerkelijke adviezen van jullie...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Bij ons speelt ook nog de factor orgel mee als we moeten bepalen welke dienst we willen bezoeken op vakantie
. Maar je gaat naar de Noorderkerk dus dat zit wel goed 

Mijn geboren en getogen nu westerse Rijssense echtgenoot zegt iig een keer GG Noordhuisman schreef: ↑30 jun 2023, 16:33 Bedankt voor jullie bijdragen. Ik wacht nog op adviezen van onze bekende Rijssense RF’ers.
De suggestie om 5 keer naar de kerk te gaan nemen wij niet over net zoals de suggestie om iets geheel anders op te zoeken.![]()

En Ds Jansse is heel goed met kinderen.. viel ons ook op. Hier werd braaf naar de Ds geluisterd, een gave.
Een paar jaar terug begonnen wij met de Schildkerk daarna GG en eindigden met GGiN Eskerk maar dat was met Kerst.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther