Kerken in Rijssen

Erskinees

Re: Kerken in Rijssen

Bericht door Erskinees »

huisman schreef: 30 jun 2023, 13:26 Beste RF’ers,

Binnenkort zijn wij in de gelegenheid om op een zondag 2 maal in Rijssen ter kerke te gaan. Welke kerk zou ons het beste passen? Ik heb zelf wel een idee maar jullie suggesties zijn misschien beter.
GG Enter en HHK Rijssen ligt wellicht het meest dichtbij jou/jullie?
Adagio

Bericht door Adagio »

Henk J schreef: 30 jun 2023, 14:47 Dan mag je wel een lunchtrommel meenemen
lezend in de "De vliegende reiziger" van Wulfert Floor
Job

Bericht door Job »

Adagio schreef: 30 jun 2023, 15:46
Henk J schreef: 30 jun 2023, 14:47 Dan mag je wel een lunchtrommel meenemen
lezend in de "De vliegende reiziger" van Wulfert Floor
Of ds. Doornenbal op reis. Ook kostelijk.
huisman

Bericht door huisman »

Bedankt voor jullie bijdragen. Ik wacht nog op adviezen van onze bekende Rijssense RF’ers.

Wij gaan dan met enkele van onze kleinkinderen. Dit is tot nu toe ons plan (schiet er maar op :) )

Morgendienst: GG Zuid. Ds. S.W. Janse. (Als wij in Zeeland waren kerkten wij regelmatig bij hem in ‘s Gravenpolder en dat beviel goed.)

Avonddienst: GG Noord. Ds A.T. Huijser.

De preektoon van de predikant uit GG West is voor een CGK’er wat lastig. Inhoudelijk ken ik deze predikant verder niet.

De suggestie om 5 keer naar de kerk te gaan nemen wij niet over net zoals de suggestie om iets geheel anders op te zoeken. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
newton

Bericht door newton »

Tiberius schreef:Waarom niet eens een keer iets gans anders? Is er geen Mozaiek-gemeente in Rijssen?
Mozaik0548 is ook een optie. Om de week een dienst in een grote plaatselijke discotheek.
newton

Bericht door newton »

huisman schreef:Bedankt voor jullie bijdragen. Ik wacht nog op adviezen van onze bekende Rijssense RF’ers.

Wij gaan dan met enkele van onze kleinkinderen. Dit is tot nu toe ons plan (schiet er maar op :) )

Morgendienst: GG Zuid. Ds. S.W. Janse. (Als wij in Zeeland waren kerkten wij regelmatig bij hem in ‘s Gravenpolder en dat beviel goed.)

De preektoon van de predikant uit GG West is voor een CGK’er wat lastig. Inhoudelijk ken ik deze predikant verder niet.

De suggestie om 5 keer naar de kerk te gaan nemen wij niet over net zoals de suggestie om iets geheel anders op te zoeken. :)
Welkom in Zuid. Kom op tijd als je met wat mee bent. Vooral ‘s morgens is het vaak erg vol. Als je graag bij elkaar wilt zitten zou ik zorgen dat je er om 9.10u wel bent.
Job

Bericht door Job »

newton schreef: 30 jun 2023, 16:47 Welkom in Zuid. Kom op tijd als je met wat mee bent. Vooral ‘s morgens is het vaak erg vol. Als je graag bij elkaar wilt zitten zou ik zorgen dat je er om 9.10u wel bent.
Mooi om te lezen dat de diensten zo goed bezocht worden. Groeit de gemeente?
huisman

Bericht door huisman »

newton schreef: 30 jun 2023, 16:47
huisman schreef:Bedankt voor jullie bijdragen. Ik wacht nog op adviezen van onze bekende Rijssense RF’ers.

Welkom in Zuid. Kom op tijd als je met wat mee bent. Vooral ‘s morgens is het vaak erg vol. Als je graag bij elkaar wilt zitten zou ik zorgen dat je er om 9.10u wel bent.
Geen gedoe met lampjes die eerst uit moeten voor je mag gaan zitten als gast?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
newton

Bericht door newton »

Zitplaatsen zijn vrij voor iedereen (zolang je maar niet op mijn plek gaat zitten )
newton

Bericht door newton »

Job schreef:
newton schreef: 30 jun 2023, 16:47 Welkom in Zuid. Kom op tijd als je met wat mee bent. Vooral ‘s morgens is het vaak erg vol. Als je graag bij elkaar wilt zitten zou ik zorgen dat je er om 9.10u wel bent.
Mooi om te lezen dat de diensten zo goed bezocht worden. Groeit de gemeente?
De getallen kun je op gergeminfo zien. Geen groei hier helaas. Maar met 2800 leden en een kleine 2000 zitplaatsen zouden ze er elke dienst ‘met de benen uit moeten hangen’
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

newton schreef: 30 jun 2023, 18:08 Zitplaatsen zijn vrij voor iedereen (zolang je maar niet op mijn plek gaat zitten Afbeelding )
Jij bent ouderling van dienst?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ik zou dan denk ik nog wel naar OGG gaan. Die vrije gemeente, waar ds. Onderdelinden gediend heeft. Lijkt me een gemeente behorend bij een kerkdenominatie die handelt zoals ze naar Gods woord dienen te moeten handelen, zonder zich te moeten voegen naar regeltjes.
pierre27

Bericht door pierre27 »

newton schreef: 30 jun 2023, 16:37
Tiberius schreef:Waarom niet eens een keer iets gans anders? Is er geen Mozaiek-gemeente in Rijssen?
Mozaik0548 is ook een optie. Om de week een dienst in een grote plaatselijke discotheek.
Haha, wat een opmerkelijke adviezen van jullie...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Henk J

Bericht door Henk J »

Bij ons speelt ook nog de factor orgel mee als we moeten bepalen welke dienst we willen bezoeken op vakantie ;) . Maar je gaat naar de Noorderkerk dus dat zit wel goed :super
Christen

Bericht door Christen »

huisman schreef: 30 jun 2023, 16:33 Bedankt voor jullie bijdragen. Ik wacht nog op adviezen van onze bekende Rijssense RF’ers.

Mijn geboren en getogen nu westerse Rijssense echtgenoot zegt iig een keer GG Noord :).

En Ds Jansse is heel goed met kinderen.. viel ons ook op. Hier werd braaf naar de Ds geluisterd, een gave.

Een paar jaar terug begonnen wij met de Schildkerk daarna GG en eindigden met GGiN Eskerk maar dat was met Kerst.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie