Wees verblijd met de blijdenMaanenschijn schreef: ↑26 jun 2023, 10:30 Fijn inderdaad dat een vacante gemeente een predikant krijgt.
Gezien de reacties, wat maakt dit aannemen van het beroep meer bijzonder dan anderen, hier op het forum vermeldt?

Wees verblijd met de blijdenMaanenschijn schreef: ↑26 jun 2023, 10:30 Fijn inderdaad dat een vacante gemeente een predikant krijgt.
Gezien de reacties, wat maakt dit aannemen van het beroep meer bijzonder dan anderen, hier op het forum vermeldt?
Er stond een vergadering voor vanavond gepland met als tweetal de kandidaten die inmiddels een beroep hebben aangenomen.
Zeker, dat ben ik. En gun het Helma en Huisman ook van harte. Maar ik dacht even dat het mogelijk meer bijzonder was dan andere beroepen. Ik ken de gemeente niet. Mogelijk lang vacant of was er onrust, of is er sprake van groei of afname waardoor een eigen predikant van grote waarde kan zijn.FlyingEagle schreef:Wees verblijd met de blijdenMaanenschijn schreef: ↑26 jun 2023, 10:30 Fijn inderdaad dat een vacante gemeente een predikant krijgt.
Voor mij kwam het tweetal over als 'beroepen met frisse tegenzin'. Als het nog kan doen we het, maar anders ....
Jammer dat het zo overkomt en jammer om een gemeente daarmee zo neer te zetten.Piet Puk schreef: ↑26 jun 2023, 18:15Voor mij kwam het tweetal over als 'beroepen met frisse tegenzin'. Als het nog kan doen we het, maar anders ....
Ik snap niet dat je als niet-GG'er zulke onzin verspreidt. Er zijn ieder jaar meerdere gemeenten die bewust geen kandidaat beroepen. Als de kerkenraad van Vlissingen tegenzin had, had men gewoon niet beroepen. Tot een aantal jaar geleden was het heel gebruikelijk om pas eens een week later te beroepen. Vanwege het snelle aannemen wordt dat minder.Piet Puk schreef: ↑26 jun 2023, 18:15Voor mij kwam het tweetal over als 'beroepen met frisse tegenzin'. Als het nog kan doen we het, maar anders ....
En ik had nog zo geschreven 'Voor mij kwam het....'. Te meer omdat ik wist dat je aan die gemeente verbonden bent.JvW schreef: ↑26 jun 2023, 18:53Jammer dat het zo overkomt en jammer om een gemeente daarmee zo neer te zetten.Piet Puk schreef: ↑26 jun 2023, 18:15Voor mij kwam het tweetal over als 'beroepen met frisse tegenzin'. Als het nog kan doen we het, maar anders ....
Soms is het beter om niet alles te ventileren wat je denkt. En dat zeg ik hiermee ook (weer eens) tegen mezelf.Piet Puk schreef: ↑26 jun 2023, 19:00En ik had nog zo geschreven 'Voor mij kwam het....'. Te meer omdat ik wist dat je aan die gemeente verbonden bent.
Komt dr. De Boer incl. zijn aanstelling aan het HHS over naar Renswoude of heeft het aannemen van dit beroep ook gevolgen voor zijn nevenfunctie? Of, dat kan natuurlijk ook, zal dit nog moeten blijken?
Dat lijkt me van niet, de gemeente van Renswoude is qua omvang ongeveer een derde van Sliedrecht volgens mij.
Ik verwacht dat dit geen invloed op zijn aanstelling bij het HHS heeft. Qua gemeente grootte past Renswoude beter in zijn planning lijkt me. Hij gaat van (CGK Sliedrecht; +/- 1250 leden) naar (CGK Renswoude +/- 475 leden). Menselijkerwijs gesproken beter passend en met OV ook goed te doen.
Tsjonge, telt Sliedrecht 'nog maar' zo'n 1.250 leden? Dat is toch weleens anders geweest..Hhkveluwe1985 schreef: ↑26 jun 2023, 20:37Ik verwacht dat dit geen invloed op zijn aanstelling bij het HHS heeft. Qua gemeente grootte past Renswoude beter in zijn planning lijkt me. Hij gaat van (CGK Sliedrecht; +/- 1250 leden) naar (CGK Renswoude +/- 475 leden). Menselijkerwijs gesproken beter passend en met OV ook goed te doen.
Mogelijk zijn sommige (bezwaarde) leden naar de GG gedaan? Het nieuwe kerkgebouw heeft in iedergeval minder zitplekken dan het oude kerkgebouw. Of de oude kerk was altijd al te ruim of het aantal kerkgangers is gedaald.Job schreef: ↑26 jun 2023, 21:18Tsjonge, telt Sliedrecht 'nog maar' zo'n 1.250 leden? Dat is toch weleens anders geweest..Hhkveluwe1985 schreef: ↑26 jun 2023, 20:37Ik verwacht dat dit geen invloed op zijn aanstelling bij het HHS heeft. Qua gemeente grootte past Renswoude beter in zijn planning lijkt me. Hij gaat van (CGK Sliedrecht; +/- 1250 leden) naar (CGK Renswoude +/- 475 leden). Menselijkerwijs gesproken beter passend en met OV ook goed te doen.
Sliedrecht heeft 2 CGK’s, samen toch een heel koppeltje bij elkaar hoor. Er is wel wat verkeer tussen de Bethelgemeente en Eben-Haezer.Job schreef:Tsjonge, telt Sliedrecht 'nog maar' zo'n 1.250 leden? Dat is toch weleens anders geweest..Hhkveluwe1985 schreef: ↑26 jun 2023, 20:37Ik verwacht dat dit geen invloed op zijn aanstelling bij het HHS heeft. Qua gemeente grootte past Renswoude beter in zijn planning lijkt me. Hij gaat van (CGK Sliedrecht; +/- 1250 leden) naar (CGK Renswoude +/- 475 leden). Menselijkerwijs gesproken beter passend en met OV ook goed te doen.