Wie weet
Beroepingswerk discussie [7]
-
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Deel 3 heb ik in de wielen gereden

Goed. De servers kunnen rustig gaan afkoelen. Drie gemeenten blij, het is ze elk van harte gegund! Zeker ook classis Middelburg. En classis Rotterdam maakt in korte tijd ook grote wonderen mee.
Een domper voor alle andere gemeenten. Zij kunnen net zo goed niet zonder. Op een dag als vandaag vraag ik me vertwijfeld af: hoe moet het toch verder?
Een domper voor alle andere gemeenten. Zij kunnen net zo goed niet zonder. Op een dag als vandaag vraag ik me vertwijfeld af: hoe moet het toch verder?
Laat de blijdschap en de zorg naast elkaar bestaan, ook in je eigen gemoed. Streep ze niet tegen elkaar weg.
En volhard in het gebed. Ook daarin mag je al die verwarde gevoelens bij de Heere neerleggen. En ook daar laten liggen, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
En volhard in het gebed. Ook daarin mag je al die verwarde gevoelens bij de Heere neerleggen. En ook daar laten liggen, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
- Niet meer zo actief -
Ik ben heel blij dat Vlaardingen weer een eigen dominee krijgt. Dat is eigenlijk best bijzonder, vind ik. Het is een zwaar beproefde gemeente en dit is dan wel fijn.
Waarin lag die beproeving dan? Heb ik iets gemist, of ligt dit al verder in het verleden?
- Niet meer zo actief -
Hoe bedoel je dat precies, hoe moet het verder?Job schreef: ↑24 jun 2023, 11:15 Goed. De servers kunnen rustig gaan afkoelen. Drie gemeenten blij, het is ze elk van harte gegund! Zeker ook classis Middelburg. En classis Rotterdam maakt in korte tijd ook grote wonderen mee.
Wat is er anders dan andere jaren, toen kandidaten een beroep aannamen en andere gemeenten een bedankje kregen?
Ik denk inderdaad aan bijv. Oostkapelle. Behoorlijk moedbenemend denk ik. Al vind ik het voor Vlaardingen inderdaad een vreugde. Een krimpende stadsgemeente die weer in betrekkelijk korte tijd een predikant krijgt.
Ik denk dat Job bedoelt dat er nog steeds veel gemeenten vacant blijven, en ook gemeenten groot/klein die al heel lang vacant zijn die nu nog steeds geen dominee hebben, de gemeenten waar de kandidaten nu heen gaan zijn nog niet heel lang vacant.
Al zal die nood altijd blijven denk ik, en is dat natuurlijk menselijkerwijs gesproken
Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Al zal die nood altijd blijven denk ik, en is dat natuurlijk menselijkerwijs gesproken
Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Jawel dat begrijp ik.
Maar waarom uitgerekend nu? Nu er net een recordaantal studenten is aangenomen en er ook relatief veel studenten afkomen.
Dat is in de afgelopen jaren wel eens minder geweest.
Maar waarom uitgerekend nu? Nu er net een recordaantal studenten is aangenomen en er ook relatief veel studenten afkomen.
Dat is in de afgelopen jaren wel eens minder geweest.
Er is ook geen aanleiding om het nu anders dan anders te beleven. Maar binnen het beroepingswerk heb je soms van die momenten dat de moed je in de schoenen zakt, niet alleen voor de lange rij gemeenten die teleurgesteld werden, maar ook wanneer je specifiek alle kindergezichtjes, jongeren, volwassenen en ouderen van de eigen gemeente voor je ziet - overigens niet een gemeente met meer rechten of hoge verwachtingen, integendeel. Maar wel met óók een ziel.
Hartelijk bedankt, Mannetje!
Pas op voor de kwallen :-)KB_ schreef: ↑23 jun 2023, 12:15Familiebezoek in Nederland
Straks naar het Veerse meer is lang geleden!