Kuch kuch.Geytenbeekje schreef: ↑22 jun 2023, 22:14Iedereen denken dat je lid was van de GGSynodelid schreef: ↑22 jun 2023, 22:10Raar verhaal. Kan ik niets mee. Kan best Gods weg zijn, maar zonder context zegt het mij niets.BSH schreef:Over snel aannemen gesproken: Ds De Leeuw zei in Barneveld op een avond tegen zijn vrouw: Weer gaan hier al snel weg. Hij wist van geen aanstaande beroep af, het wad in de jaren '90.
De andere ochtend vroeg belde de ouderling uit Lethbridge dat hij beroepen was daar. Hij heeft, omdat hij het fatsoenlijk vond, eerst gewacht tot die avond om zijn kerkenraad in te lichten over beroep en vertrek, alvorens dit aan Lethbridge mee te delen.
Ik vraag me bijvoorbeeld af of ds De Leeuw wist waar Lethbridge lag en of hij er weleens was geweest. Zonder enige connectie of kennismaking een beroep aannemen kan ik me nauwelijks voorstellen, zeker zonder overdenken zoals je schetst. Vind ik bijna roekeloos en komt op mij niet geestelijk over.
Ik mijn kerk (hhk) komt een kandidaat of dominee die wordt beroepen preken op beroep, is er kennismaking met kerkenraad en ook andere geledingen uit kerk. Veel ordelijker proces waarin volop ruimte is voor overdenking. En geen concurrentie op arbeidsvoorwaarden.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.3 5G met Tapatalk![]()
MGG schreef: 'Synodelid heeft kritiek op het feit dat een kandidaat het beroep binnen een paar dagen aanneemt. Dit is in mijn ogen een mooi voorbeeld van op elke slak zout leggen van iemand die volgens mij geeneens lid is van de GG.'