Ik vind het mooi dat alle flanken 2 of 3 studenten op tweetal zetten. Iets om vaker te doen.
Beroepingswerk discussie [7]
-
Re: Beroepingswerk discussie [7]
-
Ik zie juist veel (richting) linkse-flank gemeenten juist 2 kandidaten stellen. De andere flank zet 3 kandidaten.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Ik heb hem wel eens gesproken. Die erge zware vibratie in zijn stem is niet zijn normale stem. Niemand heeft zo'n stem op die leeftijd. Dat geeft verder niet, veel dominees hebben een preekstem. Maar daardoor zorg je er wel voor dat je een bepaalde groep gemeenten mist.GGG038 schreef: ↑19 jun 2023, 11:26Iemand wel eens met hem gepraat?Mistig schreef: ↑19 jun 2023, 11:23Je bedoelt waarschijnlijk zijn stem. Die is inderdaad erg apart. Je hebt het idee dat hij zo uit de jaren dertig is komen lopen.
Luister je inhoudelijk, dan is het een prettige voorganger. Dat geldt wat mij betreft overigens voor alle drie.
Dit betreft geen 'preekstem' hoor, dit is zijn eigen stem. Lijkt mij erg bijzonder om iemand te beoordelen op een 'aparte' stem...
Dat is juist een voordeel.
Nou, het is nog net geen kloon. De stem dan hè. Zeldzaam gelijkend.GGG038 schreef: ↑19 jun 2023, 11:31Job schreef: ↑19 jun 2023, 11:30Hoe dan ook is zijn stem en articulatie een bijna exacte kopie van die van ds. Van Aalst.
Nee, totaal niet!![]()
Helemaal eens Mistig, inhoudelijk een fijne voorganger om naar te luisteren.Mistig schreef: ↑19 jun 2023, 11:23Je bedoelt waarschijnlijk zijn stem. Die is inderdaad erg apart. Je hebt het idee dat hij zo uit de jaren dertig is komen lopen.
Luister je inhoudelijk, dan is het een prettige voorganger. Dat geldt wat mij betreft overigens voor alle drie.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Dat hoeft niet. Voor de jeugd kan het fijn zijn een predikant die hun begrijpt. En voor de jeugd is het denk ik ook makkelijker om met een dominee van 38 om te gaan dan met een dominee van 57...
Gebeurt het eigenlijk weleens dat kerkenraden van nog maar net vacante gemeenten zeggen: nu zijn eerst anderen aan de beurt? En voorlopig dan nog even niet beroepen? Ik kan me indenken dat dat in meerdere opzichten een goed idee kan zijn. Een tijdje (ont)wennen voor de eigen gemeente. Kennismaken met andere predikanten. Maar ook het laten zien oog te willen hebben voor andere, al veel langer wachtende gemeenten binnen het kerkverband.
De jeugd begrijpen en makkelijk met de predikant omgaan, is niet echt aan leeftijd gebonden. Dat heeft een predikant of heeft hij niet. Denk bijvoorbeeld aan ds. Mijnders. Hij kon tot op hoge leeftijd (ver boven de 90) goed met jongeren omgaan en was zelf ook erg benaderbaar door hen.Ger-Gemeente schreef: ↑19 jun 2023, 12:40Dat hoeft niet. Voor de jeugd kan het fijn zijn een predikant die hun begrijpt. En voor de jeugd is het denk ik ook makkelijker om met een dominee van 38 om te gaan dan met een dominee van 57...
-
Ik ben blij dat die gemeenten 2 kandidaten stellen. 3 zou ik nog mooier vinden.
-
Huh, nou dan heb je ds. Van Aalst waarschijnlijk nog nooit gehoord. Echt geheel anders.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Ik ga ervan uit dat die bepaalde groep gemeenten niet (alleen) hebben gekeken naar de vibratie van een stem, maar naar de inhoud.Erskinees schreef: ↑19 jun 2023, 11:54Ik heb hem wel eens gesproken. Die erge zware vibratie in zijn stem is niet zijn normale stem. Niemand heeft zo'n stem op die leeftijd. Dat geeft verder niet, veel dominees hebben een preekstem. Maar daardoor zorg je er wel voor dat je een bepaalde groep gemeenten mist.GGG038 schreef: ↑19 jun 2023, 11:26Iemand wel eens met hem gepraat?
Dit betreft geen 'preekstem' hoor, dit is zijn eigen stem. Lijkt mij erg bijzonder om iemand te beoordelen op een 'aparte' stem...
Hoe dan ook is zijn stem en articulatie een bijna exacte kopie van die van ds. Van Aalst.
[/quote]
Nee, totaal niet!
[/quote]
Nou, het is nog net geen kloon. De stem dan hè. Zeldzaam gelijkend.
[/quote]
Huh, nou dan heb je ds. Van Aalst waarschijnlijk nog nooit gehoord. Echt geheel anders.
[/quote]
+1.
[/quote]
Nee, totaal niet!

[/quote]
Nou, het is nog net geen kloon. De stem dan hè. Zeldzaam gelijkend.
[/quote]
[/quote]
+1.
Dat hoop ik niet. Wanneer je een predikant beroept kijk je - mag ik hopen - toch ook naar voordracht en andere kwaliteiten.GGotK schreef: ↑19 jun 2023, 13:35Ik ga ervan uit dat die bepaalde groep gemeenten niet (alleen) hebben gekeken naar de vibratie van een stem, maar naar de inhoud.Erskinees schreef: ↑19 jun 2023, 11:54Ik heb hem wel eens gesproken. Die erge zware vibratie in zijn stem is niet zijn normale stem. Niemand heeft zo'n stem op die leeftijd. Dat geeft verder niet, veel dominees hebben een preekstem. Maar daardoor zorg je er wel voor dat je een bepaalde groep gemeenten mist.