Profeet?
Beroepingswerk discussie [7]
-
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
@HersteldHervormd, gedachtig het Woord: een profeet is niet geëeerd in eigen land (geparafraseerd).
Laatst gewijzigd door Job op 15 jun 2023, 07:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Fijn voor de man en de gemeente. Ik heb daar een paar keer een zondag gekerkt. Goede herinneringen aan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mooi dat iemand die 12 jaar terug geen woord Engels kon (las ik net) en door God voorbestemd is om predikant van Lethbridge te worden, eerst door Hem daarheen gestuurd is om de Engelse taal machtig te worden en daar ambtelijke ervaring op te doen als ouderling.
Wat zijn Gods wegen wonderlijk ondoorgrondelijk.
- Maanenschijn
In mijn jeugd, toen ik daar een poosje woonde, kerkte ik ook in Lethbridge. 1 keer de Engelse dienst, 1 keer de Hollandse. Het contrast in zingen is me bij gebleven. De Psalters in een heerlijk zangtempo, de Psalmen errug laaaangzaaaam.pierre27 schreef:Fijn voor de man en de gemeente. Ik heb daar een paar keer een zondag gekerkt. Goede herinneringen aan.
Regelmatig nog terug geweest in de jaren daarna. Ook in de nieuwe kerk van Picture Butte trouwens.
Is er nog steeds sprake van een Hollands talige dienst in Lethbridge op zondag?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
In dit geval wel doorgrondelijk.BSH schreef: ↑15 jun 2023, 08:04 Mooi dat iemand die 12 jaar terug geen woord Engels kon (las ik net) en door God voorbestemd is om predikant van Lethbridge te worden, eerst door Hem daarheen gestuurd is om de Engelse taal machtig te worden en daar ambtelijke ervaring op te doen als ouderling.
- Johann Gottfried Walther
Psalm 92:3BSH schreef: ↑15 jun 2023, 08:04 Mooi dat iemand die 12 jaar terug geen woord Engels kon (las ik net) en door God voorbestemd is om predikant van Lethbridge te worden, eerst door Hem daarheen gestuurd is om de Engelse taal machtig te worden en daar ambtelijke ervaring op te doen als ouderling.
Hoe groot zijn, HEER, Uw werken!
Hoe ver gaat Uw beleid!
Gij stelt, met mogendheid,
Elk deel zijn juiste perken.
Een ziel, aan 't stof gekluisterd,
Beseft Uw daden niet;
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
En dan bij "hoe ver gaat Uw beleid" heeft dat ver een dubbele lading. Net als bij kand. Evers.Johann Gottfried Walther schreef: ↑15 jun 2023, 13:03Psalm 92:3BSH schreef: ↑15 jun 2023, 08:04 Mooi dat iemand die 12 jaar terug geen woord Engels kon (las ik net) en door God voorbestemd is om predikant van Lethbridge te worden, eerst door Hem daarheen gestuurd is om de Engelse taal machtig te worden en daar ambtelijke ervaring op te doen als ouderling.
Hoe groot zijn, HEER, Uw werken!
Hoe ver gaat Uw beleid!
Gij stelt, met mogendheid,
Elk deel zijn juiste perken.
Een ziel, aan 't stof gekluisterd,
Beseft Uw daden niet;
Waar kan jij preken van de overkant luisteren?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Toch wel opvallend dat Rijssen West voor de eerste keer een dominee/kandidaat voor de zending beroept. Komt dit nu omdat ds den Haan (secretaris ZGG) hier staat? Worden er bepaalde gemeentes aangewezen om een zendingspredikant te kunnen beroepen of mag/kan iedere gemeente dit doen?
Ja, nee, ja.GGotK schreef: ↑19 jun 2023, 08:38 Toch wel opvallend dat Rijssen West voor de eerste keer een dominee/kandidaat voor de zending beroept. Komt dit nu omdat ds den Haan (secretaris ZGG) hier staat? Worden er bepaalde gemeentes aangewezen om een zendingspredikant te kunnen beroepen of mag/kan iedere gemeente dit doen?

In theorie kan en mag elke gemeente dat doen, worden er geen speciale gemeentes voor aangewezen, maar in de praktijk komt zo'n beroep meestal van de gemeente waar een zendingsdeputaat predikant is.
-
Deputaatschap zending kiest of en wie en door welke beroepen gemeente wordt. Het zijn (meestal?) gemeentes waar een deputaat staat.GGotK schreef: ↑19 jun 2023, 08:38 Toch wel opvallend dat Rijssen West voor de eerste keer een dominee/kandidaat voor de zending beroept. Komt dit nu omdat ds den Haan (secretaris ZGG) hier staat? Worden er bepaalde gemeentes aangewezen om een zendingspredikant te kunnen beroepen of mag/kan iedere gemeente dit doen?
Sterkte deze week, Tiberius. Even doorbijten en het is weer overTiberius schreef: ↑19 jun 2023, 08:44Ja, nee, ja. ;)GGotK schreef: ↑19 jun 2023, 08:38 Toch wel opvallend dat Rijssen West voor de eerste keer een dominee/kandidaat voor de zending beroept. Komt dit nu omdat ds den Haan (secretaris ZGG) hier staat? Worden er bepaalde gemeentes aangewezen om een zendingspredikant te kunnen beroepen of mag/kan iedere gemeente dit doen?
In theorie kan en mag elke gemeente dat doen, worden er geen speciale gemeentes voor aangewezen, maar in de praktijk komt zo'n beroep meestal van de gemeente waar een zendingsdeputaat predikant is.
Vanwege de twee- en drietallen bedoel je?
Gewoon elk dagdeel een valium nemen en klaar.
Gewoon elk dagdeel een valium nemen en klaar.
Ja, klopt dat bedoel ik. Maar ik zie dat je zelf al maatregelen hebt genomen. Ook goed. En anders gewoon per dag een tweetal van een tiental preken van ds. Lamain lezen of een andere predikant. Heb je in ieder geval 5 dagen zonder al dat beroepingswerk