Daarnaast is het een half uur besproken van een synode dag die van 10.00 uur tot ca. 16.30 uur duurde. Maar blijkbaar is het interessant om te kauwen en herkauwenJ.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 16:34 Ik zit hier nog over na te denken. Er mag best op een respectvolle manier over deze baardzaken gesproken worden. Maar welk standpunt we ook innemen, het is wel een gevaar om in uitgebreide en felle discussies over dergelijke randzaken terecht te komen. Het bevorderd ook de eenheid in Gods kerk niet.
Met heftige discussies over deze randzaken worden de liefde en de Heilige Geest uitgeblust, en blijft het stil over Gods onbegrijpelijke genade voor verloren zondaars, en hoe de Heere dat uitwerkt in mensenlevens. Daar zouden we onszelf op moeten toetsen.
Niet om het gesprek over dit interessante onderwerp dood te slaan, maar wel om het in het juiste perspectief te zetten.
Synode GGiN(jaarloos)
Re: Synode GGiN(jaarloos)
- J.C. Philpot
Ik denk dat het echt een kwaal is van onze gezindte dat we zo druk zijn met randzaken (nogmaals, geld voorstanders of tegenstander van randzaken).
Zolang dat het geval is, vrees ik dat we geen geestelijke opleving hoeven te verwachten, en zal de neergang van het kerkelijk leven niet minder worden.
Zolang dat het geval is, vrees ik dat we geen geestelijke opleving hoeven te verwachten, en zal de neergang van het kerkelijk leven niet minder worden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Min pauzes is dat toch al snel 10% van de dagPiet Puk schreef: ↑16 jun 2023, 16:36Daarnaast is het een half uur besproken van een synode dag die van 10.00 uur tot ca. 16.30 uur duurde. Maar blijkbaar is het interessant om te kauwen en herkauwenJ.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 16:34 Ik zit hier nog over na te denken. Er mag best op een respectvolle manier over deze baardzaken gesproken worden. Maar welk standpunt we ook innemen, het is wel een gevaar om in uitgebreide en felle discussies over dergelijke randzaken terecht te komen. Het bevorderd ook de eenheid in Gods kerk niet.
Met heftige discussies over deze randzaken worden de liefde en de Heilige Geest uitgeblust, en blijft het stil over Gods onbegrijpelijke genade voor verloren zondaars, en hoe de Heere dat uitwerkt in mensenlevens. Daar zouden we onszelf op moeten toetsen.
Niet om het gesprek over dit interessante onderwerp dood te slaan, maar wel om het in het juiste perspectief te zetten.

En 98% op Refoforum van alle posts over de synode. Dus een beetje betere verhouding mag wel denk ikMGG schreef: ↑16 jun 2023, 17:02Min pauzes is dat toch al snel 10% van de dagPiet Puk schreef: ↑16 jun 2023, 16:36Daarnaast is het een half uur besproken van een synode dag die van 10.00 uur tot ca. 16.30 uur duurde. Maar blijkbaar is het interessant om te kauwen en herkauwenJ.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 16:34 Ik zit hier nog over na te denken. Er mag best op een respectvolle manier over deze baardzaken gesproken worden. Maar welk standpunt we ook innemen, het is wel een gevaar om in uitgebreide en felle discussies over dergelijke randzaken terecht te komen. Het bevorderd ook de eenheid in Gods kerk niet.
Niet om het gesprek over dit interessante onderwerp dood te slaan, maar wel om het in het juiste perspectief te zetten..
Over een mogelijke opleving en de verwachting hiervan is wel gesproken op de synode.J.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 17:00 Ik denk dat het echt een kwaal is van onze gezindte dat we zo druk zijn met randzaken (nogmaals, geld voorstanders of tegenstander van randzaken).
-
In het artikel zag ik verder geen bijzonderheden staan. In het voorgaande artikel viel het mij op dat ds. Weststrate bij toebeurt voorzitter was. Wordt over de vervulling van de andere functies wel gestemd? Zo nee, wat doe je als iemand weinig talent heeft voor de functie die hem toekomt?Piet Puk schreef: ↑16 jun 2023, 17:13En 98% op Refoforum van alle posts over de synode. Dus een beetje betere verhouding mag wel denk ikMGG schreef: ↑16 jun 2023, 17:02Min pauzes is dat toch al snel 10% van de dagPiet Puk schreef: ↑16 jun 2023, 16:36Daarnaast is het een half uur besproken van een synode dag die van 10.00 uur tot ca. 16.30 uur duurde. Maar blijkbaar is het interessant om te kauwen en herkauwenJ.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 16:34 Ik zit hier nog over na te denken. Er mag best op een respectvolle manier over deze baardzaken gesproken worden. Maar welk standpunt we ook innemen, het is wel een gevaar om in uitgebreide en felle discussies over dergelijke randzaken terecht te komen. Het bevorderd ook de eenheid in Gods kerk niet.
Niet om het gesprek over dit interessante onderwerp dood te slaan, maar wel om het in het juiste perspectief te zetten..
- J.C. Philpot
Ik hoop dat je mijn opmerkingen niet lees als verwijt aan de synode. Mijn bedoeling is juist om het breder te trekken.Piet Puk schreef: ↑16 jun 2023, 17:15Over een mogelijke opleving en de verwachting hiervan is wel gesproken op de synode.J.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 17:00 Ik denk dat het echt een kwaal is van onze gezindte dat we zo druk zijn met randzaken (nogmaals, geld voorstanders of tegenstander van randzaken).
Maar het is goed dat het gesprek op de synode daarover wordt gevoerd. Wij synodes en gemeenteleden kunnen geen geestelijke herleving bewerkstelligen, en het is de vraag of we er persoonlijk echt op zitten te wachten. Maar het is wel onze plicht om ons te bekeren van wat dat in de weg staat, en het gebed daarvoor een belangrijke plaats te geven.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Nou, dan zou het goed zijn van bovenaf in ieder geval het goede voorbeeld te geven.J.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 17:00 Ik denk dat het echt een kwaal is van onze gezindte dat we zo druk zijn met randzaken (nogmaals, geld voorstanders of tegenstander van randzaken).
Wat is daar mis mee? De BMU wordt toch in de GGiN ook gebruikt?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
De BMU is juist een aanjager van de eenheid tussen GGiN en GG. Zonder BMU was de HSV veel breder in gebruik genomen.
Ik vind het heel treurig, maar goed. Beter een halve bijbel dan geen bijbel.
Ik vind het heel treurig, maar goed. Beter een halve bijbel dan geen bijbel.
Zeker niet, maar ik wilde eigenlijk niet in detail treden wat dit verder betrof. Ik zal een korte tip van de sluier oplichten. Een van de afgevaardigden mocht vertellen dat de Heere hem tot 2x toe bekend had gemaakt dat de winter voorbij zou gaan en er een lentetijd zou aanbreken. Hoe was onduidelijk, maar er werd hoop geuit dat de beloften aan Israël vervuld zouden gaan wordenJ.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 18:51Ik hoop dat je mijn opmerkingen niet lees als verwijt aan de synode. Mijn bedoeling is juist om het breder te trekken.Piet Puk schreef: ↑16 jun 2023, 17:15Over een mogelijke opleving en de verwachting hiervan is wel gesproken op de synode.J.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 17:00 Ik denk dat het echt een kwaal is van onze gezindte dat we zo druk zijn met randzaken (nogmaals, geld voorstanders of tegenstander van randzaken).
Maar het is goed dat het gesprek op de synode daarover wordt gevoerd. Wij synodes en gemeenteleden kunnen geen geestelijke herleving bewerkstelligen, en het is de vraag of we er persoonlijk echt op zitten te wachten. Maar het is wel onze plicht om ons te bekeren van wat dat in de weg staat, en het gebed daarvoor een belangrijke plaats te geven.
- J.C. Philpot
Er is niet mis met het hebben van die hoop. Het zou heel groot zijn, en tegelijkertijd (ik moet denken aan het interview een aantal weken geleden met ds. Dekker van de GG) zullen de beloften aan Israël door de oordelen heen vervuld worden.Piet Puk schreef: ↑16 jun 2023, 19:42Zeker niet, maar ik wilde eigenlijk niet in detail treden wat dit verder betrof. Ik zal een korte tip van de sluier oplichten. Een van de afgevaardigden mocht vertellen dat de Heere hem tot 2x toe bekend had gemaakt dat de winter voorbij zou gaan en er een lentetijd zou aanbreken. Hoe was onduidelijk, maar er werd hoop geuit dat de beloften aan Israël vervuld zouden gaan worden
George Whitefield
George Whitefield
-
https://www.nd.nl/podcast/dick-en-danie ... closemodal
Duidelijke uitleg over baarden en snorren. (Wat mij betreft is het uitgebreid genoeg besproken, dus zie dit aub puur als uitleg en niet als voorzetting van een rotonde discussie.)
Duidelijke uitleg over baarden en snorren. (Wat mij betreft is het uitgebreid genoeg besproken, dus zie dit aub puur als uitleg en niet als voorzetting van een rotonde discussie.)
Zomer, herfst, winter en lente zullen elkaar blijven opvolgen tot de wederkomst van de Heere.Piet Puk schreef: ↑16 jun 2023, 19:42Zeker niet, maar ik wilde eigenlijk niet in detail treden wat dit verder betrof. Ik zal een korte tip van de sluier oplichten. Een van de afgevaardigden mocht vertellen dat de Heere hem tot 2x toe bekend had gemaakt dat de winter voorbij zou gaan en er een lentetijd zou aanbreken. Hoe was onduidelijk, maar er werd hoop geuit dat de beloften aan Israël vervuld zouden gaan wordenJ.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 18:51Ik hoop dat je mijn opmerkingen niet lees als verwijt aan de synode. Mijn bedoeling is juist om het breder te trekken.Piet Puk schreef: ↑16 jun 2023, 17:15Over een mogelijke opleving en de verwachting hiervan is wel gesproken op de synode.J.C. Philpot schreef: ↑16 jun 2023, 17:00 Ik denk dat het echt een kwaal is van onze gezindte dat we zo druk zijn met randzaken (nogmaals, geld voorstanders of tegenstander van randzaken).
fout topic, bericht verplaatst
Laatst gewijzigd door HHR op 11 jul 2023, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.