Klopt ook niet helemaal. Kandidaat Kleijer is in mei in Alberta geweest, geen enkel Nederlands woord gebruikt. Van nabij weten we hoe hard hij gestudeerd heeft om de taal onder de knie te krijgen. Hij moet wel eens naar een woord zoeken maar dat is te begrijpen, hij was 41 toen hij emigreerde, en kon geen engels.KB_ schreef: ↑14 jun 2023, 14:33Nee want ze beroepen nog wel vaker. deze kandidaat praat een mengeling van nederlands en slecht engels en misschien dat ze in het stadse Toronto (waar Markham ligt) daar moeite mee hebben dat kan. ook was deze kandidaat niet gevaccineerd en heeft daarom het groottste deel van zijn proponeren niet in Canada kunnen preken want de grens was voor hem gesloten. hij zal in Markham dan ook niet heel bekend zijnSimon0612 schreef: ↑14 jun 2023, 13:31Zo groot is die gemeente niet. Ik schat dat 2/3 van de stemmen ongeveer 8 stemmen zijn. Misschien speelt mee dat een groot deel van de gemeente het moeilijk lijkt een predikant financieel te dragen?
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Ik heb ook goede berichten over zijn preken gehoord in Ontario. En niks gehoord over gebrek aan Engelse taalvaardigheden.
Vanwaar in NL is de heer Kleijer geëmigreerd?Zuidab schreef: ↑14 jun 2023, 17:38
Klopt ook niet helemaal. Kandidaat Kleijer is in mei in Alberta geweest, geen enkel Nederlands woord gebruikt. Van nabij weten we hoe hard hij gestudeerd heeft om de taal onder de knie te krijgen. Hij moet wel eens naar een woord zoeken maar dat is te begrijpen, hij was 41 toen hij emigreerde, en kon geen engels.
Ik heb zojuist een stukje beluisterd want er zijn wel wat preken te vinden, maar dat Engels klinkt inderdaad niet echt als... Engels. Lijkt me voor een native moeilijk te volgen.
-
Volgens mij Kootwijkerbroek, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Dit is toch totaal irrelevante informatie?Job schreef: ↑14 jun 2023, 18:42Vanwaar in NL is de heer Kleijer geëmigreerd?Zuidab schreef: ↑14 jun 2023, 17:38
Klopt ook niet helemaal. Kandidaat Kleijer is in mei in Alberta geweest, geen enkel Nederlands woord gebruikt. Van nabij weten we hoe hard hij gestudeerd heeft om de taal onder de knie te krijgen. Hij moet wel eens naar een woord zoeken maar dat is te begrijpen, hij was 41 toen hij emigreerde, en kon geen engels.
spreken..Zuidab schreef: ↑14 jun 2023, 17:38Klopt ook niet helemaal. Kandidaat Kleijer is in mei in Alberta geweest, geen enkel Nederlands woord gebruikt. Van nabij weten we hoe hard hij gestudeerd heeft om de taal onder de knie te krijgen. Hij moet wel eens naar een woord zoeken maar dat is te begrijpen, hij was 41 toen hij emigreerde, en kon geen engelsKB_ schreef: ↑14 jun 2023, 14:33Nee want ze beroepen nog wel vaker. deze kandidaat praat een mengeling van nederlands en slecht engels en misschien dat ze in het stadse Toronto (waar Markham ligt) daar moeite mee hebben dat kan. ook was deze kandidaat niet gevaccineerd en heeft daarom het groottste deel van zijn proponeren niet in Canada kunnen preken want de grens was voor hem gesloten. hij zal in Markham dan ook niet heel bekend zijn
Schiphol waarschijnlijkJob schreef: ↑14 jun 2023, 18:42Vanwaar in NL is de heer Kleijer geëmigreerd?Zuidab schreef: ↑14 jun 2023, 17:38

Kootwijkerbroekgallio schreef: ↑14 jun 2023, 19:18Schiphol waarschijnlijkJob schreef: ↑14 jun 2023, 18:42Vanwaar in NL is de heer Kleijer geëmigreerd?Zuidab schreef: ↑14 jun 2023, 17:38
Klopt ook niet helemaal. Kandidaat Kleijer is in mei in Alberta geweest, geen enkel Nederlands woord gebruikt. Van nabij weten we hoe hard hij gestudeerd heeft om de taal onder de knie te krijgen. Hij moet wel eens naar een woord zoeken maar dat is te begrijpen, hij was 41 toen hij emigreerde, en kon geen engels.![]()
Ds. Lamain ging met de boot. Veel ellende want zijn vrouw werd zwaar zeeziek... Maar hij ging in elk geval niet via Schiphol. Wel bij latere bezoeken aan Nederland overigens.gallio schreef: ↑14 jun 2023, 19:18Schiphol waarschijnlijkJob schreef: ↑14 jun 2023, 18:42Vanwaar in NL is de heer Kleijer geëmigreerd?Zuidab schreef: ↑14 jun 2023, 17:38
Klopt ook niet helemaal. Kandidaat Kleijer is in mei in Alberta geweest, geen enkel Nederlands woord gebruikt. Van nabij weten we hoe hard hij gestudeerd heeft om de taal onder de knie te krijgen. Hij moet wel eens naar een woord zoeken maar dat is te begrijpen, hij was 41 toen hij emigreerde, en kon geen engels.![]()
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat zou best zo kunnen zijn. Maar was het voor die tijd dan gewoon om per schip te gaan? Ik heb hier geen actieve herinnering aan.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Klopt hoor, ik heb deze info ook nergens voor nodig. Gewoon interesse. Als hij zo kort nog maar uit NL is geëmigreerd had hij ook zomaar op de Th. S. in NL gezeten kunnen hebben.MGG schreef: ↑14 jun 2023, 18:45Volgens mij Kootwijkerbroek, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Dit is toch totaal irrelevante informatie?Job schreef: ↑14 jun 2023, 18:42Vanwaar in NL is de heer Kleijer geëmigreerd?Zuidab schreef: ↑14 jun 2023, 17:38
Wat fijn voor hem dat hij er als profeet in eigen land beroepen werd.