Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

DDD
Berichten: 28905
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door DDD »

Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 13:37
DDD schreef: 13 jun 2023, 13:25
Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 13:20
DDD schreef: 13 jun 2023, 13:16

Ik ook niet, maar in mijn gemeente stellen veel mensen het niet op prijs als je in korte broek komt. Dus dat doe ik dan niet. Je moet ook niet onnodig ergernis geven.
Oh, dat zou ik zelf als volwassene ook nooit doen. Ik zie bij ons in de gemeente ook (naar ik kan zien) geen volwassenen met korte broeken. Wel afhankelijk overigens waar je de grens qua volwassene trekt dan trouwens.
Ik zou daar totaal geen problemen mee hebben, mits het feestelijke kleding is.
Is jouw kleding op zondag feestelijk? En wat is dan de definitie van feestelijk?
Nee, daar is het te warm voor. Maar ik houd het meestal bij smart casual. Feestelijk is wat je naar een bruiloft aantrekt.
Bertiel
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Bertiel »

Piet Puk schreef: 13 jun 2023, 13:30
Henk J schreef: 13 jun 2023, 12:57
MGG schreef: 13 jun 2023, 12:26 Wat is de reden dat veel mensen die voorstander zijn van een korte broek naar school geen korte broek aan doen naar de kerk?
Omdat mensen een kerkdienst van een andere statuur vinden dan een schooldag. Lijkt me logisch.
Eens, maar welke kleding doen we dan naar het cafe aan(of een andere christelijker plaats)? Gaan we qua kleding aanpassen naar de plaats waar we zijn? Dat is gevaarlijk
Heel makkelijk. Ik doe overal een korte broek aan, behalve de kerk.
paar weken terug gemeentedag met de kerk en de halve kerkenraad liep in een korte broek, dus dat is geen probleem bij ons.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11723
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 13 jun 2023, 13:46
Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 13:37
DDD schreef: 13 jun 2023, 13:25
Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 13:20 Oh, dat zou ik zelf als volwassene ook nooit doen. Ik zie bij ons in de gemeente ook (naar ik kan zien) geen volwassenen met korte broeken. Wel afhankelijk overigens waar je de grens qua volwassene trekt dan trouwens.
Ik zou daar totaal geen problemen mee hebben, mits het feestelijke kleding is.
Is jouw kleding op zondag feestelijk? En wat is dan de definitie van feestelijk?
Nee, daar is het te warm voor. Maar ik houd het meestal bij smart casual. Feestelijk is wat je naar een bruiloft aantrekt.
Ik moet zeggen, een bruiloft zou bij mij ook onder de noemers smart casual vallen denk ik :).
Piet Puk
Berichten: 5488
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 13:38
Piet Puk schreef: 13 jun 2023, 13:24
Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 13:21 Ik denk te lezen: omdat er van mannen richting vrouwen iets zou kunnen gebeuren, wat andersom niet zo snel gebeurt, zou je toch zeker niet hetgene dat niet zo snel gebeurt maar enige kans van gebeuren moeten geven. Maar...ik weet niet of ik het dan goed lees?
Klopt, volgens mij het je dat goed begrepen. Met excuus dat ik niet duidelijk was.
Ik denk dat jij weinig bezwaar hebt tegen een nette rok of jurk tot op de knie?
Dat klopt, bijvoorkeur wél over de knie. Maar ik ben zelf iemand die liever ver van mijn daadwerkelijke grenzen wegblijft dan dat ik de randen opzoekt van grenzen. Blijft voor mij wel staan dat de intentie hierin is om niet in zonden te vallen en daarmee God te onteren en Gods naam door mijn gedrag aan te tasten.
Zeeuw
Berichten: 11723
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 13 jun 2023, 14:05
Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 13:38
Piet Puk schreef: 13 jun 2023, 13:24
Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 13:21 Ik denk te lezen: omdat er van mannen richting vrouwen iets zou kunnen gebeuren, wat andersom niet zo snel gebeurt, zou je toch zeker niet hetgene dat niet zo snel gebeurt maar enige kans van gebeuren moeten geven. Maar...ik weet niet of ik het dan goed lees?
Klopt, volgens mij het je dat goed begrepen. Met excuus dat ik niet duidelijk was.
Ik denk dat jij weinig bezwaar hebt tegen een nette rok of jurk tot op de knie?
Dat klopt, bijvoorkeur wél over de knie. Maar ik ben zelf iemand die liever ver van mijn daadwerkelijke grenzen wegblijft dan dat ik de randen opzoekt van grenzen. Blijft voor mij wel staan dat de intentie hierin is om niet in zonden te vallen en daarmee God te onteren en Gods naam door mijn gedrag aan te tasten.
Ik denk dat je in deze weinig hebt te vrezen als je een korte broek draagt. Maar...als dat bij jou betekent dat je juist een lange draagt, dan moet je dat uiteraard ook gewoon doen.
merel
Berichten: 9993
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door merel »

Ben ik de enige die zich verbaasd over de grenzen die jij als man oplegt aan een willekeurige vrouw?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12155
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Herman »

merel schreef: 13 jun 2023, 14:16 Ben ik de enige die zich verbaasd over de grenzen die jij als man oplegt aan een willekeurige vrouw?
Ik verbaas me er niet over. Een samenleving bestaat uit mannen én vrouwen, niet uit mannen tegenover vrouwen.
Piet Puk
Berichten: 5488
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 14:14
Piet Puk schreef: 13 jun 2023, 14:05
Zeeuw schreef: 13 jun 2023, 13:38 Ik denk dat jij weinig bezwaar hebt tegen een nette rok of jurk tot op de knie?
Dat klopt, bijvoorkeur wél over de knie. Maar ik ben zelf iemand die liever ver van mijn daadwerkelijke grenzen wegblijft dan dat ik de randen opzoekt van grenzen. Blijft voor mij wel staan dat de intentie hierin is om niet in zonden te vallen en daarmee God te onteren en Gods naam door mijn gedrag aan te tasten.
Ik denk dat je in deze weinig hebt te vrezen als je een korte broek draagt. Maar...als dat bij jou betekent dat je juist een lange draagt, dan moet je dat uiteraard ook gewoon doen.
Ik ken mezelf en mijn niet zo beste zelfdiscipline. Dat is de reden.
merel
Berichten: 9993
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door merel »

Herman schreef: 13 jun 2023, 14:18
merel schreef: 13 jun 2023, 14:16 Ben ik de enige die zich verbaasd over de grenzen die jij als man oplegt aan een willekeurige vrouw?
Ik verbaas me er niet over. Een samenleving bestaat uit mannen én vrouwen, niet uit mannen tegenover vrouwen.
Ik verbaas mij er wel over. PP vindt dat vrouwen hun knieën moeten bedekken. Mijn moslimbuurman heeft het liefst ook de enkels en haar bedekt. Waar ligt dan de grens? Het probleem ligt m.i. ook bij de mannen Waarom zou de vrouw de oplossing moeten geven door zich te bedekken naar gelang een man daar last van heeft.

De bijbel geeft eerbare kleding aan. Ik vind dat een vrouw voor zichzelf ( en dochter) heel goed kan bepalen wat eerbaar is. Laat deze discussie niet gevoerd worden door mannen.
Laatst gewijzigd door merel op 13 jun 2023, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32793
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door -DIA- »

Ik kan hier niet veel over zeggen want ik heb nooit op een reformatorische school gezeten.
Wat we wel leerden is onze zaken te verdedigen naar buiten toe, wat ons wel vaak op onbegrip deed stuiten.
In het dorp wisten ze van dat 'fiene Riessen', maar gingen af op de klank. De een sprak de ander na, tot de meester in de klas toe. Ja, zo wordt een heel dorp 'gevormd'. Beter als het dorp nog eens hervormd mag worden, en wij erbij ingesloten.
© -DIA- Laatst actief: 00-00-2024
merel
Berichten: 9993
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door merel »

Piet Puk schreef: 13 jun 2023, 13:30
Henk J schreef: 13 jun 2023, 12:57
MGG schreef: 13 jun 2023, 12:26 Wat is de reden dat veel mensen die voorstander zijn van een korte broek naar school geen korte broek aan doen naar de kerk?
Omdat mensen een kerkdienst van een andere statuur vinden dan een schooldag. Lijkt me logisch.
Eens, maar welke kleding doen we dan naar het cafe aan(of een andere christelijker plaats)? Gaan we qua kleding aanpassen naar de plaats waar we zijn? Dat is gevaarlijk
Ik kleed mij wel degelijk naar de plaats waar ik ben. In de sportschool draag ik sportkleding en vandaag heb ik thuis blote schouders. Dat zou ik naar kantoor niet doen.
Piet Puk
Berichten: 5488
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Piet Puk »

merel schreef: 13 jun 2023, 14:27
Herman schreef: 13 jun 2023, 14:18
merel schreef: 13 jun 2023, 14:16 Ben ik de enige die zich verbaasd over de grenzen die jij als man oplegt aan een willekeurige vrouw?
Ik verbaas me er niet over. Een samenleving bestaat uit mannen én vrouwen, niet uit mannen tegenover vrouwen.
Ik verbaas mij er wel over. PP vindt dat vrouwen hun knieën moeten bedekken. Mijn moslimbuurman heeft het liefst ook de enkels en haar bedekt. Waar ligt dan de grens? Het probleem ligt m.i. ook bij de mannen Waarom zou de vrouw de oplossing moeten geven door zich te bedekken naar gelang een man daar last van heeft.

De bijbel geeft eerbare kleding aan. Ik vind dat een vrouw voor zichzelf ( en dochter) heel goed kan bepalen wat eerbaar is. Laat deze discussie niet gevoerd worden door mannen.
Volgens mij heb ik dit niet gezegd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33369
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Tiberius »

merel schreef: 13 jun 2023, 14:27
Herman schreef: 13 jun 2023, 14:18
merel schreef: 13 jun 2023, 14:16 Ben ik de enige die zich verbaasd over de grenzen die jij als man oplegt aan een willekeurige vrouw?
Ik verbaas me er niet over. Een samenleving bestaat uit mannen én vrouwen, niet uit mannen tegenover vrouwen.
Ik verbaas mij er wel over. PP vindt dat vrouwen hun knieën moeten bedekken. Mijn moslimbuurman heeft het liefst ook de enkels en haar bedekt. Waar ligt dan de grens?
Dat lijkt me duidelijk: als je naar PP gaat, de knieën bedekt. Ga je naar je moslimbuurman, dan ook de enkels en het haar.
merel
Berichten: 9993
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door merel »

Tiberius schreef: 13 jun 2023, 14:48
merel schreef: 13 jun 2023, 14:27
Herman schreef: 13 jun 2023, 14:18
merel schreef: 13 jun 2023, 14:16 Ben ik de enige die zich verbaasd over de grenzen die jij als man oplegt aan een willekeurige vrouw?
Ik verbaas me er niet over. Een samenleving bestaat uit mannen én vrouwen, niet uit mannen tegenover vrouwen.
Ik verbaas mij er wel over. PP vindt dat vrouwen hun knieën moeten bedekken. Mijn moslimbuurman heeft het liefst ook de enkels en haar bedekt. Waar ligt dan de grens?
Dat lijkt me duidelijk: als je naar PP gaat, de knieën bedekt. Ga je naar je moslimbuurman, dan ook de enkels en het haar.
Juist en bij een nudistenbuurman naakt. :yahoo
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33369
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Tiberius »

Wie weet.
Plaats reactie