Beroepingswerk discussie [7]

Job

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Job »

DDD schreef: 12 jun 2023, 17:06 Los daarvan zijn de predikanten die nu als links gelden naar de maatstaven van de periode voor WOII, en zeker naar de maatstaven van na de kerkscheuring in 1953, echt niet zo heel 'links'.
Ik haal 'm nog maar even naar boven. Best boude bewering. Wel A zeggen maar voor B naar "ooit" verwijzen (zelf terug te zoeken) of anders moet de reageerder zelf het tegendeel maar even bewijzen.

Bizar. :bobo
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind het geen boude bewering. Integendeel. En ik zou ook niet weten waarom ik dat niet goed zou zien.

Ik denk dat ik best aardig op de hoogte ben, ook. Al kan dat altijd beter.
GGotK

Bericht door GGotK »

Het is maar net hoe je het beziet. Ik denk dat de verschillen vroeger wel minder waren, alleen al omdat het predikantenkorps veel kleiner was dan nu. Maar ook toen waren er ook al meerdere stromingen, niet alleen op dogmatisch gebied maar ook op politiek gebied (bijvoorbeeld dominees die het ontstaan van de SGP en de rol van ds Kersten daarin niet echt konden waarderen).

Maar om een boude bewering te doen: in de huidige GG is ds R. Kok links en ds Steenblok rechts ingehaald.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

MGG schreef:
FlyingEagle schreef: 12 jun 2023, 22:36
MGG schreef:
FlyingEagle schreef: 12 jun 2023, 20:17 ‘Mijn gevoel…’ zoiets van ik denk dat…

Met andere woorden, ik weet er niks van
Mijn ervaring is* zo beter?
Ik luister geen 10 kerkdiensten per week terug en ik turf ook niet van wie de gelezen preek is. Het is dus niets meer of minder dan een gevoel.
Heb jij ervaring dan met leespreken van gemeenten uit de linkerflank? Als dat zo is moet je niet zeggen dat je iets voelt.
Ja baas.
Ik stel toch gewoon een vraag? Ik hoef je baas niet te zijn.
Je zegt iets vanuit je gevoel, dat is gewoon heel subjectief. Heeft dat gevoel ergens nog een grond of hoop je dat het zo is en daarom voel je dat zo? Ik probeert gewoon eerst duidelijkheid te krijgen.
MGG

Bericht door MGG »

FlyingEagle schreef: 13 jun 2023, 05:38
MGG schreef:
FlyingEagle schreef: 12 jun 2023, 22:36
MGG schreef:
Mijn ervaring is* zo beter?
Ik luister geen 10 kerkdiensten per week terug en ik turf ook niet van wie de gelezen preek is. Het is dus niets meer of minder dan een gevoel.
Heb jij ervaring dan met leespreken van gemeenten uit de linkerflank? Als dat zo is moet je niet zeggen dat je iets voelt.
Ja baas.
Ik stel toch gewoon een vraag? Ik hoef je baas niet te zijn.
Je zegt iets vanuit je gevoel, dat is gewoon heel subjectief. Heeft dat gevoel ergens nog een grond of hoop je dat het zo is en daarom voel je dat zo? Ik probeert gewoon eerst duidelijkheid te krijgen.
Je berichten komen heerlijk positief over...

'Als dat zo is moet je niet zeggen dat je iets voelt.'
Volgensmij ga ik zelf over mijn woordkeuze.

Zoals ik al direct al zei 'ik kan dit niet met feiten onderbouwen, dus mogelijk is mijn deelwaarneming niet representatief voor het geheel.'
Job

Bericht door Job »

DDD schreef: 13 jun 2023, 00:06 Ik vind het geen boude bewering. Integendeel. En ik zou ook niet weten waarom ik dat niet goed zou zien.

Ik denk dat ik best aardig op de hoogte ben, ook. Al kan dat altijd beter.
Maar waarom dan geen enkel bewijs? Maar ik stop d'r mee hoor, het voelt als trekken aan een dood peerd.
DDD

Bericht door DDD »

Omdat ik heb gezegd in welk draadje je dat kunt lezen. Ik ga niet de moeite nemen om het voor je te kopiëren. Ik ben wel goed, maar niet gek.
Job

Bericht door Job »

DDD schreef: 13 jun 2023, 13:20 Omdat ik heb gezegd in welk draadje je dat kunt lezen. Ik ga niet de moeite nemen om het voor je te kopiëren. Ik ben wel goed, maar niet gek.
::bye
Bruna

Bericht door Bruna »

Evangelist schreef: 10 jun 2023, 00:16
Emma de Jong schreef: 09 jun 2023, 22:25 Wat is er met de enkelvoudige stemming van Markham gebeurd?
Kandidaat Kleijer heeft niet het benodigde aantal stemmen behaald. Hij zal dus niet beroepen worden.
Dit is toch vanuit mijn ogen bijzonder.
Waarom enkelvoudige kandidaatstelling en dan niet het benodigde aantal stemmen?
Kerkenraad wil wel (alleen) de kandidaat maar de gemeente juist niet.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bruna schreef: 14 jun 2023, 13:19
Emma de Jong schreef: 09 jun 2023, 22:25 Wat is er met de enkelvoudige stemming van Markham gebeurd?
Kandidaat Kleijer heeft niet het benodigde aantal stemmen behaald. Hij zal dus niet beroepen worden.
Bij enkelvoudige kandidaatstelling moet de kandidaat minimaal 2/3 van de stemmen hebben.
Het is inderdaad bijzonder dat een kerkenraad de gemeente niet voldoende kent om te weten dat hij dat niet gaat behalen.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Tiberius schreef: 14 jun 2023, 13:22
Bij enkelvoudige kandidaatstelling moet de kandidaat minimaal 2/3 van de stemmen hebben.
Het is inderdaad bijzonder dat een kerkenraad de gemeente niet voldoende kent om te weten dat hij dat niet gaat behalen.
Zo groot is die gemeente niet. Ik schat dat 2/3 van de stemmen ongeveer 8 stemmen zijn. Misschien speelt mee dat een groot deel van de gemeente het moeilijk lijkt een predikant financieel te dragen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

In dat geval hadden ze beter eerst kunnen stemmen of ze überhaupt een predikant zouden gaan stemmen. Dan is de uitslag zuiverder.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

MGG schreef: 13 jun 2023, 06:11

Zoals ik al direct al zei 'ik kan dit niet met feiten onderbouwen, dus mogelijk is mijn deelwaarneming niet representatief voor het geheel.'
Ik bedoel het niet vervelend hoor, vind het alleen wat bijzonder manier van redeneren. Je denkt iets en presenteert dit als een feit. Maar goed, ik hou er verder over op :OO3
KB_

Bericht door KB_ »

Simon0612 schreef: 14 jun 2023, 13:31
Tiberius schreef: 14 jun 2023, 13:22
Evangelist schreef: 10 jun 2023, 00:16 Kandidaat Kleijer heeft niet het benodigde aantal stemmen behaald. Hij zal dus niet beroepen worden.
Zo groot is die gemeente niet. Ik schat dat 2/3 van de stemmen ongeveer 8 stemmen zijn. Misschien speelt mee dat een groot deel van de gemeente het moeilijk lijkt een predikant financieel te dragen?
Nee want ze beroepen nog wel vaker. deze kandidaat praat een mengeling van nederlands en slecht engels en misschien dat ze in het stadse Toronto (waar Markham ligt) daar moeite mee hebben dat kan. ook was deze kandidaat niet gevaccineerd en heeft daarom het groottste deel van zijn proponeren niet in Canada kunnen preken want de grens was voor hem gesloten. hij zal in Markham dan ook niet heel bekend zijn
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
MGG

Bericht door MGG »

FlyingEagle schreef: 14 jun 2023, 13:59
MGG schreef: 13 jun 2023, 06:11

Ik bedoel het niet vervelend hoor, vind het alleen wat bijzonder manier van redeneren. Je denkt iets en presenteert dit als een feit. Maar goed, ik hou er verder over op :OO3
Dan lees/denk je dingen die er absoluut niet staan ;)
Plaats reactie