wat komt er op je af.

Plaats reactie
MBE

wat komt er op je af.

Bericht door MBE »

Ik krijg net een brief van mijn accountant:
ff de koppen:

Zorgverzekeringswet
Zorgtoeslag
Levensloopregeling
Loonaangifte 2006
Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA)
Auto van de zaak in 2006
Afschaffing vermindering lage lonen
Tot slot

Om met Tot slot te beginnen:
Wij zien deze brief als een manier om u globaal te informeren. In de komende weken vallen wij u, helaas, nog enkele malen lastig met vragen welke beantwoord moeten worden om tot een goede uitvoering van de nieuwe wetgeving te komen.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. En dat wordt dan allemaal rond 1 datum gestopt.
Voor de (electronische) loonaangifte 2006 krijgen we het advies om dat door hun te laten verzorgen. Per periode is het namelijk zo dat er per medewerker 19 pagina's met 125 records moeten worden ingevuld.

Nog een keer Tot slot:
Wat wij willen benadrukken is dat enkele van deze maatregelen voortkomen uit de wet WALVIS. WALVIS staat voor Wet Administratieve Lastenverlichting en Vereenvoudiging In Sociale verzekeringswetten.
Klinkt goed he.
Unionist

Bericht door Unionist »

Lastenverlichting zeiden ze toch, hè?

Ja jongen, je zult een paar p&o-medewerkers moeten aannemen. Ik was van de week op een WIA-voorlichting van de ArboUnie en sprak daar een andere p&o'er. Hij was de enige in een bedrijf met 250 werknemers. IK denk dat hij binnenkort zelf in de WIA zit. Wij hebben er op school op hetzelfde aantal werknemers 5, en dat is al hast krap.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Niet klagen unio. Overal is het nu giga druk nu de economie aantrekt.
Plaats reactie