Het is geloof, geen wetenschap ;-) en mogelijk zit ik ernaast. Maar bij sommige predikanten ter rechterzijde (OGGiN en mogelijk GGiN(bv)) kan ik het me haast niet voorstellen dat ze achter de pc vanalles afhandelen. Ik noem geen namen.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
De meeste GGiN predikanten zijn aardig IT-vaardig denk ik, sommigen ook gezien hun achtergrond. In de OGG ligt dat zeker anders!
Ik ben gewoon even nieuwsgierig: hoe komt een mens zo vroeg op de maandagmorgen al aan deze gegevens? Luister je dan zondagsavonds allemaal diensten na ofzo? Want op GG-info staat het niet.Ger-Gemeente schreef: ↑12 jun 2023, 06:02 Gereformeerde Gemeente
Bedankt:
Voor Vlissingen Ds. S.W. Janse (Rijssen)
Voor Den Haag-Scheveningen Ds. W. Harinck (Utrecht)
Tweetallen:
DV 19-06
Drachten:
Stud. A.E. Brijder (Werkendam)
Stud. J.J. Hoogerbrug (Ammerstol)
Onder voorbehoud van de Beroepbaarstelling
DV 21-06
Middelburg-Centrum
Ds. J. van Laar (Barneveld)
Ds. B. Labee (Veenendaal)
DV 21-06
Lisse
Stud. J.M. Evers (Capelle ad IJssel)
-
Sommige tweetallen worden al eerder bekend gemaakt. Het verbaasde mij eigenlijk dat zaterdag niemand wat poste.Job schreef: ↑12 jun 2023, 07:06Ik ben gewoon even nieuwsgierig: hoe komt een mens zo vroeg op de maandagmorgen al aan deze gegevens? Luister je dan zondagsavonds allemaal diensten na ofzo? Want op GG-info staat het niet.Ger-Gemeente schreef: ↑12 jun 2023, 06:02 Gereformeerde Gemeente
Bedankt:
Tweetallen:
DV 19-06
Drachten:
DV 21-06
Middelburg-Centrum
DV 21-06
Lisse
Job schreef: ↑12 jun 2023, 07:06Ik ben gewoon even nieuwsgierig: hoe komt een mens zo vroeg op de maandagmorgen al aan deze gegevens? Luister je dan zondagsavonds allemaal diensten na ofzo? Want op GG-info staat het niet.Ger-Gemeente schreef: ↑12 jun 2023, 06:02 Gereformeerde Gemeente
Bedankt:
Tweetallen:
DV 19-06
Drachten:
DV 21-06
Middelburg-Centrum
DV 21-06
Lisse
Sommigen struinen idd alle mededelingen af.
De ene spaart postzegels, de andere heeft postduiven, de volgende dompelt zich in kerknieuws

Laatst gewijzigd door Bezorgd op 12 jun 2023, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewoon dominees.nl de rubriek beroepingsnieuws checken. Daar staan nog meer gemeenten met drietallen en zelfs een viertal.Job schreef: ↑12 jun 2023, 07:06Ik ben gewoon even nieuwsgierig: hoe komt een mens zo vroeg op de maandagmorgen al aan deze gegevens? Luister je dan zondagsavonds allemaal diensten na ofzo? Want op GG-info staat het niet.Ger-Gemeente schreef: ↑12 jun 2023, 06:02 Gereformeerde Gemeente
Bedankt:
Tweetallen:
DV 19-06
Drachten:
DV 21-06
Middelburg-Centrum
DV 21-06
Lisse
Mijn control+C en control +V-toetsen haperen een beetje om ze hier neer te zetten
Bezorgd schreef: ↑12 jun 2023, 07:39Job schreef: ↑12 jun 2023, 07:06Ik ben gewoon even nieuwsgierig: hoe komt een mens zo vroeg op de maandagmorgen al aan deze gegevens? Luister je dan zondagsavonds allemaal diensten na ofzo? Want op GG-info staat het niet.Ger-Gemeente schreef: ↑12 jun 2023, 06:02 Gereformeerde Gemeente
Bedankt:
Tweetallen:
DV 19-06
Drachten:
DV 21-06
Middelburg-Centrum
DV 21-06
Lisse
De ene spaart postzegels, de andere heeft postduiven, de volgende dompelt zich in kerknieuws![]()

Piet Puk schreef: ↑12 jun 2023, 07:40Gewoon dominees.nl de rubriek beroepingsnieuws checken. Daar staan nog meer gemeenten met drietallen en zelfs een viertal.Job schreef: ↑12 jun 2023, 07:06Ik ben gewoon even nieuwsgierig: hoe komt een mens zo vroeg op de maandagmorgen al aan deze gegevens? Luister je dan zondagsavonds allemaal diensten na ofzo? Want op GG-info staat het niet.Ger-Gemeente schreef: ↑12 jun 2023, 06:02 Gereformeerde Gemeente
Bedankt:
Tweetallen:
DV 19-06
Drachten:
DV 21-06
Middelburg-Centrum
DV 21-06
Lisse
Mijn control+C en control +V-toetsen haperen een beetje om ze hier neer te zetten

Ze lopen in ieder geval op Wegwijs, familiedagen etc om in het wild BR'ers te spotten.Job schreef: ↑12 jun 2023, 07:43Bezorgd schreef: ↑12 jun 2023, 07:39Job schreef: ↑12 jun 2023, 07:06Ik ben gewoon even nieuwsgierig: hoe komt een mens zo vroeg op de maandagmorgen al aan deze gegevens? Luister je dan zondagsavonds allemaal diensten na ofzo? Want op GG-info staat het niet.Ger-Gemeente schreef: ↑12 jun 2023, 06:02 Gereformeerde Gemeente
Bedankt:
Tweetallen:
DV 19-06
Drachten:
DV 21-06
Middelburg-Centrum
DV 21-06
Lisse
De ene spaart postzegels, de andere heeft postduiven, de volgende dompelt zich in kerknieuws![]()
Worden er voor dezulken ook beurzen georganiseerd, net als voor postduivenhouders en postzegelverzamelaars? Zou stiekem best eens bij zo'n beurs om de hoek willen gluren.
Wat zullen die mensen het moeilijk hebben nu er al sinds 2017 geen Wegwijs meer wordt georganiseerd.
Jaren geleden was ik er eens met enkele onkerkelijke collega's. Die keken zich de ogen uit: "Wat lopen hier veel dominees rond". Ze dachten dat iedere heer in stemmige kleding een dominee was

~~Soli Deo Gloria~~
Daar heb ik voor het laatst ds. J.M. Kleppe gesproken....Hendrikus schreef: ↑12 jun 2023, 08:22Wat zullen die mensen het moeilijk hebben nu er al sinds 2017 geen Wegwijs meer wordt georganiseerd.
Jaren geleden was ik er eens met enkele onkerkelijke collega's. Die keken zich de ogen uit: "Wat lopen hier veel dominees rond". Ze dachten dat iedere heer in stemmige kleding een dominee was![]()
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ah bestaat Wegwijs niet meer?Hendrikus schreef: ↑12 jun 2023, 08:22Wat zullen die mensen het moeilijk hebben nu er al sinds 2017 geen Wegwijs meer wordt georganiseerd.
Jaren geleden was ik er eens met enkele onkerkelijke collega's. Die keken zich de ogen uit: "Wat lopen hier veel dominees rond". Ze dachten dat iedere heer in stemmige kleding een dominee was![]()
Jammer zeg

Volgens mij juist niet. Het is een grote gemeente met blijkbaar wat problemen. Ik zou het voorbeeld van Middelburg-Centrum volgen.
Dit kun je een startende predikant toch niet aandoen (als klopt wat gezegd wordt dat er e.e.a. gaande is).
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief