Dit is geen beschouwing maar Gods openbaring aan ons door Zijn Woord. Ik wilde wel dat jij kon spreken met de vrouw die Jezus voeten zalfde. Dan zul je zien hoe plat en menselijk je spreekt over genade. Ik hoor niets over het kruis. Bij jou heeft de liefde Gods geen enkele diepgang en is zalig worden een werk van de mens.Cyrillus schreef: ↑25 mei 2023, 12:04huisman, heb je echt niet door dat dit alleen maar een beschouwelijke beschrijving is van het werk van Christus? Zegt God dat wij het moeilijk moeten maken? Hoe verging het de vrouw die met dure olie Zijn voeten zalfde. Moest ze een hoge drempel over? Was ze niet zondig genoeg in eigen ogen?huisman schreef: ↑25 mei 2023, 11:33Jammer dat je niet op mijn laatste post bent ingegaan. Denk dat ons verschil is dat jij het niet hebt over Christus, de gekruisigde. Als je daar enigszins een bevatting van krijgt kun je nooit meer zo gemakkelijk spreken over het voorbeeld wat jij noemt.Cyrillus schreef: ↑25 mei 2023, 11:20
Ik verklaar helemaal geen wonder. Ik probeer aan te geven dat we bij God in theologie vervallen Dus, zeg maar, de wederliefde voor God, al dan niet aanwezig, proberen met het verstand te vangen. Terwijl we in menselijke relaties onze liefde (veel) gemakkelijk(er) accepteren. En dat is niet consequent. Iedereen weet in elk huwelijk dat we fouten maken. Toch trouwen we. Maar als Christus met ons wil trouwen dan zijn er veel mensen om ons heen die ons tegenhouden, want dat mag niet zomaar. Er moet eerst een wonder gebeuren. En dit, terwijl Christus zelf Zijn liefde verklaart. Op welk wonder moeten wij dan wachten? En hoe weet ik dat wonder? Immers, ik belijd mijn zonden en wil niets liever dan naar Hem gaan. Waarop moet ik wachten?
Lees Jesaja 53 om een beetje begrip te krijgen over Gods toorn over de zonde en over Zijn liefde tot verloren, vijandige zondaren. Lees voor het evenwicht Romeinen 3 over de toestand van de zondaar. Er is niemand die God zoekt!
Maar het wonder is dat God zondaren zoekt:Adam waar zijt gij?
Volgens mij is er zelfs een heel grote afstand tussen jou en de opvattingen van dr. G.A, van de Brink.
Ik laat het hier bij want ik wil graag praten over deze zaken op grond van de Schrift en niet n.a.v. wat losse opvattingen van een forummer.