Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023
Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023
Mij verbaast het dat geschreven wordt: 'samen hebben ze x kinderen.
Bij het lezen daarvan dacht ik: Gelukkig maar. Als er sprake van is dat een eerdere vrouw is overleden zullen ze dit niet zo benoemen, denk ik.
Bij het lezen daarvan dacht ik: Gelukkig maar. Als er sprake van is dat een eerdere vrouw is overleden zullen ze dit niet zo benoemen, denk ik.
-
- Verbannen
Ook in de recente geschiedenis geldt mijn bovengenoemde opmerking nog steeds. Al geef ik toe dat het dan niet altijd mannen waren die als ambtsdrager dienden.
Nooit mannen die...GerefGemeente-lid schreef: ↑22 mei 2023, 19:44 Al geef ik toe dat het dan niet altijd mannen waren die als ambtsdrager dienden.
-
- Verbannen
Je moet goed lezen.Bezorgd schreef: ↑22 mei 2023, 19:46Nooit mannen die...GerefGemeente-lid schreef: ↑22 mei 2023, 19:44 Al geef ik toe dat het dan niet altijd mannen waren die als ambtsdrager dienden.
Maar ik bedoel uiteraard geen vrouwen.

Ja, dat zeg je alleen als de naam van de vrouw er bij staat. Dan is sprake van samen.
Ik vind dat ook een rare zin. Deze zin zie je vaak bij samengestelde gezinnen. Ik neem aan dat daar geen sprake van is.
Hmm... het is treurig dat iemand op basis van woonplaats en ambt meteen maar in een hoek ingedeeld wordt, en tegelijkertijd ook wel wat vermakelijk. Hoe kunnen mensen toch rekenen zeg...
- Niet meer zo actief -
Van Ee ken ik niet, maar Laurens van den Berge is niet echt niet-gematigd hoor, ondanks dat hij niet HHK is geworden.
Edit: veel nietjes zo, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
-
- Verbannen
"Van Ee ken ik niet, maar Laurens van den Berge is dus wel echt gematigd, ondanks dat hij niet HHK is geworden. Nou, dan mogen de linkse broeders en zusters blij zijn..."
Is dat wat je wilde zeggen?

Niet echt niet-gematigd is minder gematigd dan gemiddeld gematigd.
Er is weinig blijdschap te bespeuren hier terwijl daar wel reden voor is.
Er is weinig blijdschap te bespeuren hier terwijl daar wel reden voor is.
Wat een zegen, twee mannen toegeschikt op de eerste dag! Verwachtingsvol uitkijken naar... ik wilde schrijven: de komende dagen. Maar het moet zijn: verwachtingsvol uitkijken naar wat de Heere geven zal.
Dit topic bloeit kwantitatief dan ook jaarlijks bij de gratie van steekjes uitdelen en pijn verwerken. En weinig van dankbaar en ootmoedig zijn. Bijna folklorisch.
-
Eens, ik had zelf ook beter alleen serieus kunnen reageren. @GGL heeft gelijk (verwijderd bericht.) We kunnen beter de preek die hij deelde (nog een keer) beluisteren. God geeft dat het curatorium 2 mannen heeft toegelaten. Dankbaarheid en gebed voor de toegelaten mannen, hun familie, curatorium, theologische school en het hele kerkverband is gepast.
Het meest maffe blijft natuurlijk wel dat mensen die stelselmatig negatief zijn over koers, curatorium en kerkelijke leiding van de gereformeerde gemeenten, zelfs niet positief kunnen reageren als er wél positief nieuws is*. Het is werkelijk nooit goed, en ik denk dan ook dat hun vaak te berde gebrachte meningen niet zozeer een overtuiging zijn, maar meer een pijnlijk pogen zichzelf over de eigen gegraven loopgraven en wellicht gemaakte keuzes in het verleden gelijk te kunnen blijven geven. Het móét gewoonweg kloppen, kostte wat het kost. Het rechtse deel van de gereformeerde gemeenten is en blijft fout. Basta. Punt.
* Behalve als het om enkele predikanten gaat die helaas ter linkerzijde worden ingedeeld. Overigens deels ten onrechte.
* Behalve als het om enkele predikanten gaat die helaas ter linkerzijde worden ingedeeld. Overigens deels ten onrechte.
-
- Verbannen
Kijk, nu zijn we het toch weer eens, @Job; dat doet me goed.