Beste huismanhuisman schreef: ↑13 mei 2023, 20:571. Vind jij dat dr. G.A. van de Brink zijn opponenten heel laat?tja schreef: ↑13 mei 2023, 20:43
Dus samenvattend heeft dr van den Brink naar mijn mening een hele heldere boodschap voor onze gezindte. De stijl kan je misschien niet aanstaan. Je kunt misschien op sommige punten een ander accent leggen. Laat die man alsjeblieft een beetje heel en een ieder onderzoekt zichzelf
2. Vind jij de wijze waarop ds. J.M.J. Kieviet, ds. W. Visscher en ouderling J.P. van den Brink hun kritiek waardig hebben geuit niet een voorbeeld van ‘heel laten’ ?
https://www.refoweb.nl/nieuws/1712/hoe- ... enrubriek/
3. Kun je voorbeelden noemen dat dr. G.A. van de Brink zo waardig zijn opponenten tegemoet treed?
Ik lees net als voorbereiding op morgen Kolossensen 3 : 1-17 Lees vers 12 en 13 en leg dat eens naast de wijze waarop dr. G.A. van de Brink spreekt en antwoorden geeft op Refoweb.
Je stelt wat vragen die volgens mij niet helemaal aansluiten bij mijn post, maar ik wil daar wel op reageren:
Antwoord 1
Ja dat vind ik wel. Maar het is niet noodzakelijk om het daarover eens te zijn. Stel dat hij dat niet zou doen wat geeft dat voor rechten aan een jou of mij?
Antwoord 2
Zeker heel netjes qua toon. Ik geloof ook niet dat ik heb beschuldig van iets
Antwoord 3
Hij noemt geen enkele opponent bij naam in zijn lezing van de kleine lettertjes. Hij schets een vorm van prediking waarbij de prediker begrip heeft voor de onbekeerde toehoorder. De prediker die dat doet verwerpt hij als dwaalleraar. Wat zegt Gods woord daarover denk je? Verder noemt hij niemand specifiek of heb ik niet goed geluisterd??
Verder je opmerking over kolossenzen:
Wat een prachtig stuk hè zou de lijfspreuk van het forum mogen zijn.verder Zie mijn antwoord 3.
Maar wat vind jij ervan dat ik zoveel van die lijdelijkheid herken als gevolg van de prediking?