Ik denk het niet. Van den Brink wenst graag het 'geloven' te benadrukken, maar moet ook eerlijk zijn door aan te geven dat dit geschonken moet zijn. Daarnaast staan in de Bijbel ook bedreigingen voor wie niet gelooft, waar ik hem nauwelijks over hoor spreken. De balans is zoek bij hem, waarbij overigens de rechterflank van de gereformeerde gezindte de neiging heeft de 'lijdelijkheid' te benadrukken. Dat is de andere zijde. Wanneer echter Van den Brink over het schenken van het geloof en zondekennis bevraagd word geeft hij een uitleg aan de Dordtse leerregels die in zijn straatje past.
Maar met het eenvoudig 'geloven' zoals hij benadrukt geeft hij voeding aan onderbuikgevoelens in GG/GGiN/OGGiN aan degenen die mogelijk wat aan de linkerflank hangen dat het allemaal niet zo zwaar hoeft. Ik hoop echter wel dat dr. Van den Brink beseft dat we allemaal zielen zijn voor een eeuwigheid. En wat zal dit uitwerken door mensen met het eenvoudig 'geloven' te lokken en dat wellicht een groot deel zich hiermee voor een eeuwigheid bedriegt?
En eigenlijk roep ik dr. Van den Brink op om te stoppen met deze verdeeldheid te zaaien en voeding te geven aan onderbuikgevoelens.