Hij moet de studie tot interim predikant versneld afmaken dus de synode zal hem wel betalenMGG schreef: ↑28 apr 2023, 19:08En in de tussenliggende 4 maanden is hij vrij?
Ik neem aan dat de synode of een van de gemeente hem in deze maanden betaald.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Ik las het idd.Tiberius schreef: ↑28 apr 2023, 18:10Zie https://www.rd.nl/artikel/1018382
Ik kan me er weinig bij voorstellen.
Maar is een kerkverband als PKN niet veel te breed voor een functie als deze?
Hij zal echt niet overal terecht kunnen lijkt me?
[quote=Bezorgd post_id=1092154
[/quote]
Nee, maar er zijn vast genoeg gemeenten waar hij wel dienstbaar kan zijn. Ze zullen er bij plaatsing wel rekening mee houden, neem ik aan. Mooi dat er zo’n oplossing is voor gemeenten die dat nodig hebben.
[/quote]
Nee, maar er zijn vast genoeg gemeenten waar hij wel dienstbaar kan zijn. Ze zullen er bij plaatsing wel rekening mee houden, neem ik aan. Mooi dat er zo’n oplossing is voor gemeenten die dat nodig hebben.
Je zou deze pagina eens kunnen lezen: https://protestantsekerk.nl/thema/mobiliteitspool/
Dan wordt het denk ik wel duidelijk (het gaat dus om optie 4).
Voor wie nog een 'behoudende' dominee zoekt .... prima verwoord
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/30 ... e-gezocht/
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/30 ... e-gezocht/
Hier wat berichten verwijderd. Graag on topic, voor zover dat mogelijk is hier.
Er zijn in 'Beroepingswerk' 45 berichten te vinden die melden dat er een benoeming tot 'bijstand in het pastoraat' is te melden. Interessant dat dit nu een vraag bij je oproept. Mogelijk kunnen forummers daar hun licht over werpen.
Het gaat mij om het woord aangenomen. Dat staat er volgens mij nooit, en nu wel. In ieder geval staat het er nu, en staat het er volgens mij fout.
Wat boeit het?
Niet heel veel, voor sommigen, kennelijk. Ik vind een benoeming wel iets anders dan een beroep(ing). Maar goed. Door de sollicitatieprocedures voor predikanten schuift het toch al naar elkaar toe.
Klopt het dat de discussie over wel of geen bondsgemeente ook is verdwenen? Of is dat tegen de forumregels?
Klopt het dat de discussie over wel of geen bondsgemeente ook is verdwenen? Of is dat tegen de forumregels?
Er wordt veelvuldig bij vermeld dat de benoeming is aangenomen.DDD schreef: ↑06 mei 2023, 19:32 Niet heel veel, voor sommigen, kennelijk. Ik vind een benoeming wel iets anders dan een beroep(ing). Maar goed. Door de sollicitatieprocedures voor predikanten schuift het toch al naar elkaar toe.
De 'discussie' is verdwenen en we discussiëren daar verder niet over.
-
Het verbaast mij dat Vlissingen na het vorige beroep maanden gewacht heeft. Nu wordt het kort dag om eventueel een student te beroepen.Beroepingswerk schreef: ↑08 mei 2023, 06:12 Gereformeerde Gemeente
Tweetal:
Vlissingen: Ds. W. Harinck (Utrecht) en Ds. S.W. Janse (Rijssen-Zuid). Stemming: 15-05
Bedankt voor Lisse: Ds. S.W. Janse te Rijssen
Misschien heeft de kerkenraad de overweging gemaakt om geen studenten op tweetal te zetten. Waarom zou je dan wachten tot juni? Ze zijn er juist vroeg mee.MGG schreef: ↑08 mei 2023, 22:26Het verbaast mij dat Vlissingen na het vorige beroep maanden gewacht heeft. Nu wordt het kort dag om eventueel een student te beroepen.Beroepingswerk schreef: ↑08 mei 2023, 06:12 Gereformeerde Gemeente
Tweetal:
Vlissingen: Ds. W. Harinck (Utrecht) en Ds. S.W. Janse (Rijssen-Zuid). Stemming: 15-05
Bedankt voor Lisse: Ds. S.W. Janse te Rijssen