Dat word dezelfde preek(denk ik)GerefGemeente-lid schreef: ↑29 apr 2023, 11:33 Gereformeerde Gemeenten
Wolphaartsdijk: dinsdag 9 mei, 19.30 uur, ds. J.A. Weststrate (GBS-dienst).
's-Gravenpolder: woensdag 10 mei, 19.39 uur, ds. J.A. Weststrate (tijdrede).
Weekdiensten
Re: Weekdiensten
Wat is het verschil tussen een tijdrekening en een "gewone" kerkdienst?
Tijdrede bedoel ik.
-
Weinig, hangt van de dominee af. Karakter qua dienst is hetzelfde, het idee is dat de dominee in de preek bij een tijdrede echt in gaat op de huidige tijd. Maar ik heb genoeg tijdredes gehoord waarbij dit niet of nauwelijks het geval was. Overigens ook waarbij de predikant wel inging op de huidige tijd.
-
Het is gewoon een verkapte manier om een dominee van een ander kerkverband te vragen omdat er officieel dit niet mag bij gewone diensten.Henk J schreef: ↑29 apr 2023, 13:25Weinig, hangt van de dominee af. Karakter qua dienst is hetzelfde, het idee is dat de dominee in de preek bij een tijdrede echt in gaat op de huidige tijd. Maar ik heb genoeg tijdredes gehoord waarbij dit niet of nauwelijks het geval was. Overigens ook waarbij de predikant wel inging op de huidige tijd.
In onze gemeente worden voor tijdredes ook gewoon GGpredikanten gevraagd.
- Niet meer zo actief -
Ik zie dit ook gebeuren. Rechts behoudend GG en GGiN groeien tegen de verdrukking in, en van onderaf naar elkaar toe. Samengaan van boven opleggen, dat hebben gemerkt, dat werkt niet. Dan voelt een bepaalde groep zich weer buitengesloten, maar GG (rechts bevindelijk) en OGGiN en GGiN stoelen op dezelfde grondslag, of we moeten over ondergeschikte zaken vallen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Delftenaar
In ''s-Gravenpolder houdt men kennelijk van bijzondere aanvangstijden.
Zou de koster daar met behulp van een zandloper vaststellen wanneer het 19:39 uur is zodat de dienst kan aanvangen?
Dat vond ik ook.Delftenaar schreef: ↑29 apr 2023, 20:00In ''s-Gravenpolder houdt men kennelijk van bijzondere aanvangstijden.
Zou de koster daar met behulp van een zandloper vaststellen wanneer het 19:39 uur is zodat de dienst kan aanvangen?
Dat quoten van jou is ook bijzonder trouwens. Die aankondiging komt namelijk van GG-lid
Maar het voordeel is natuurlijk wel dat de dienst een minuut langer kan duren. Of die 9 zou een 0 moeten zijn.Piet Puk schreef: ↑29 apr 2023, 20:08Dat vond ik ook.Delftenaar schreef: ↑29 apr 2023, 20:00In ''s-Gravenpolder houdt men kennelijk van bijzondere aanvangstijden.
Dat quoten van jou is ook bijzonder trouwens. Die aankondiging komt namelijk van GG-lid
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Of 19.45 uur.
Het is niet voor niets een TIJDrede, dus het komt op de minuut aanDelftenaar schreef: ↑29 apr 2023, 20:00In ''s-Gravenpolder houdt men kennelijk van bijzondere aanvangstijden.

~~Soli Deo Gloria~~
-
Hendrikus schreef: ↑29 apr 2023, 22:59Het is niet voor niets een TIJDrede, dus het komt op de minuut aanDelftenaar schreef: ↑29 apr 2023, 20:00In ''s-Gravenpolder houdt men kennelijk van bijzondere aanvangstijden.
Zou de koster daar met behulp van een zandloper vaststellen wanneer het 19:39 uur is zodat de dienst kan aanvangen?![]()