Laat ik nou toch gemeend hebben dat ik over een vraag waarmee ik loop, hier op het forum wel van gedachten zou kunnen wisselen.
Wacht, ik pak hem er nog even bij:
Houthakker schreef:Al enige tijd loop ik met een vraag.
Die vraag is mede ontstaan door het deelnemen aan forumdiscussies.
Maar ook wel door gesprekken op kringen en met vrienden.
Wat ik me afvraag is of het ook zonde is, al het gepluis waarmee we vaak bezig zijn.
En met gepluis bedoel ik het alsmaar redeneren en filosoferen en debateren en converseren over zaken die direct te maken hebben met geloof en bekering.
Deze topic bedoel ik niet om mensen te beledigen.
Wat me echter al enige tijd dwarszit is, dat de Heere in Zijn Woord duidelijke bevelen geeft. Bevelen van geloof en bekering.
En ik vraag me af in hoeverre we zondigen, wanneer we, in plaats van direct te gehoorzamen aan die bevelen, erover gaan praten.
Erover gaan schrijven, erover gaan discussieren, redeneren, veronderstellen enzovoorts enzovoorts.
Is het zonde om deze zaken uit te pluizen, in plaats van ze te gehoorzamen?
Natuurlijk besef ik, dat er zeker ook mensen zijn die wel gehoorzamen aan deze bevelen. Maar ook onder hen zijn er die daarna alsnog gaan uitpluizen.
Een vervolgvraag is dan ook:
Is het zonde, om te gaan uitpluizen, in plaats van direct na ontvangen geloof en bekering, het Evangelie te gaan uitdragen?
Zelf heb ik eraan meegedaan en doe ik er aan mee. Daarom spreek ik ook tot mezelf.
Groet,
Houthakker.
Ach, de vraag was eigenlijk best wel duidelijk.
Miscanthus en Gravo hebben het wel begrepen, er ook op een waardevolle manier op gereageerd.
Jammer dat anderen het uit zijn verband blijven trekken.
Dat heeft in ieder geval tot gevolg, dat ik geen behoefte meer heb er nog over door te praten.
Dat heeft gewoon geen zin.
Groet,
Houthakker.