Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6527
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Zeeuw schreef:En wsl dan een omeprazolletje tegen de bijwerkingen van metoprolol? :-)
Toevallig vorige week iemand gesproken die idd. omeprazol kreeg voorgeschreven tegen de bijwerkingen van de bètablokker.
Maar gelukkig heb je tegenwoordig ook mensen als Tamara de Weijer en die maag-darmarts, waar ik even de naam van vergeten ben.
Zeeuw
Berichten: 11680
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Posthoorn schreef:
Zeeuw schreef:En wsl dan een omeprazolletje tegen de bijwerkingen van metoprolol? :-)
Toevallig vorige week iemand gesproken die idd. omeprazol kreeg voorgeschreven tegen de bijwerkingen van de bètablokker.
Maar gelukkig heb je tegenwoordig ook mensen als Tamara de Weijer en die maag-darmarts, waar ik even de naam van vergeten ben.
Ik maakte het ooit mee na een operatie. Ik kreeg een bloedverdunner. Pijn in mijn maag. Oh, omeprazol. Nee, ik wil een betere bloedverdunner. Ja, maar die is duurder. Ok, dat is jammer. Nou, vooruit dan maar.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

TSD schreef:
Mister schreef:
Eloesje schreef:
Ik vraag me oprecht af wat er occult/gevaarlijk /niet bijbels is aan mecebi. Wat zij doen is verklaarbaar, niets duisters aan, niets zweverigs, het was een verhoring op ons gebed. En ik ben nog steeds dankbaar dat we iemand in onze omgeving hadden die ons naar hen verwees.
Bij wat ik lees op de site, met name bij de laatste twee punten, vind ik echt wel wat duister en zweverig overkomen.
U neemt plaats op een stoel naast de apparatuur (Bicom 2000) en u wordt door middel van elektroden aangesloten aan de Bicom.
Deze elektroden nemen frequenties op van uw lichaam of een ziek lichaamsdeel en leiden deze via kabels in de Bicom.
Afhankelijk van het behandelingsdoel en de situatie op de dag van behandeling wordt deze trillingsinformatie (frequentie) afgezwakt, versterkt of in spiegelbeeld (geïnverteerd) via een elektrodekabel naar een andere op het lichaam geplaatste elektrode overgedragen.
Ook wordt gebruik gemaakt van speciaal vervaardigde ampullen met informatie van ziekmakende bacteriën en virussen, waarvan de informatie afgezwakt, versterkt of geïnverteerd aan het lichaam wordt teruggegeven.
Ik heb je artikelen gegeven Eloesje, maar daarop reageer je niet, maar je blijft wel dezelfde vragen stellen. Ik zal citeren:
Bij bio-resonantie wordt de diagnoseverkregen door elektro-acupunctuur. Er wordt dus gebruik gemaakt van het stelsel van de meridianen (energiebanen) die door het lichaam lopen. De microkosmos is verstoord en moet in balans komen door trillingen. Eén en ander staat niet los van het oude en tegelijk springlevende gedachtegoed van het Taoïsme waarbij uitgegaan wordt van een energetisch mensbeeld.
Er zijn natuurtherapeuten die proberen zich hier ver van te houden. Tegelijkertijd is het wel zo dat er binnen de beroepsvereniging van bio-resonantie kringen zijn – zoals een toonaangevend opleidingscentrum – die in contact staan met boze geesten. Ook natuurtherapeuten uit de gereformeerde gezindte die bio-resonantie toepassen, kunnen nietsvermoedend in contact komen met duistere en occulte machten. Zo is het voorgekomen dat tijdens een telefonisch consult bij een collega, deze persoon achter de telefoon bleek te pendelen! Therapeuten en patiënten lopen dus het gevaar ongewild occult belast te worden.
Zie mijn eerdere reactie, inzake persoonlijke ervaring. Het leek allemaal zo goed en mooi en zelfs via een reformatorische therapeut...
Bioresonantie is een vorm van elektroacupunctuur waar gebruik gemaakt worden van meridianen (= energiebanen). We moeten dit wel degelijk onderscheiden van zenuwbanen. Nogmaals willen we benadrukken dat de leer van de energiebanen aansluit bij een oosterse godsdienst, het Taoïsme. Dit heidense gedachtegoed, wat ook binnen de acupunctuur gepraktiseerd wordt, heeft bij bioresonantie alleen een moderne jas gekregen. Energiebanen zijn in tegenstelling tot zenuwbanen niet aan te tonen. Je moet geloven dat ze bestaan. Bioresonantie-therapie is een energetische geneeswijze die net als andere energetische therapieën (zoals bijvoorbeeld homeopathie en acupunctuur) uitgaat van de grondgedachte dat alles energie is. De mens wordt gezien als een energieconcentratie in het Tsji-universum. Dit universum is een alles omvattend energieveld, een soort zee van fijnstoffelijke energie, waaruit alles zou zijn ontstaan, bijvoorbeeld atomen en melkwegstelsels, sterren en levende wezens en zelfbewustzijn
Omdat de volgende reactie ons ook met zorg vervult, willen we u die niet onthouden: ‘In onze gemeente zijn er zelfs ouderlingen onkundig en doen vol vertrouwen de Vega-test (=bioresantie) en gebruiken homeopathie. Als met bij me komt met problemen als: ‘Ik kan helemaal niet goed meer naar de preek luisteren, en goede boeken en de Bijbel spreken me niet meer aan’, dan wordt er gelachen als ik spreek over occulte belasting vanwege verkeerde geneeswijzen.
Dit, Eloesje, was helaas exact de ervaring die wij hadden en die overduidelijk 1 op 1 relatie had met het ons inlaten hiermee (bioresonantie i.c.m. korrels met een extreem verdund stofje), en dit was dus ook op slag weg toen wij radicaal zijn gestopt. Daarin hebben wij zo duidelijk mogen zien uit welk "gevaar" we verlost waren...

Nogmaals, ik schrijf dat niet om over je te oordelen ofzo, juist niet. Ik begrijp het heel goed dat je op een gegeven moment een alternatieve weg probeert als je "regulier" vastloopt. Ik ga ook echt niet alles wat "alternatief" heeft over 1 kam scheren. Maar ik kan niet anders dan waarschuwen om met juist deze methode heel terughoudend te zijn, ik mag mijn mond niet houden.

Dus nee, ik denk niet dat bioresonantie per definitie altijd leidt tot occulte belasting, maar in die wereld zijn er (blijkbaar!) teveel open lijntjes met de occulte wereld en daarnaast is het hele energiebanen-verhaal gebaseerd op een heidens geloof (Taoïsme). De Bijbel zegt: Er is een weg, die iemand recht schijnt; maar het laatste van dien zijn wegen des doods. (Spreuken 14 vers 12).

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit allemaal je nogal in verwarring brengt (ons in elk geval wel, toen). Want het staat tegenover een weg die zo gezegend lijkt te worden. Dat maakt het ook zo verwarrend. Zo begon het bij ons ook "éíndelijk iets waar je wél van opknapt en dan moet je dáár precies mee stoppen...." Leg het voor de Heere neer, al deze reacties. Ik weet zeker dat Hij je de weg zal wijzen.
Je gaat niet echt in over de werkwijze en vooral de achtergrond/denkwijze van mecebi zelf.

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 3f291ccfc6

Je kunt niet zeggen dat alles duivels/occult is wat met alternatieve geneeswijzen te maken heeft.
Ooit bij iemand geweest, op advies van een fysio, die wilde testen op lyme. Hij kon via de telefoon zien hoe het ervoor stond. Je kunt wel voorstellen dat we daar nooit meer zijn geweest. Bij mecebi werkt dat echt heel anders.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6681
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Eloesje schreef:Bij mecebi werkt dat echt heel anders.
Helaas weet ik dat dit niet waar is. Ik heb het van nabij meegemaakt in mijn omgeving.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6527
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Eloesje schreef:Je gaat niet echt in over de werkwijze en vooral de achtergrond/denkwijze van mecebi zelf.

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 3f291ccfc6
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... esonantie/
TSD
Berichten: 2129
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door TSD »

Eloesje schreef:
1. Je gaat niet echt in over de werkwijze en vooral de achtergrond/denkwijze van mecebi zelf.

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 3f291ccfc6

2. Je kunt niet zeggen dat alles duivels/occult is wat met alternatieve geneeswijzen te maken heeft.
3. Ooit bij iemand geweest, op advies van een fysio, die wilde testen op lyme. Hij kon via de telefoon zien hoe het ervoor stond. Je kunt wel voorstellen dat we daar nooit meer zijn geweest.
4. Bij mecebi werkt dat echt heel anders.
Even genummerd voor het gemak:
1 en 4: Ik ken de werkwijze en nogmaals, daar gaan de artikelen ook op in. Er wordt gewoon gebruik gemaakt van meetapparatuur en er lijkt ook echt iets "gemeten" te worden, ik weet het, het lijkt allemaal vrij "normaal" en inderdaad niet direct zweverig. Nogmaals, ik heb ervaring met bio-resonantie. En ja, ik denk dat ik het ook eens ben met de stelling dat de techniek op zichzelf niet direct "occult" genoemd kan worden, maar dat is ook helemaal niet wat ik beweer, ik verwijs naar mijn vorige reactie. Het gaat juist om de theorie (of het geloof...) waarop het gebaseerd is, de grondslag én het gaat over het feit dat in deze "groep" therapeuten en hun contacten veel occultisme aanwezig is, waardoor je hier ongewild en nietsvermoedend mee in aanraking komt.

2. Ik beweer dat juist niet, integendeel, zie mijn vorige reactie, nu lijkt het of je de woorden van Wilco Vos mij in de mond legt...

3. Dat begrijp ik heel goed inderdaad, maar wat ik wil zeggen is dat je dus ook veel subtieler "fout" kan zitten, letterlijk (nogmaals) "nietsvermoedend" en "ongewild" en dát is in mijn ogen het gevaar van o.a. bioresonantie, nogmaals, lees de genoemde artikelen uit het bestand (4,15,16).

Maar goed, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Helaas door schade en schande ondervonden. Ik heb ook geen behoefte aan een welles-nietes discussie ofzo, ik weet wel 1 ding: wij blijven hier voortaan vér bij vandaan.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9276
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door parsifal »

Door omstandigheden moest ik wat eerder vertrekken van een workshop inhet Zwarte Woud. En zit al een tijd in de trein. Straks mag ik "van Leer trekken" en de bus naar Groningen nemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Ik ben maandag en vandaag ook met de trein geweest. Parkeren bij de Rai is bijna net zo duur als een retourtje.
Als ik alleen zou zijn zou ik een OV kaart kopen en de auto wegdoen.
DDD
Berichten: 28890
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Helemaal zonder auto is wel lastig hoor. Maar ik gebruik vrijwel voor alles de trein of de fiets. Ideaal.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ditbenik »

helma schreef:Ik ben maandag en vandaag ook met de trein geweest. Parkeren bij de Rai is bijna net zo duur als een retourtje.
Als ik alleen zou zijn zou ik een OV kaart kopen en de auto wegdoen.
O, zonder auto moet ik niet aan denken. Als ik morgen om 10:00 uur met de auto naar het centrum ga van de provincie hoofdstaat, sta ik binnen 31 minuten in de parkeergarage. Als ik met openbaar vervoer ga doe ik er 1 uur en 21 minuten over. Om het maar niet te hebben over een rit naar elders in het land want dan is het OV helemaal een drama.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33364
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

helma schreef:Ik ben maandag en vandaag ook met de trein geweest. Parkeren bij de Rai is bijna net zo duur als een retourtje.
Als ik alleen zou zijn zou ik een OV kaart kopen en de auto wegdoen.
Kan je niet via P+R? Dat hebben Erasmiaan en ik ook wel eens gedaan. Of gaat dat niet voor de Rai?
DDD
Berichten: 28890
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Ditbenik schreef:
helma schreef:Ik ben maandag en vandaag ook met de trein geweest. Parkeren bij de Rai is bijna net zo duur als een retourtje.
Als ik alleen zou zijn zou ik een OV kaart kopen en de auto wegdoen.
O, zonder auto moet ik niet aan denken. Als ik morgen om 10:00 uur met de auto naar het centrum ga van de provincie hoofdstaat, sta ik binnen 31 minuten in de parkeergarage. Als ik met openbaar vervoer ga doe ik er 1 uur en 21 minuten over. Om het maar niet te hebben over een rit naar elders in het land want dan is het OV helemaal een drama.
Dat is wel echt vreemd, zeker in jouw geval. En als je ook zou beschikken over een fiets? Wat is dan de reistijd? Want ik heb het sterke vermoeden dat je prima met de stoptrein zou kunnen, en dat je er dan binnen een uur bent. Wat betekent dat je 45 minuten kunt werken, in plaats van 31 minuten in de auto zitten. Nog los van de kansen om andere mensen te spreken die toch niets te doen hebben, mocht je daar vanwege je werk belangstelling voor hebben.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ditbenik »

DDD schreef:
Ditbenik schreef:
helma schreef:Ik ben maandag en vandaag ook met de trein geweest. Parkeren bij de Rai is bijna net zo duur als een retourtje.
Als ik alleen zou zijn zou ik een OV kaart kopen en de auto wegdoen.
O, zonder auto moet ik niet aan denken. Als ik morgen om 10:00 uur met de auto naar het centrum ga van de provincie hoofdstaat, sta ik binnen 31 minuten in de parkeergarage. Als ik met openbaar vervoer ga doe ik er 1 uur en 21 minuten over. Om het maar niet te hebben over een rit naar elders in het land want dan is het OV helemaal een drama.
Dat is wel echt vreemd, zeker in jouw geval. En als je ook zou beschikken over een fiets? Wat is dan de reistijd? Want ik heb het sterke vermoeden dat je prima met de stoptrein zou kunnen, en dat je er dan binnen een uur bent. Wat betekent dat je 45 minuten kunt werken, in plaats van 31 minuten in de auto zitten. Nog los van de kansen om andere mensen te spreken die toch niets te doen hebben, mocht je daar vanwege je werk belangstelling voor hebben.
Een fiets zou wel wat schelen. Dan kun je er misschien 20 minuten afhalen maar van station naar station is al 41 minuten.
DDD
Berichten: 28890
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Dan is het dus de keus tussen een half uur autorijden of een half uur fietsen en lopen. Dat maakt als je ook het milieu en je eigen gezondheid meerekent, het al een stuk minder gek om met de trein te gaan.

In de trein kun je boeken en kranten lezen of je mail beantwoorden. Ik kom altijd tijd tekort voor alles wat ik nog zou willen.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Erasmiaan »

Tiberius schreef:
helma schreef:Ik ben maandag en vandaag ook met de trein geweest. Parkeren bij de Rai is bijna net zo duur als een retourtje.
Als ik alleen zou zijn zou ik een OV kaart kopen en de auto wegdoen.
Kan je niet via P+R? Dat hebben Erasmiaan en ik ook wel eens gedaan. Of gaat dat niet voor de Rai?
Dat klopt, ja. Die goeie, ouwe tijd.
Plaats reactie