Bijbelstudie op de Veluwe??
omdat de Jv van 12- 16 jarigen alleen al meer dan 150 leden had.
vroeger was het 1 JV maar nu zijn ze opgesplitst.
12-14 jaar ong. 60 leden
14-16 jaar ong. 50 leden
16 + ong. 60 leden
In barneveld ook deze verdeling maar ik weet geen leden tallen, maar die kerk is nog groter dan de onze dus dat zal ook minstens zoiets zijn...
vroeger was het 1 JV maar nu zijn ze opgesplitst.
12-14 jaar ong. 60 leden
14-16 jaar ong. 50 leden
16 + ong. 60 leden
In barneveld ook deze verdeling maar ik weet geen leden tallen, maar die kerk is nog groter dan de onze dus dat zal ook minstens zoiets zijn...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- Miscanthus
Re: Bijbelstudie op de Veluwe??
Ik juich het toe en zou ook komen..Ann82 schreef:Misschien een beetje een ongewone vraag hier, maar ik zit al een poosje te denken over het volgende.
Is er op de Veluwe behoefte aan het organiseren van bijbelstudieavonden, bijvoorbeeld eens in de maand, onder leiding van een 'deskundig' iemand, bijv. een kandidaat/predikant etc.
Of iets in de richting van gebedsgroepen?......Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
(als het maar niet op maandag-of donderdagavond is....)
- jakobmarin
Wij hebben er lekker vier...jacob schreef:En ik maarr denken dat JV helemaal fout is op de Veluwe. Het is me overigens verteld hoor. Maar waarom 3 JV?vlinder schreef:Ehm mag ik even zeggen dat dat westers denken dan erg eenzijdig is?
Gereformeerde Gemeente Barneveld 3 jv's
Gereformeerde Gemeente Kootwijkerbroek 3 jv's.
ligt tegen elkaar aan. en echt puur veluwe.....
dus binnen 8 km 6 jv's.........
is een niet genoeg per gemeente?

- Miscanthus
Tja, da's gene Veluwe, manneke....jakobmarin schreef:Zie http://www.jongerenavonden.nl/
Twello is wel Veluwe!Miscanthus schreef:Tja, da's gene Veluwe, manneke....jakobmarin schreef:Zie http://www.jongerenavonden.nl/
- Miscanthus
Aha, Doorn! da's vlakbij.Hendrikus schreef:Twello is wel Veluwe!Miscanthus schreef:Tja, da's gene Veluwe, manneke....jakobmarin schreef:Zie http://www.jongerenavonden.nl/
was ik toch al eens van plan om daar te gana kijken, hoewel ik worstel met de vraag of ik tot de jongeren gerekend moet worden of niet..... :mrgreen:
Ik denk dat ann al wel in Twello komt ?
Ben helemaal voor zoiets als de SRA
Ben laatst in Sliedrecht geweest, maar als je dan 's avonds om half elf nog terug moet, zit je zo een uur en driekwartier in de auto, da's wel errug ver.
( maar was wel de moeite waard)
Ik vraag me af of je zoiets van de grond krijgt.......
:roll:
Ben helemaal voor zoiets als de SRA
Ben laatst in Sliedrecht geweest, maar als je dan 's avonds om half elf nog terug moet, zit je zo een uur en driekwartier in de auto, da's wel errug ver.
( maar was wel de moeite waard)
Ik vraag me af of je zoiets van de grond krijgt.......

Dank voor jullie reacties!
Ik ben zelf nog niet in Twello geweest, wel van plan om te gaan, prima dat die avonden er zijn.
Ook waren er vorig jaar nog SRA-avonden in Veenendaal, waar k wel altijd heenging, maar helaas zijn deze avonden dit seizoen gestopt, hoewel er misschien wel weer een en ander aan zit te komen.
Maar waar ik aan zit te denken is meer bijbelstudie, dus geen spreker tot aan de pauze en na de pauze (passief) vragen beantwoorden, maar zelf met elkaar over deze dingen spreken.
SolaGratia, bedankt voor de Epafras-tip, heb de website vluchtig bekeken, maar volgens mij gaat het daar meer om evangeliseren in refocafés, of niet? Supergoed initiatief, maar dus toch iets anders dan ik zelf op het oog heb.
Maar goed, kom ik nu met mijn vervolgvraag: er blijkt dus inderdaad wel belangstelling voor te zien, gezien de positieve reacties: is daar ook iemand bij met organiserende talenten die zou willen helpen met het opzetten van zoiets?
Ik hoor graag! Nogmaals dank voor de enthousiaste berichten!
Grtz!
Anne
Ik ben zelf nog niet in Twello geweest, wel van plan om te gaan, prima dat die avonden er zijn.
Ook waren er vorig jaar nog SRA-avonden in Veenendaal, waar k wel altijd heenging, maar helaas zijn deze avonden dit seizoen gestopt, hoewel er misschien wel weer een en ander aan zit te komen.
Maar waar ik aan zit te denken is meer bijbelstudie, dus geen spreker tot aan de pauze en na de pauze (passief) vragen beantwoorden, maar zelf met elkaar over deze dingen spreken.
SolaGratia, bedankt voor de Epafras-tip, heb de website vluchtig bekeken, maar volgens mij gaat het daar meer om evangeliseren in refocafés, of niet? Supergoed initiatief, maar dus toch iets anders dan ik zelf op het oog heb.
Maar goed, kom ik nu met mijn vervolgvraag: er blijkt dus inderdaad wel belangstelling voor te zien, gezien de positieve reacties: is daar ook iemand bij met organiserende talenten die zou willen helpen met het opzetten van zoiets?
Ik hoor graag! Nogmaals dank voor de enthousiaste berichten!
Grtz!
Anne