Feit? Je noemt geen naam van gemeente dus ga er vanuit dat het niet klopt.MGG schreef:Geen idee of ze van prekenweb komen. Ik kerk zelf in de GG, maar van kennissen uit de GGiN hoor ik af en toe dat er een preek van een GG dominee gelezen was. In mijn ogen voegt het niks toe om namen te noemen, maar voor de GG(iN) leden onder onder ons. Het zijn geen keuzes die verbazend of schokkend zijn.Geytenbeekje schreef:Bijzonder.. ook van prekenweb?MGG schreef:In de GGIN bij ons ik de buurt lezen ze soms ook van sommige gg dominees die nog leven.windorgel schreef:Oké, in de gemeenten die ik ken worden alleen preken van oudvaders gelezen, van GG-predikanten die vóór de scheuring leefden en van overleden predikanten van de GGiN.van ds Hoogerland, van Boven en dergelijke?
Positief topic over de GGIN
Re: Positief topic over de GGIN
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
Prima. De leden van de gemeente waarom het gaat kunnen het feit met bewijzen onderbouwen. Ik kom niet verder dan, door een lid uit gemeente x is gezegd dat ze zondag een preek van dominee y lazen.Bruna schreef: Feit? Je noemt geen naam van gemeente dus ga er vanuit dat het niet klopt.
(Ik had beter niks kunnen plaatsen, omdat mijn bericht geen toegevoegde waarde had/heeft.)
De gemeente of van welke predikanten er gelezen wordt zou je op z’n minst kunnen noemen.
Kijk ik vind het niet erg.
Van ds. Lamain wordt veel gelezen maar dat gelezen wordt van huidige GG predikanten nog nooit gehoord.
Van ds. Lamain wordt veel gelezen maar dat gelezen wordt van huidige GG predikanten nog nooit gehoord.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
Ik wel, andersom ook.Bruna schreef:De gemeente of van welke predikanten er gelezen wordt zou je op z’n minst kunnen noemen.
-
Blij verrast door het nieuwe blad van de GGiN!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
- Johann Gottfried Walther
Waardoor ben je blij verrast? Misschien kan ik er ook blij mee zijn/worden.HersteldHervormd schreef:Blij verrast door het nieuwe blad van de GGiN!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
Met het nieuwe tijdschrift voor de jeugd. Het heet Nabij jou.Johann Gottfried Walther schreef:Waardoor ben je blij verrast? Misschien kan ik er ook blij mee zijn/worden.HersteldHervormd schreef:Blij verrast door het nieuwe blad van de GGiN!
https://www.rd.nl/artikel/1000450-magaz ... -toerusten
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Hoe kom je daar nu ineens vandaag bij? Dat is bij de meeste mensen al op 1 dec. op de mat gevallen. Maar ik was er ook wel blij mee.HersteldHervormd schreef:Met het nieuwe tijdschrift voor de jeugd. Het heet Nabij jou.Johann Gottfried Walther schreef:Waardoor ben je blij verrast? Misschien kan ik er ook blij mee zijn/worden.HersteldHervormd schreef:Blij verrast door het nieuwe blad van de GGiN!
Als je het als belangstellende had aangevraagd kwam het een dezer dagen binnen.
- Niet meer zo actief -
-
Ik kreeg het pas een paar dagen geleden. Misschien eigen volk eerst?Simon0612 schreef:Hoe kom je daar nu ineens vandaag bij? Dat is bij de meeste mensen al op 1 dec. op de mat gevallen. Maar ik was er ook wel blij mee.HersteldHervormd schreef:Met het nieuwe tijdschrift voor de jeugd. Het heet Nabij jou.Johann Gottfried Walther schreef:Waardoor ben je blij verrast? Misschien kan ik er ook blij mee zijn/worden.HersteldHervormd schreef:Blij verrast door het nieuwe blad van de GGiN!

Hahaha, nee leden van de Wachter Sions kregen hem op 1 dec. bij de WS. Waarschijnlijk lees je die niet en heb je hem via de site aangevraagd?HersteldHervormd schreef: Ik kreeg het pas een paar dagen geleden. Misschien eigen volk eerst?
Ja, ik heb ook via de website aangevraagd. Al ruim een week in huis. Het is een mooi blad. Artikel over orgaandonatie sprak mij aan. Ik overweeg een abonnement.Simon0612 schreef:Hahaha, nee leden van de Wachter Sions kregen hem op 1 dec. bij de WS. Waarschijnlijk lees je die niet en heb je hem via de site aangevraagd?HersteldHervormd schreef: Ik kreeg het pas een paar dagen geleden. Misschien eigen volk eerst?
-
Dat is correctSimon0612 schreef:Hahaha, nee leden van de Wachter Sions kregen hem op 1 dec. bij de WS. Waarschijnlijk lees je die niet en heb je hem via de site aangevraagd?HersteldHervormd schreef: Ik kreeg het pas een paar dagen geleden. Misschien eigen volk eerst?

In het kader van deze verzuchting:
de bespreking van bladen voor jongeren gesplitst.Simon0612 schreef:We jammer dat een welles-nietes spelletje over een GG blad dit topic nu weer kaapt. Door mijn ervaring op RF komen GG’ers op mij heel kerkistisch over. Ze kapen alle topics…