MV schreef:jacob schreef:Waarom toch altijd over goed en slecht. DAt is helemaal niet het ondewerp.
De opdracht van Jezus was ga dan henen, onderwijs alle volken. Dopende enzv.
Nu dan, zolang we dit tegen houden door curatoria die bijbels helemaal geen bestaansrecht hebben de spoeling heel dun houden, dan geloof ik dat dat een oordeel van God is. Maar wel de verantwoordelijkheid van mensen. En die mensen onthouden de gemeente veel. Heel veel.
Blijkbaar om welke reden dan ook, wenst de Heere geen arbeiders meer uit te zenden in de gemeente. Nu die constatering lijkt me volstrekt helder. als de Heere dan geen arbeiders meer in Zijn wijngaard wenst. Dan vraag ik me oprecht af, of de Heere daar nog wel wil werken.
Volgens mij is bovenstaande volkomen bijbels.
Ik verbaas me over de geposte reacties.
Blijkbaar vindt men het nodig zelf curatorium te spelen, en te bepalen wie er predikant moeten worden, of zijn we het kerkrechtelijk niet meer eens dat het curatorium bepaald wie er worden toegelaten? Misschien is het dan tijd een ander kerkverband op te zoeken!
Ook vind men het nodig een kerk af te branden die niet (kan) zorgen voor dominees. Oftewel: Te weinig dominees....dan beter niets.
Misschien is het zinvol om terug te keren naar de vraag!
Als er preeklezen is, waaronder zit de hoorder dan? En wat is wenselijk?
Volgens mij ben ik volstrekt helder geweest in mijn posting. Daar brand ik helemaal niemand af. Ik probeer conclusies op basis van de bijbel te trekken.
Het blijkt dat je het niet kan weerleggen door opmerkingen als, ga dan lekker weg joh, of speel niet voor curatorium. Nou dat laatste al helemaal niet, want (ik weet dat ik er een SW voor riskeer) maar een curatorium is een verwerpelijke instelling. Deze mening heb ik al meerdere malen op dit forum goed onderbouwd en ik heb nog nooit een weerlegging gezien. Het is onbijbels, en dus een verwerpelijke ketterij.
Een predikant is veel meer dan een preker. En ook al die taken worden de gemeenten onthouden. Nee, het is surrogaat, het is een mindere substituut. Het zou zo niet hoeven te zijn. Want er zijn velen die de Heere kennen. En er zijn er velen die ds hebben willen worden. De HHK en de PKN zijn er goed mee geworden.
De kandelaar wordt in vele gemeenten weggenomen. De Kandelaar is Christus, en zijn arbeiders zijn Zijn gezanten.
Dat God dan toch wil blijven werken is m.i. een teken hoe goed de Heere is. Maar dat deze gang Zijn instemming heeft? Een ieder zal op basis van de bijbel het hierin toch me mij eens zijn?
Het is schandaling hoe er met de ambten word omgesprongen. In mijn eigen GG is er niet 1 diaken die aan het Heilig Avondmaal gaat. En er staat toch duidelijk in mijn bijbel dat ze naar mensen zochten de vol van de Heilige Geest waren. Maar deze mensen tonen door iedere keer te blijven zitten, dat ze zich slechts stijger hout noemen. En stijger hout zal worden verbrand. Wel geroepen tot het ambt, wel geroepen tot een dienstknecht, maar geen kind van God. Dan ben je gelijk aan Saul en Billiam. Wie schrikt niet als we op hun einde zien.
Nee we maken een grote puinhoop van de ambten. Het is vreselijk omdat telkens te moeten constateren.